Darko Jeras

Tokororo

Africa » Tanzania » Zanzibar » Bwejuu October 2nd 2014

Zasićen velikim gradovima, u Dar Es Salaamu se nisam zadržao više od jedne noći i već sam sljedeće jutro došao u luku od lud kreće trajekt za Zanzibar. Luka je bila očekivano neugodna, puna razno raznih „agenata“ koji su me vukli za rukave. Uz malo otimanja, naguravanja i ostalog uobičajenog folklora konačno sam se dočepao trajekta, najsporijeg, ali najjeftinijeg. Nakon dobra 4 sata plovidbe na krcatom trajektu, na horizontu se ukazao Stone Town, glavni grad i glavna luka Zanzibara. Iako dio Tanzanije, Zanzibar ima velik stupanj autonomije, pa tako se imigracijski proces i štambiljanje putovnice moraju posebno proći i tamo. Zbog činjenice da je Zanzibar otok, a pogotovo turistički vrlo eksponiran, cijene su značajno više od onih u ostatku Tanzanije. Prvi dan sam odlučio provesti u Stone Townu. Stone Town, nekad jedna od najvećih tržnica robova ... read more
Plaza
Stone town
Zanzibar

Africa » Tanzania » South September 29th 2014

Put se nastavio prema jugu Tanzanije kroz grad Songeu. U Songei sam namjeravao posjetiti hrvatsko sirotište „Kolajne ljubavi gdje sam se već najavio, ali iz tehničko- vremenskih mogućnosti nažalost ipak nisam nego sam iz Songee krenuo prema mjestu koje su mi preporučili mnogi bivši volonteri – Mobamba Bayu. Mbamba Bay je najjužnija točka Tanzanije i nalazi se na obali jezera Nyasa poznatijeg po imenu jezero Malawi. Put do Mobambe se probijao kroz puno kilometara neasfaltirane ceste u još jednom rasklimanom autobusu s drvenim sjedalima. Rekao bi čovjek da sam se navikao do sada… Ja jesam, trtica nije. I stigao sam do Mogambe Baya i prema preporuci prijatelja pronašao čovjeka po imenu Hadarin. U tako malom mjestu nije ga bilo teško pronaći. Bio je vrlo sretan da ga je netko preporučio i ponudio je pokazati mi Mbambu. ... read more
Sunset
Mgomba kucice
Mgomba plaza

Africa » Tanzania » Centre » Iringa September 28th 2014

Ako se traži različitost u afričkim gradovima one se nalaze uglavnom u nijansama. Tip gradnje je uglavnom isti. Jedna do dvije glavne ceste , puno baraka i poneka velika zgrada koja izgleda slučajno ubačena među njih. Iringa po tom pitanju nije bila iznimka. Ali kao i svako drugo mjesto, uvijek se nađe poneka stvar vrijedna pažnje. Prva je što je tamo smješten hotel koji vode osobe s invaliditetom. Mislim da nije ni potrebno puno pojašnjavati kakav je položaj takvih ljudi u Africi. Posebno Tanzaniji koja još uvijek ima velikih problema s raznim oblicima šamanizma. Primjer toga je odnos prema primjerice albonizmu. Tanzanijska vlada dugi niz godina radi na suzbijanju ubojstava ljudi s takvim ili drukčijim potrmečajima čiji se dijelovi tijela koriste u razno raznim magijskim obredima, Hotel je zamišljen s ciljem da pomogne takvim osobama u ... read more
Iringa 1
Iringa zalazak

Africa » Tanzania » East » Morogoro September 27th 2014

Morogoro Morogoro je maleni prenatrpani trgovački grad na sjecištu Tanzanijskih cesta. Na ulazu u prvi hotel je stajao veliki natpis na hrvatskom „Otvoreno“. No pokazalo se da nitko na recepciji ne zna tko ga je postavio. U samom gradu nije baš bilo puno za vidjeti osim jednog indijskog hrama i izvrsnog grčkog restorana. Tako da sam se zadržao samo dva dana. Odmah pri dolasku sam kupio autobusnu kartu za Iringu. U nekakvom pokušaju profesionalnosti su me čak ujutro nazvali iz „ureda“ i podsjetili me da mi bus kreće u 8. Došao sam u 8 do nadstrešnice koja je predstavljala „ured“. Autobus još nije stigao, pa su mi rekli da sjednem ispred. Čekanje se proteglo dobra dva sata i „menadžer“ je sve nervoznije pokušavao me umiriti da bus stiže i neuspješno dobiti nekoga na mobitel. Dva i ... read more
Morogoro autobusni
zirafa
Ruaha 1

Africa » Tanzania » East » Lushoto September 22nd 2014

Nakon duge vožnje po zastrašujućim serpentinama krajolik je potpuno prestao izgledati afrički već je puno više podsjećao na Alpe. Lushoto je maleni gradić u dolini okružen planinama. Klima je puno svježija nego u ostatku Tanzanije, a raslinje sačinjava uglavnom tipično alpska crnogorica. Čak je i turistička infrastruktura odlučila igrati na tu kartu pa većina hotela i guesthouseova je izgrađena u alpskom stilu. Iako mi se ponudilo nekoliko vodiča i ponudilo me odvesti na najviše brdo gdje se nalazi vidikovac pod izgovorom da sve vrvi banditima, mjesta u kojoj sam odsjeo, stari Grk koji ovdje živi već 30 godina me uvjerio da mogu potpuno sigurno i prošetati sam. Nije bilo teško pronaći stazu prema vrhu, a hodanje je bilo vrlo ugodno kroz hlad visokih jela i borova. Posebno simpatična su bila mala sela kroz koje staza prolazi ... read more
planine 2
Lushoto djete
Lushoto ja

Africa » Tanzania » North » Moshi September 11th 2014

Moshi Izbor za vidjeti Kilimanjaro se svodio na Arushu i Moshi. S obzirom na to da o Arushi nisam čuo baš puno dobrih stvari odlučio sam ipak stati u Moshiju koji je puno manji, a samim time i lišen dobrog djela negativnih karakteristika velikih gradova, pogotovo onih koji privlače puno turista. Ipak u usporedbi s Kenijom, ali i svim prijašnjim zemljama kroz koje sam prošao, turizam je ovdje bio itekako vidljiv. Mnogo planinara koristi upravo Moshi za početak svog uspona na Kilimanjaro. Ja si nažalost taj uspon nisam mogao priuštiti jer cijene iznose preko 1500-2000$. No na moje veliko razočaranje, horizont je bio u oblacima i Kilimanjara nije bilo nigdje na vidiku. Na još veće razočaranje tako je bilo i naredna 2 dana. Poprilično je frustrirajuće stajati u podnožju afričkog diva, a ne moći ga vidjeti. ... read more
Moshi1
Moshi put
Moshi slap

Africa » Kenya » Coast Province » Mombasa August 27th 2014

ako je bila noć vožnja do Mombase mi je pružila priliku prvi put vidjeti slonove, iako svega na par trenutaka u svijetlu farova dok bi prelazili cestu.. U Mombasu sam stigao ranom zorom i uzeo bajaj do prvog od dva hostela čije sam adrese našao. No bio je zatvoren. Brinuo sam se jer prema informacijama se interneta taj bio vrlo popularan i nerijetko popunjen. Nakon par pokušaja zvonjenja, ukazao se bijelac srednjih godina u donjem rublju, a na pitanje ima li mjesta, samo se nasmiješio i rekao: „valjda ćemo naći“. Vodio me kroz ogromni vrt s mrežama s ležaljkama uz veliki bazen, dok su okolo trčali maleni majmuni. Upozorio me da ih se čuvam jer dosta kradu što nerijetko izaziva svađe među gostima. Dok je bilo gostiju. Naime u hostelu s kapacitetom za jedno 120 gostiju, ... read more

Africa » Kenya » Nairobi Province August 23rd 2014

Izlazim i ne mrdam od zaštitara ispred ulaza u firmu koji mi zove prvi taksi. 30 $ do hotela koji mi je Shylock preporučio. Naravno odbijam, na što vozač samo slegne ramenima i bez ikakve namjere oko pregovora mi kaže da mogu slobodno hodati. Naravno zna da neću i jer ne bih došao daleko. Bar ne s ruksacima, a vjerojatno ni odjećom. Na kraju pristajem i vozi me do ulice koja iako ne izgleda bajno izgleda daleko bolje od one u kojoj me ostavio bus. Checkiram se u hotel, perem svu tu prljavštinu sa sebe i krepan idem spavati. Jutro je pokazalo da sam zapravo gotovo u samom centru grada i sve je izgledalo puno bolje. Nairobi je zaista izgledao kao zapadni velegrad i za razliku od primjerice Kaira i Addis Ababe činio se vrlo čist. ... read more
Nairobi centar
Nairobi 2
Nairobi Kazole

Africa » Kenya » North Eastern Province August 20th 2014

Stigao sam oko 16:30 do Moyalea i krenuo ravno prema granici uz kratko zaustavljanje kod prvog čovjeka koji mi je ponudio promijeniti novce. Naime crno tržište je jedini način za mijenjati Birre u Kenijske šilinge. No granica je već bila zatvorena i sad sam bio prisiljen prespavati i u Moyaleu. Na granici se sam se ukazao i njenog prije otvaranja. Konačno mi je službenik krmeljavih očiju udario izlazni pečat i krenuo sam preko dugačkog mosta prema Keniji. Na Kenijskoj strani je stajala šačica do zuba naoružanih vojnika, ali me uopće nisu doživjeli, već mi je samo jedan kimnuo da odem prema kućici za imigraciju. Tamo je sjedio krupni čovjek u odjelu i derao se na nekog mladića da ubuduće ne smije prelaziti granicu s bratovom osobnom. Mene je dočekao s velikim osmjehom, poželio mi dobrodošlicu u ... read more
10609727_10204974123260948_3025934116379414468_n
10612870_10204828936151361_6370625761886595519_n

Africa » Ethiopia » Southern Nations Region August 19th 2014

Stigao sam u Megu. Grad se nalazio u sjeni dva brda i sastojao se od praktički 2 ceste i par uličica. Još uvijek sam se nećkao dal želim ostati ovdje pa sam se krenuo raspitivati ako mogu odmah dalje za Moyale, ali nitko nije bio siguran. Jedan „Big Taxi mi je rekao da sjednem na suvozačko mjesto, pa kad se skupe ljudi će možda krenuti za Moyale. Ostavio sam manji ruksak (s bitnijim stvarima) neoprezno na suvozačkom mjestu i stao pored taxija zapaliti cigaretu. Oko mene se skupila grupica mladića koji su znali ponešto engleskog pa smo se bacili u razgovor i sjeli na obližnji zidić. No u jednom trenutku pogledam i vidim kako moj taxi odlazi prazan. Trčim za njim, ali već nestaje s mojim ruksakom. Trčim nazad do dečkiju koji kažu da poznaju vozača ... read more
cesta
cesta 2
deve u daljni

Tot: 0.371s; Tpl: 0.007s; cc: 18; qc: 90; dbt: 0.073s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb