Page 2 of Tokororo Travel Blog Posts

Africa » Ethiopia » Harari Region July 15th 2014

Nakon dugog vremena provedenog na putu moram priznati da sam se pomalo zasitio i da mi je većina novih mjesta počelo izgledati vrlo slično prethodnom. No to nije bio slučaj s Hararom. Harar je većinski muslimanski grad na istoku Etiopije blizu granice beskrajnim ratom opustošene Somalije. Tim više vrijedi spomenuti da je upravo Harar dobitnik UN-ovog priznanja za mir. Naime Harar je jedan od rijetkih lijepih primjera grada u kojem muslimani, pravoslavci i protestanti žive u miru kroz cijelu 700 godišnju povijest. Stari dio Harara je okružen zidom iza kojeg se skriva beskrajan labirint uličica koje vreve šareno odjevenim ljudima i preko stotinu džamija. No još jedna posebnost koja je Harar dovela i na naslovnice velikih svjetskih medija je unikatan suživot ljudi i hijena. Unutar hararskih zidina živi više od 300 hijena, i može se reći ... read more
Hijene
Chichi i Udaser
Taxi

Africa » Ethiopia » Addis Ababa Region June 15th 2014

Došao sam do Addisa, smrdljiv, ukliješten, natučen. Kroz prozor autobusa nije izgledalo obećavajuća… Sami kontejneri, barake, siromaštvo. Nisam se namjeravao zadržati ovdje (ah koliko sam bio u krivu ). Kombi je stao na autobusnom kolodvoru, a na moje olakšanje još je bio dan. Autobusni kolodvor je bio dosta zastrašujuć. Veliki prazni prostor bez ikakvog znaka reda i organizacije. Nije prošlo 10 sekundi već sam bio okružen sa 5-6 svakakvih tipova. Stanem s leđima zidu i zovem Chichi, kažem da sam u Addisu i da zapravo nemam pojma gdje da idem. „Nađi kombi iz kojeg viče Bole, Bole (ja sam razumio Bore Bore) i uđi u njega pa te ja čekam tamo“ rekla je. Riješim se tipova i krenem u potrebu za kombijem. Dolazi neka žena srednjih godina i kaže mi: „Reci gdje trebaš ići da ti ... read more
AA Megenegne
Bole

Africa » Ethiopia June 13th 2014

Vožnja busem između grada A i grada B u Etiopiji je vjerojatno jedna od najneudobnijih, vizualno najljepših i adrenalinski najintenzivnijih aktivnosti na svijetu... Prvo prometalo su minibusevi koji su predvidjeni za9 putnika, oni ih preuredili da stane 12, a natrpaju po 15 + prtljagu... Pa se tako vozi 12 sati s nogama za vratom, torbama, vrecama i djecom u krilu. Znatno udobnija verzija su veliki autobusi, made in China (kao i ceste) kojes su made by China sa hrpama kineza koji lopataju i u najvecim zabitima)... U kuna obično nitko ne sjedi u krilu, ali zato su odlični za izazivanje blagog do umjerenog ptsp-a. To veselo iskustvo se sastoji od zaljetanja u sela brzinom od 100 kmh medju ovce,krave,deve, pastire i djecu koji onda skaču ko zečevi u jarke, grmlja i slično... Ako slučajno neko od ... read more

Africa » Ethiopia » Amhara Region » Bahir Dar May 15th 2014

Nakon zanimljivih 6 dana u Gondaru uzeo sam minibus za Bahir Dar. Put je bio dosta sličan prethodnom, uz puno lijepih stijena i brda, pa ne tako lijepog masovnog povraćanja suputnika i divlje vožnje šofera pod utjecajem khata. Stigao sam u Bahir Dar koji mi je na prvi pogled izgledao isto kao toplija verzija Gondara bez planina. I prvi motel pristupačne cijene je bio dosta skromniji od hotela u Gondaru. No kad sam otišao u predvorje na ručak ugledao sam poznato lice – Juana, Argentinca s kojim sam se rastao u Kahrtoumu. Kao što sam ja odlučio uzeti predah u Gondaru on je učinio isto u Bahir Daru. Bilo mi je drago vidjeti opet „starog prijatelja“ koji se pokazao sad i kao sasvim dobar vodič. Bahir Dar je zapravo bio značajno veći i urbaniji od Gondara, ... read more
Bahir Dar slap
Izvor Nila
Nilski konj

Africa » Ethiopia » Amhara Region » Gondar May 11th 2014

I prešao sam taj most. Doduše i granicu je bilo malo teže naći jer su je nekako skrili u grmlje, a nitko se baš nije ni potrudio me zaustaviti. Na granici je bio jedan čuvar koji se poprilično iznenadio kad me ugledao. Naime, obzirom da sam došao zadnjim busom i zadržao se poprilično na Sudanskoj izlaznoj papirologiji nisu očekivali da će još netko doći pa su službenici otišli kućama, pa ih je morao zvati da se vrate. No bili su vrlo ljubazni, ponudili me kavom i poželjeli mi dobrodošlicu. Tako sam ušao u Etiopiju, zemlju mnogih skrivenih ljepota, zemlju na neopravdano lošem glasu zbog mračnih sjećanja na priče o ratu i gladi i zemlju za koju nisam ni sanjao koliku će ulogu odigrati u mojem životu. Metema je bila poprilično skromno mjesto. Jedna glavna cesta čije ... read more
gondar2
dashen beer
Fasil

Africa » Sudan » East » Port Sudan May 10th 2014

Nakon 9 sati ne pre neugodne vožnje stigoh do tog dijamanta na obali crvenog mora. Naravno već na stanici su me čekala dva gospodina iz Sigurnosti za dobrodošlicu. Nakon pregleda dokumenata uputio sam se u potragu za hotelom. Iako nisam nigdje vidio nijednog stranca to se pokazalo ne baš lakom misijom jer su navodno svi hoteli bili puni. Kad sam konačno našao jedan ne prejezivog stanja odlučio sam se baciti u istraživane toliko hvaljenog grada. Na prvu nisam vidio ništa osim velikog brodogradilišta. No odlučio sam pričekati jutro pa se baciti u šire izviđanje. I tako sam na karti izračunao gdje bi trebao biti put prema „otvorenoj plaži“ i krenuo tamo. Nakon sat vremena hodanja po vrelom suncu i povremenog mahanja znatiželjnicima konačno našao kiosk s frižiderom da kupim hladnu Coca Colu. I ta Coca Cola ... read more
Port sudan 3
Red Sea
Port Sudan 2

Africa May 5th 2014

Ujutro smo odlučili krenuti za Khartoum. Ovaj autobus je bio značajno veći od prethodnog. Put je i dalje išao kroz sivi krajolik, u busu su svi bratski dijelili hranu, slatkiše i voće. Sjedalo do nas je sjedio čovjek po nadimku Tom i pričao je odličan engleski. On je serviser mobitela i čuva gliser Njemačkog Veleposlanstva u Khartoumu. I tako uslijed razgovora kad smo ga pitali da nam preporuči neko povoljno mjesto za odsjest u Khartoumu nam je ne trepnuvši ponudio da dođemo kod njega. Živi sam, u urednom naselju ima dvije slobodne sobe i bilo bi mu zadovoljstvo primiti goste. U stanu je bilo nekih 50-ak stupnjeva. Ipak domaćin nas je razveselio rijetkim luksuzom u Sudanu – Six packom Heinekena. Naime u Sudanu je na snazi strogi šerijat i alkohol bilo koje vrste i u bilo ... read more
Spoj Nila
khartoum 11
Omdurman 3

Africa » Sudan » North » Dongola May 2nd 2014

Bus je krenuo kroz ne baš zanimljiv Sudanski krajolik. Dok Egipatski dio Sahare izgleda poprilično romantično sa svojim dinama i žutim pijeskom, Nubija (Sudanski dio Sahare) je jednostavno hrpa nepregledne bezlične sive prašine. Zanimljivo je bilo da usred te pustoši se zna dogoditi da netko od putnika vikne vozaču da stane, izađe, uzme stvari i krene pješke u naizgled ništavilo. Kako uopće prepozna u tom sivilu gdje treba izaći mi nije ni dan danas jasno. Isto tako svako malo se uz cestu usred pustinje nađe i poneki novi putnik. I tako smo Juan i ja sjedili na mjestu za 3 osobe ss još4 suputnika. Klima je bila na maksimumu jer da nije pitanje koliko bi nas uopće stiglo do cilja. Tu sam zapravo i prvi put imao priliku malo bolje upoznati svog suputnika i novog prijatelja. ... read more
Plaža na obali Nila
Dongola2
Brodić

Africa » Sudan » North » Wadi Halfa April 30th 2014

U Wadi Halfi sam prvi put dobio neki lagani osjećaj da sam u Africi. Wadi Halfa sama po sebi ne nudi baš ništa. Maleni pustinjski gradić, pržen na preko 45 stupnjeva, bez ikakvog raslinja kojem za koji je očito da postoji samo zbog trajekta. Nekoliko dućana, jedan restoran (odnosno bolji naziv bi bila zalogajnica) i nekoliko nastambi koje iznajmljuju sobe. A dotične je kad dođe trajekt jako teško naći. U kombinaciji s jednim Britansko – Jamajkanskim parom smo se uputili u potragu za smještajem i nakon nekoliko odbijenica došli smo na nekakvu recepciju gdje je sjedio dječak od nekih 12 godina. Nakon puno mahanja i tipkanja po kalkulatoru došli smo dogovora i pokazao nam je deluxe sobu. Deluxe soba se sastojala od 4 ne bas cista kreveta na oprugama nasred prazne neožbukane sobe s klimom postavljenom ... read more
Wadi Halfa 1
Sudan dozvole
2014501142548

Africa » Egypt » Upper Egypt » Aswan April 29th 2014

Ukrcaj na trajekt za Sudan je jedno od onih iskustava koja dok traju su noćna mora a onda jednog dana davite unuke svojim pričama. Procedura počinje u 8 ujutro kad se u luci počnu skupljati ljudi koji na glavi nose torbe, frižidere, televizore, ormare, veš mašine i sličnu crno bijelu tehniku koje očito fali u Sudanu. Kad se skupi jedno 700.ak ljudi dolazi službenik koji krene sve ručno popisivati. Onda se par sati ne dogodi baš ništa. Negdje oko 14 sati onaj isti Ahmed otvara šalter i nastaje stampedo. U jednom trenutku jednu žena daje veliku šamar činu Ahmedu, on njoj te nastaje opća tučnjava. Tada stiže granična policija i pendreči sudionike, ali i nas promatrače, sve se brzo smiruje i nastavlja po protokolu. Tad se konačno ukazuje naš „pomagač“ i kaže da izađemo iz reda ... read more
Ukrcaj
Vip loža
kartanje

Tot: 0.297s; Tpl: 0.007s; cc: 14; qc: 89; dbt: 0.0697s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb