Page 6 of StanikaKacenka Travel Blog Posts

South America » Argentina March 13th 2011

Dalsi den straveny cestovanim, autobus nastastie isiel az o 1, tak sme sa aspon mohli poriadne vyspat. Vyhlad stale ten isty - rovina pokryta travou, malym krikmi a ohradene nikdy nekonciacim ostnatym plotom. Rano Stanik zahodil svoje pohory, sluzili vyborne, dva krat boli odnesene k obuvnikovy, dva krat sa ich podarilo ako tak opravit, ale puknuta podrazka bola posledna kvapka. Odpocivejte v pokoji... Another day spent by travelling, bus fortunatelly went at 1, so we could at least grab a long sleep. View was still the same - flat land covered with grass, little bushes, neverending fence and the farms along the way. In the morning Stan threw away his walking shoes. Twice we took them to be repaired, twice they managed to somehow fix them, but that cracked sole was the last straw. R.I.P...... read more

South America » Argentina » Chubut » Puerto Madryn March 12th 2011

Na dnes nas cakala celodenna tura na Peninsula Valdez. Tento poloostrov patri do UNESCA a je to jedno z najvyznamnejsich sidlist tulenov, velryby tu maju mlade a okrem toho tu zije kopa inych zvierat. Mi sme sa sem dostali az po hlavnej sezone, vatsinou tu byva ovela viac zvierat, na druhu stranu sme tu boli skoro sami, v nasej skupine sme boli len mi, dalsi par a nas sprievodca. Hned pri prichode nas privitala skupinka nandu /juhoamericky pstros/. Potom prisla na radu kolonia tulenov, povatsine len tak lezacich alebo sa prevalujucich. Akurat mali mlade, tych tu bola kopa, na plazi mali taky maly prirodny bazen a tu sa ucili plavat a potapat pred vstupom do draveho oceanu. Na ceste on nich sme videli patagonskeho zajaca, ktory podla nas velmi ako zajac nevyzeral. Dalsia navsteva patrila kolonii ... read more
tulene/ sealions

South America » Argentina » Chubut » Puerto Madryn March 11th 2011

Rano se probudite a porad vidite to same co vecer a odpoledne - rovna krajina, na ni par keru, lamy a do nekonecna jdouci plot oddelujici silnici od okolni stepy. Docela monotonni pohled, obcas nejaka z lam preskoci plot a ridic musi jit na brzdy. Z Comodora jsme si hned koupili listky do Puerto Madryn - dalsi dlouha cesta koncici ve 3 odpoledne. Ubytovali jsme se v hostelu co nam poradili v informacich a i kdyz to mela byt loznice pro 8, k nam nastesti nikoho nedali a tak jsme to meli cele jen pro sebe. Uz je po sezone a turistu ubyva...Celkem jsme stravili na ceste z Ohnove zeme asi 35 hodin a to nejsme ani v pulce Argentiny...Ale stoji to za to!!! You wake up and what you still is the same thing you ... read more
na ceste/ on a way

South America » Argentina » Santa Cruz March 10th 2011

Jediny autobus do Comodoro Rivadavia isiel o piatej rano a tak sme nemali inu moznost ako vstavat o stvrtej, len sa obliect, uvarit caj, vycistit zuby a ist na zastavku. Boli sme v Argentine a chceli sme ist do dalsieho argentinskeho mesta, ale zistili sme ze aj tak musime ist cez Chile. To by az tak nevadilo az na to, ze sme si nakupili vela ovocia a nejaky syr a sunku a nechceli sme o to prist /do Chile sa taketo veci dovazat nesmu/. Nastastie sofer sa nam ponukol, ze nam to schova to kufra autobusu a neskor, opat v Argentina, nam to vrati naspat. Isli sme presne tou istou cestou ako do Ushuaie. Najprv znova trajektom cez Magaliesov prieliv, v tento den pekne rozbureny. Nechcelo sa nam sediet v autobuse, tak sme isli von a ... read more
vecera v autobuse/ dinner at bus
obed v autobuse/ lunch in bus

South America » Argentina » Tierra del Fuego » Ushuaia March 9th 2011

Noc sme prezili v zdravy, ziadne padanie stromov sa na stastie nekonalo. Prva hodina nasho vyletu sa da opisat ako splhanie cez prekazky - polom. V turistickych informaciach nas na to upozornovali, tvrdili nam ze sa nam to nemusi podarit, mi sme boli pevne rozhodnuty zvladnut to, inak by sme sa museli vracat celu cestu spat. Neskor sme sa prebojovali na luky plne starych pokrutenych stromov so skvelym vyhladom na Beagle kanal. Cesta nas neskor viedla cez nejaky pozemok plny velkych zurivych psov, radsej sme sa rozhodli najst si vlastnu cestu. Preliezli sme par plotov, presli cez par luk s pasucimi sa konmi a nakoniec sa dostali na cestu do Ushuaie. Neskor v meste sme si chceli kupit listky na autobus, otvaracia doba 16.00 - 20.00, tak sme si chvilu pockali ale nakoniec ich dostali. Stanik ... read more
Tierra del Fuego

Rano sme mali celkom problem kupit jedlo a vodu, vsetko bolo pozatvarane, vlada sa rozhodla dopriat ludom karneval a vyhlasila tri dni volna. Neskor sme sa vybrali na navstevu narodneho parku Tierra del Fuego /Ohnova zem/ a ako dopravny prostriedok sme pouzili taxik - nechodili tam ziadne autobusy a museli by sme slapat asi 15 km cez, ako nas varovali na turistickych informacia, stvrt so zlymi psami. Najprv sme kracali cez hlavne bukovy les, plny povalanych stromov a pasucich sa koni. Postupne sme zacali stupat vyssie a vyssie a videli coraz viac stitov a ladovcov. Nasou prvou zastavkou bola Laguna Caminante a potom nas cakal najtazssi usek - prechod cez Paso de la Oveja - oveckine sedlo. Cele okolie bolo pokryte kamenmi roznych tvarov a farieb /asi hlavne skridlica/, vyzeralo to zvlastne, ako v inom svete. ... read more

South America » Argentina » Tierra del Fuego » Ushuaia March 7th 2011

Autobus isiel o 7.30 co nebol najhorsi cas a vyzeral cisto a pohodlne, nasim cielom bola Ushuaia - najjuznejsie mesto na svete. Hned na stanici sme sa ale dozvedeli ze budeme musiet dvakrat prestupovat - pani predavajuca listky nam to nejak zabudla oznamit. Po 2 hodinach autobus zastavil, niekde za nejakym mestom a tu sme cakali na dalsi, uz nie tak pohodlne vyzerajuci autobus. Neskor sme sa nalodili na trajek cez Magaliesov prieliv a vkrocili do Ohnovej zeme. Prechod cez hranice Chile - Argentina prebehol tentoraz bez problemov. Nas druhy prestup do dalsieho autobuse bol ovela zaujimavejsi, vatsina ludi smerovali tam kam mi - do Ushuaie. Vozidlo do ktoreho sme sa mali vsetci napchat bol mikrobus a vsetkym bolo jasne ze sa to nepodari. Mikrobus bol len jeden, nikto nevedel co sa stane zo zvyskom cakajucich ... read more
Magaliesov prieliv/ Magellan strait

South America » Chile » Magallanes » Puerto Natales March 6th 2011

Na dnes sme sa rozhodli dopriat si oddychovy den. Spali sme do 12, z postele sme sa len natiahli pre nase ranajky - kolac zo vcera, pozerali televiziu a vyprali si nejake veci. Po obede sme sa boli trocha prejst po meste, ale nic zaujimave sme nevideli. Neskor sme sa este museli zbalit na zajtrajsiu cestu a to bolo asi tak vsetko. For today we decided to have a resting day. We slept till 12, from our bed we just reached for our brunch - cake from yesterday, watched TV and did some washing up. In the afternoon we went for a walk around a town, but didnt see anything interesting. Later we also had to pack our staff and that was pretty much that.... read more

South America » Chile » Magallanes » Torres del Paine March 5th 2011

Rano sme si mohli pospat dlhsie, pred nami boli len dve hodinky chodze k zastavke. Cakal nas dalsi krasny slnecny den a krasne vyhlady, tak ako vcera. Pred navstevou tohto parku sme poculi vela staznosti na zle pocasie - niektorym ludom prsalo kazdy den. Mi sme mali opat stastie, krasne pocasie cely cas, jedinou neprijemnostou bol obcasny silny vietor, ale to k Torres del Paine patri. Obcas, ked sme kracali popri jazere, vietor bol taky silny, ze to vyzeralo ako v dazi. V tomto parku je voda /priamo z ladovcov/ taka cista ze sme nemuseli pouzivat ziadne sterilizacne tablety, ale pili sme vodu priamo z potoka. Neskor sme sa vratili do nasho hostela a dopriali si krasnu, dlhu a teplu sprchu, po 4 dnoch bez sprchy nam padla krasne. In the morning we could sleep longer, ... read more
PN Torrres del Paine
PN Torres del Paine - Paine Grande

South America » Chile » Magallanes » Torres del Paine March 4th 2011

Vstavat sa nam velmi nechcelo, ale museli sme, dnes nas cakal najnarocnejsi den v parku. Cesta nas najprv viedla popri malom ale krasnom jazere /Lago Skottsberg/ k jednemu z domcekov spravy parku. Neskor navecer sme sa tadialto chceli vracat naspat a tak sme pekne poprosili a nechali si u nich nase tazke batohy. Cesta nas najprv viedla popri malom jazierku /Lago Patos/ az k ovela vacsiemu jazeru /Lago Grey/. Tu sa nam po chvili ukazala jeho dominanta ladovec Grey /Glaciar Grey/. Ladovec sa posuva priamo do jezera, nieco ako ladovec Perito Moreno, ale ovela nizsi. Naspat sme sa vracali tou istou cestou, skoro pri sprave parku sme stretli vela zachranarov ako niekam rychlo pochoduju, ti nas vsak ubezpecili, ze vnutri urcite niekto bude, kto nam otvori dvere. Samozrejme, ze na nas buchot a krik nikto neodpovedal. ... read more
PN Torres del Paine - Lago Skottsberg

Tot: 0.39s; Tpl: 0.007s; cc: 9; qc: 85; dbt: 0.1945s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb