Page 5 of StanikaKacenka Travel Blog Posts

South America » Paraguay » Asunciòn March 23rd 2011

Rano sme sa vybrali na prehliadku mesta a zacali s Palacio de Gobierno /presidentsky palac/ strazeny nikde nechybajucimi vojakmi s brokovnicami. Po chvili sa sem prihnala nejaka demonstracia, na zaciatku to vyzeralo celkom dramaticky - este viac policajtov a vojakov, nejake to sacanie a krik. Neskor sme sa odtial pobrali prec a dav sa pohol tiez, samozrejme presne tym smerom ako mi. Niekolko nasledujucich blokov sme sa ocitli kracajuci pred demonstrujucim davom. Nas spolocny pochod sa skoncil na blizkom namesti, kde sa vatsinou len tak posedavalo, debatovalo, nechybalo pecene masko a rodinky s detmi. Hned za krasnym centrom mesta, hned oproti justicnemu palacu, za malym murikom sa dal vidiet slam. Bolo smutne vidiet vsetky tie baraky a spinu a 100 metrov od toho drahe zaparkovane auta. Napriek tomuto Asuncion na nas posobil ako pekne, ciste mesto ... read more
Asuncion - Palacio de Gobierno
Asuncion - limetkovnik/ limetree
Asuncion - demonstracia/ demonstration

South America » Paraguay » Asunciòn March 22nd 2011

Rano pri plateni za nasu izbu som poziadala o zlavu kvoli svabom vyliezajucim z kupelne a prekvapivo sme ju dostali, neuveritelnych 8000 guaranii - asi 1.5 dolaru. Cesta autobusom bola zdlhava, zastavovalo sa uplne vsade, uplne kazdemu kto zamaval. Niekedy sa zastavilo aby sme niekoho nabrali a asi tak 100 metrov /doslova/ sa zastavovalo znova. Tiez sa stale zastavovalo roznym predajcom predavajucim hlavne jedlo ale tiez vselico ine. Skusili sme chipu a obidvom nam velmi chutila. Nakoniec sme do Asuncionu dorazili so skvelym, ani nie 2 hodinovych oneskorenim. Prva vec ako obycajne bolo najst nejake ubytovanie. Ja som ostala s vecami a Stanik sa vybral nieco najst. Pri tom ho zastavili policajti, musel sa legitimovat a ukazat vsetko co mal pri sebe - prvy krat co tu sme. Vsade po celom Paraguayi vysia plagaty Lilian, predsednicky ... read more
chipa
Lillian a Horacio

South America » Paraguay » Ciudad del Este March 21st 2011

Dnes sme sa rozhodli navstivit asi najznamejsiu stavbu v Paraguaji - priehradu Itaipu leziacu na rieke Parana a vyhlasenu za jeden z modernych divov sveta. Tato elektraren pokryva 80 percet spotreby Paraguaju a asi 30 percet spotreby Brazilie, ktorej patri polovicka Itaipu. V najrychlejsej fazy stavby sa pouzivalo 30 ton betonu kazdych 15 minut, 24 hodin pocas 4 rokov. Pouzite zelezo a ocel by stacili na stavbu 380 Eiffelovych vezi. Navstivit toto dielo sa samozrejme nedalo samostatne a tak sme sa museli prihlasit na recepcii elektrarne, kde nam najprov pustili propagacny film. Napriek uzasnym cislam a statistikam vela ludi povazuje tuto stavbu za ekologicku katastrofu. Vela zvierat stratilo domov alebo zahynulo a boli pri nej tiez zatopene vodopady este vatsie ako Iguazu. Mi sme sa samozrejme dozvedeli len to pozitivne. Prehliadka sa cela konala z autobusu ... read more
Itaipu

South America » Paraguay » Ciudad del Este March 20th 2011

Rano nezacalo najlepsie, nas telefon/budik sa z nejakeho dovodu prenastavil o hodinu napred a tak sme len tak nahodou zistili ze do odchodu autobusu ostava namiesto planovanych skoro 2 hodin len 40 minut. Nastastie sme mali skoro vsetko pobalene, stanica bola o ulicu dalej a tak sme to stihli. Na Argentinsku stranu hranic sme prisli asi za 10 minut dostali nase posledne razitko od nich, potom chvilu cez Braziliu /maju to tak dohodnute/ a uz sme prisli na Paraguajsku stranu v meste Ciudad del Este. Tu nam nasi vodici oznamili, ze na nas nepockaju - razitko sme potrebovali len mi, ti co prichadzali len na jeden den nie. Celkom nas to nahnevalo, den predtym sme sa na to niekolko krat pytali a boli uisteny ze autobus na nas pocka plus sme si zaplatili listok az na ... read more
paraguajske peniaze/ paraguays money
3hviezdickovy hotel/ 3 stars hotel
mily autobus/ lovely bus

Na dnes nas cakala len jedna navsteva - Iguazu vodopady. Su to najvacsie a pravdepodobne najkrajsie vodopady v Juznej Amerike, tvorene 250 jednotlivymi vodopadmy a to vsetko v krasnom prostredi tropickeho pralesa plneho zvierat a roznofarebnych poletujucich motylov. Hned pri prichode sme mali stastie na Kapucinske opice sediace a skakajuce po okolitych stromov. Este sme sa na ne nestacili ani poriadne vynadivat a uz sa okolo nas prehnala skupinka nosalov cervenych. Ludi sa vobec nebali, skor ich ignorovali a jedine co ich zaujimalo bolo najst nejake jedlo. A potom uz prisla na radu hlavna atrakcia. Okolo vodopadov bola siet lavok a chodnickov a tak sa dali vidiet z roznych uhlov a levelov. Hluk z nich bol ohlusujuci, sila vody neuveritelna, slovami sa to tazko opisuje. Niektore vodopady boli take silne a vyrili okolo seba vo vzduchu ... read more
Iguazu - Kapucinska opica/ Capuchin monkey
Iguazu - nosale/ coati-mundi

South America » Argentina » Misiones » Puerto Iguazú March 18th 2011

Dalsia noc a rano v autobuse, ale aspon sa nam podarilo zabrat dve dvojsedacky a tak sme sa mohli ako tak vyspat. Okolie sa zmenilo radikalne - cervena zem, husta vegetacia a k tomu teplo a dusno. Do Puerto Iguazu sme dorazili s 2.5 hodinovym meskanim a ako jediny v autobuse. Najprv sa nas chceli zbavit v nejakom depe, protestovali sme a tak nas posadili do mensieho autobusu ktory nas mal odviezt na autobusovu stanicu. Sofer po chvili zastal a chcel aby sme vystupili a doslapali si zvysok, odmietli sme vystupit a tak nas nakoniec predsa len doviezol na miesto ktore sme si zaplatili. Nasli sme si pekny hostel s bazenom a ventilatorom, ktory bude bezat celu noc. Vecer sme este isli zamenit nejake peniaze a stretli skupinku Cechov, zasli sme si na pivko a celkom ... read more
na ceste/ on the way
a pekna odmena/ and nice reward

South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires March 17th 2011

Nas autobus odchadzal az o piatej a tak sme sa este vybrali do stvrte San Telmo plnej antikvariatov. Niektore vyzerali pekne, cisto a uprave ine staro a zaslo, plne prachu. Tato stvrt sa tiez pysni najuzsim domov v celom meste. Na stanicu sme dorazili nacas a potom cakali dalsiu skoro hodinu na opat meskajuci autobus. Stanica sa nachadzala hned za chudobnym slamom plnim ludi, ktory sem prichadzali zobrat. Prvej pani s dietatom sme dali drobne co sme mali a potom sme uz len ignorovali zvysok. Aubobus konecne dorazil a vyzeral krasne, dokonca nam pustili video o bezpecnosti. Na veceru sme dostali teple zeleninove lazane, empanadu a kolacik, v porovnani s predchadzajucimi autobusovymi vecerami to bolo vskutku lahodne jedlo. Our bus was leaving at 5pm so we went to another part of the city - San Telmo ... read more
Buenos Aires - San Telmo

South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires March 16th 2011

Dnes sme planovali stravit cely den v Tigre - oblubena destinacia pre ludi z Buenos Aires leziaca v delte rieky Parana asi hodinku vlakom z centra mesta. Po prichode sme zistili, ze jedina atrakcia je kupit si listok na katamaran. Voda vyzerala spinavo, plna mrtvych ryb a odpadkov a tak sme odolali. Chvilu sme sa este prechadzali, kupili par veci na pamiatku a vybrali sa naspat. Vo vlaku bolo na co pozerat, stale niekto chodil hore dole a predaval vsetko mozne od vymyslu sveta - baterky, lepidlo, meter ... Vsetci cestujuci tychto predajcov skusene ignorovali a tak nam ostalo zahadou ci sa im to vobec vyplati. Spat do mesta sme dorazili skoro a tak sme este vyrazili do stvrti La Boca. Tato stvrt ma povest chudobnej a nebezpecnej stvrte, ktora sa vsak rozhodla zarabat na turistoch. ... read more
Buenos Aires - Tigre

South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires March 15th 2011

Buenos Aires je obrovske a tak sme sa na dnes rozhodli navstivit niekolko jeho dalsich stvrti. Ako prva prisla na radu stvrt Retiro s krasnym palacom - Palacio San Martin. Neskor na ceste k dalsej stvrti sme sa zastavili v muzeu - Museo Nacional de Ballas Artes. Niektore objekty boli velmi moderne a nam ostalo len hadat co tym chcel autor povedat, napr. zemiaky napichane kuskami kovu a porozkladane na drevenej policke. Po muzeu sme zamierili do asi najbohatsej stvrti Buenos Aires - Recoleta a jeho slavnemu rovnomernemu cintorinu. Dostat tu miesto stoji obrovske peniaze a je tu pochovanych vela osobnosti z argentinsej historie. Cintorin vyzeral ako male mestecko, so sirokymi ulicami, vsade sami mramor, sochy a kupoly. Vatsina hrobiek mala sklenene okienka a cez ne sa dali vidiet nalestene truhli, pekne naukladane na polickach. Tiez ... read more
Buenos Aires - Palacio San Martin
Buenos Aires - Recoleta

South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires March 14th 2011

Do Buenos Aires sme dorazili "len" s dvojhodinovym meskanim. Nasli sme si krasny a lacny hotel priamo v centre, zhodili veci a hned vyrazili von. Videli sme zname divadlo - Teatro Colon, pekne ale podla nas na taku obrovsku krajinu prekvapivo male. Neskor sme sa presli k narodnemu kongresu - Congreso Nacional, inspirovanemu - staci sa len pozriet na jeho kupolu. Len tak zo zvedavosti sme sa opytali na prehliadky a mali stastie. Uprimne, cakali sme nieco lepsie, cele to posobilo tak trocha schatrane a neupratane a kopou ludi fajciacich vnutri. Dalsou atrakciou, pre nas asi najznamejsou bola Casa Rosada, dom v ktorom byvala Evita a z ktoreho balkonu rozpravala k narodu. Vecer sa pomaly blizil, ale aj tak nam este ostal cas navstivit miestne doky. Tie boli prerobene na peknu a modernu stvrt. Prve dojmy ... read more
Buenos Aires - obelisco

Tot: 0.084s; Tpl: 0.008s; cc: 8; qc: 63; dbt: 0.0482s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb