Page 3 of StanikaKacenka Travel Blog Posts

Asia » Vietnam » South Central Coast » Quảng Nam » Hoi An August 10th 2012

Do obeda sme sa rozhodli navstivit My Son - ruiny chramoveho komplexu champskej civilizacie. Ruiny boli pomerne zruinovane, ale zasadene v krasnom prostredi. Vysledny efekt bol pomerne dramaticky, ale za dve hodinky sme uz nemali co robit. Do Hoi An sme sa vracali lodkou a tak sme zasa mali moznost vidiet zivot miestnych obyvatelov. Po obede sme sa este vybrali na blizku plaz - piesok a palmy. Voda bola krasne tepla, na osviezenie by ale mohla byt aj trocha chladnejsia. Nazbierali sme si este nejake musle a na vecer sa vybrali spat do mestecka. Hoi An je okrem ineho vyhlaseny svojou kuchynou a je na to skutocny dovod. Varili tu vyborne, v aziskych restauriaciach u nas taketo jedlo dostat tazko.... read more
My Son

Asia » Vietnam » North Central Coast August 9th 2012

Do obeda sme sa este rozhodli navstivit hrobky dynastie Nguyen, ktore sa nachadzaju v okoli mesta Hue. Zaujimavostou tychto hrobiek je, ze si ich jednotlivy panovnici navrhovali sami a dost casto v nich aj zili. Povodne sme chceli ist na bicykloch, ale nakoniec nas majitel nasho hostela prehovoril na motorky. Prvou bola hrobka Khai Dinhe. Tato sa nam pacila asi najviac, pretoze bola postavena v inom style a vybocovala z rady mnozstva chramov a pagod ktore sme uz videli. Druhou bola hrobka Ming Manga. K tejto patrilo mnozstvo jazierok a parkov, dal by sa tu stravit cely den. Poslednou bola hrobka Tu Duca, ktory na nu minul obrovske sumy, co skoro viedlo k prevratu. Tu sme vyuzili moznost stat sa klasickymi turistami a odfotit sa v tradicnych cisarskych odevoch. Ako poslednu sme navstivili pagodu Thien Mu, ... read more
Hue - cintorin
Hue - hrobka Khai Dinhe

Asia » Vietnam » North Central Coast » Quang Tri » DMZ August 8th 2012

Na dnes sme si zahovorili celodenny vylet po demilitarizovanom pasme /DMZ/. Toto oddelovalo severny a juzny Vietnam v case vietnamskej vojny. Videli sme vela roznych vyznamnych kopcov, mostov, taborov, riek a podobne. O vietnamsku vojnu sa nikto z nas velmi nezaujima a preto nam to po case zacalo cele nejako splyvat. Najvatsi dojem na nas urobili tunely Vinh Moc. Tieto si vykopali ludia, ktory v tejto oblasti zili a nechceli sa odstahovat, ako ukryt pred bombami. Chodby boli uzke a mazlave a zit v nich asi velmi prijemne nebolo. Kazda rodinka mala svoju komorku, plus spolocne priestory. Momentalne zije asi 16 ludi, ktory sa v tychto tuneloch narodili. Ako sme sa tiez dneska dozvedeli vietnamci pochovavaju svojich mrtvych na dvakrat. Najprv ich pochovaju tradicne do zeme, vedla cintorina. Po troch rokoch ostatky vyberu a kosti ocistia ... read more
DMZ - tunely Vinh Moc

Asia » Vietnam » North Central Coast » Thua Thien - Huế » Hué August 7th 2012

Rano vstavacka o 4, velmi sa nam nechcelo a to hlavne preto, ze uz teraz sme vedeli, ze autobus do Hue tam na piatu urcite nebude a budeme tam musiet len tak sediet aspon hodinu. Nakoniec meskal hodinu a pol, ale zas bol poloprazdny a tak sme sa mohli vyspat. Hned pri vystupe v Hue nas odchytil chlapik, ci by sme nechceli ist do jeho hostela. Vyzeral pomerne slusne a tak sme suhlasili. Hostel sa volal funny, tento dojem mali pravdepodobne evokovat fotky opitych turistov, ktore zdobili steny hostela. Na nas to nejak nefungovalo + zistili sme, ze jedna stena je v podstate kartonova lepenka. V cene mal byt tiez internet zdarma. Nakoniec z toho bol majitelov laptop na ktorom pozeral svoju svadbu a mi sme sa mohli pridat. Hue byvalo za vlady dynastie Nguyen hlavnym ... read more
Hue

Asia » Vietnam » North Central Coast » Quang Binh » Dong Hoi August 6th 2012

Nakoniec sme rano dorazili do Dong Hoi a boli velmi radi ze sme konecne mohli vystupit. Izbu sme si zabukovali den predtym, takze sme len museli najst spravnu ulicu, zbavit sa veci a vyrazit. Dnes sme chceli navstivit jaskynu Phong Nha. Toto je vraj najrajsia a najnavstevovanejsia jaskyna v celom Vietname a tiez je v zozname UNESCO. Chlapik z hotela mal na prenajom len jeden skuter. Toto bol trosicka problem, ale hned sa nastastie vyriesil. Nahodny okuloiduci na nam prihovoril, teda vlastne majitelovi hotela, pretoze nevedel ani slovo anglicky. Majitel nam dohovoril, ze nas zoberie do jaskyne. Cesta bola okolo 50 km, ale zvladli sme ju pomerne rychlo a bez problemov. Jaskyna Phong Nha ma asi 50 km, z toho pre verejnost je otvoreny prvy kilometer. Bola obrovka, vsade plno roznorodych utvarov, roznych farieb a textur. ... read more
jaskyna Phong Nha

Asia » Vietnam » Northeast August 5th 2012

Miesta, ktore sme planovali navstivit dnes sa nachadzaju pomerne daleko od Ninh Binh, preto sme sa rozhodli prenajat si motorky. Pri ranajkach sa nam prihovoril chlapik, ze kam ideme a ci nechceme sprievodcu, nakoniec sme suhlasili. Stanik dostal minutove rychloskolenie v ovladani skutra a vyrazili sme. Hlavnym cielom dna bol narodny park Cuc Phuong. Tu sme si presli 6 km okruh cez dzunglu a videli 1000 rocny strom. Cestou spat k skutrom nas nejaka miestna mnohopocetna rodinka uz dost jasne pod vplyvom pozvala na ochutnavku miestneho vina. Vino sa pilo cez jedinu velku slamku pouzivanu vsetkymi. Vyzerali velmi druzne, ale museli sme ich opustit a pokracovat. Dalsou atrakciou tohto parku je jaskyna prehistorickeho cloveka. Tato jaskyna bola naozaj zaujimava, pri troche fantazie sa dalo predstavit ako tu asi zili. V parku sa tiez nachadza zachranne centum ... read more
na ceste - cintorin
NP Cuc Phuong

Asia » Vietnam » Northeast August 4th 2012

Dneska sme sa rozhodli stravit cely den na bicykloch a objavovat krasne okolie Ninh Binh. Hotel sa na svojej vizitke chvalil najlepsimi bicyklami na prenajom v meste. Na bicykloch nefungovalo nic - ziadne prehadzovacky, svetla, brzdy sa dali pouzit maximalne na trubenie. Ale nevadilo nam to, aspon sme si trocha vyskusali ake je to byt miestnym. Po asi tak 10 minutach jazdy mi vyfucalo predne koleso. Stanik sa vratil do hotela a medzitym stratil mapu. V hoteli si vyzdvihol dalsiu, ale tu nasledne stratil tiez. Mapa vsak bola uplne od veci, vobec sa v nej nedalo orientovat, v podstate to boli rukou nakreslene ciary, takze to az tak nevadilo a vzdy sa bolo koho opytat. Krajina je tu naozaj krasna. Cely den sme bicyklovali okolo ryzovych policok, malych jazierok s lotosovymi kvetmi, kacickami a chladiacimi sa ... read more
okolie Ninh Binh - susenie ryze
okolie Ninh Binh

Asia » Vietnam » Northeast August 3rd 2012

Rano sme vyrazili spat do pristavu. Akurat bol odliv a tak sme mali moznost vidiet mangrovniky a ich odkryte korene. V tento den sa nad vodou vznasal opar, ale neprsalo a teplo bolo stale rovnake. Potom sme cakali na bus, ktory nas odviezol do restauracie, kde sme mali obed. Po obede sme cakali na bus, ktory nas odviezol spat do Hanoia. Po prichode do Hanoia sme cakali na dalsi bus, ktory nas viezol do Ninh Binh. Povodne sme mali do Ninh Bing dorazit okolo 8, nakoniec to bolo o 10.30. Ale to je tu normalne, vsetci s tym tak nejak rataju.... read more
zatoka Halong

Asia » Vietnam » Northeast August 2nd 2012

Budik sme si nastavili na 6.30, ako odprucany cas na pozorovanie vychodu slnka. Akcne sme vstali, slnko uz bolo samozrejme davno hore a tak sme spali dalej. Po ranajkach sme vyrazili k ostrovu Cat Ba. Tento ostrov je naozaj velky, su tu cesty, chodia tu autobusy. Cestou sme sa zastavili v narodnom parku Cat Ba, kde sme vystupili na najvyssi kopec ostrova. Vystup nam dal poriadne zabrat. Nie tak kvoli dlzke, ako vdaka prisernemu teplu a dusnu. So saunou sa to porovnavat neda, toto bolo ovela horsie. Kym sme sa vratili k autobusu, tak vsetko nase oblecenie bolo uplne mokre. Popoludnie sme mali len pre seba a tak sme sa vybrali najst nejaku plaz. Chlapci skocili hned do prvej zatoky, ku ktorej sme prisli. V zatoke boli malinke lodky, na ktorych zili ludia a voda podla ... read more
ostrov Cat Ba - narodny park

Asia » Vietnam » Northeast August 1st 2012

Vlak dorazil do Hanoi okolo 4.30. Hned sa na nas vrhli taxikary, takze najst taxi nebol najmensi problem. Sofer nas zaviezol do nejakej tmavej ulicky a tvrdil ze je to nas hotel. Samozrejme ze nebol. Nakoniec nas odviezol kam sme chceli a napriek tomu, ze sme sa uz pri nastupe dohodli na cene, zacal vyjednavat. Nastastie /skusenosti/ sme si veci nedali do kufra ale mali ich so sebou v aute. Zaplatili sme na com sme sa dohodli a odisli. Chvilu sme cakali a uz pre nas prisiel autobus do Halong Bay. V meste Halong Bay sme prestupili na lod s nazvom Phuong Dong 06, ktora nas mala zobrat na plavbu po zalive Halong Bay. Tento zaliv je v UNESCO a je znamy svojou uzasnou sceneriou. V zalive je okolo 2000 z mora vystupujucich kamennych ostrovcekov porastenych ... read more
zaliv Halong

Tot: 0.105s; Tpl: 0.007s; cc: 12; qc: 66; dbt: 0.0596s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb