Page 9 of StanikaKacenka Travel Blog Posts

Budik nas vzbudil v 8, ale jeste jsme si trochu polezeli a v 10 vyrazili s tim, ze dneska by jsme meli jit asi 7 hodin. Na zacatku jsme trochu bloudili spolu s dalsimi, az jsem zeptal nejakeho chlapika a ten nam ukazal kudy. Zase nas cekal vystup do sedla k laguna Schmoll, odtud pak jeste dalsi kratky vystup a potom uz dolu. Na zacatku sestupu jsme narazili na 3 Izraelky odpocivajici pod jednim z obrich balvanu, ale jen nas uvideli, ptali se na telefon, protoze jedna z nich spadla a poranila si koleno. Byla cela pomlacena, ale nic zlomeneho. Z meho telefonu se volat nedalo - "dekuji debilni Vodafone". Holky si uz zavolali o pomoc predtim, ale protoze tam cekali uz asi hodku, chteli se zeptat jak dlouho jeste. Rekli jim, ze vrtulnik je na ... read more
Parque Nacional Nahuel Huapi - refugio Frey
Parque Nacional Nahuel Huapi
Parque Nacional Nahuel Huapi - laguna Schmoll

Na dnes nas cakal zaciatok dalsieho treku do dalsieho nadherneho argentinskeho parku - narodny park Nahuel Huapi. Autobus nas vyhodil asi hodinku za Bariloche a mi sme zacali slapat. Na zaciatku sme isli lesom plnym obhorenych stromov s nadhernym vyhladom na jazero - Lago Gutierrez. Neskor sme sa dostali do lesa ktory vyzeral ako tie nase, zrazu sa pred nami vynoril maly domcek pod skalou a pri nom napis R. Petricek. Netusime kto to bol a co tu robil, ale nedaleko bol obrovsky dreveny kriz, tak sme sa rozhodli ze to bol pustovnik. Tato cesta bola oznacena ako lahka - najblizsich par hodin sme sa stverali cez popadane balvany, do prudkeho kopca, cely cas na praziacom kopci. Nie sme nijake padavky, ale tato "lahka" cesta nam dala poriadne zabrat. Nakoniec sme sa dostali do refugia Frey, ... read more

V noci sme spali v kempe a bola to jedna z najpokojnejsich noci za poslednych par dni. Rano sme sa vypravili na stanicu a vyrazili do Bariloche. Tentoraz sme mali stastie na naozaj pohodlny autobus. Bariloche je jedno z najdrahsich miest v Argentine a bolo to vidiet, vsade nadherne obchody s krasne vyzerajucimi cokoladovymi pochutkami, butiky a drahe hotely. Toto mesto lezi na brehu jedneho z najvacsich jazier v Argentine - Lago Nahuel Huapi a je tiez vstupnou branou do narodneho parku - Parque Nacional Nahuel Huapi. A to bol dovod preco sme tu, hned ako sme sa ubytovali sme vyrazili do mesta na informacie kvoli parku. Neskor sme si boli nakupit jedlo a zajtra vyrazame. Dalsou skvelou spravou dna bolo, ze sa nam konecne podarilo najst obchod v ktorom vedeli prehrat video z kamery na ... read more
na ceste do Bariloche/ on the way to Bariloche
Bariloche

South America » Argentina » Neuquén » Junín de los Andes February 8th 2011

Rano nas zobudil bzukot os, myslim ze to bol roj, Stanik tvrdil ze to bolo len par vciel, ale po celom parku sme mohli vidiet napisy varujuce pred agresivnymi osami, tak neviem. Napriek nasej nepouzitelnej mape sa nam podarilo najst zastavku odkial ochadzal autobus. Neskor sme si vyzdvihli nase velke batohy a isli do miestneho kempu, to nam prislo ako ovela lepsie ubytovanie ako nas posledny hostel. Tiekla tam tepla voda a pri stane sme dokonca mali aj zastrcku, tak sme si mohli dobit vsetky baterky. Veceru sme si opat varili na ohni - a setrili nase plynove bomby. Na recepcii nam tvrdili, ze jedina moznost ako ziskat drevo je kupit si ho od nich, ale mi sme sa nedali oklamat a nazbierali si ho za stanom. In the morning we were woken by a noise ... read more
Parque Nacional Lanin - Lago Huechulafquen
Parque Nacional Lanin

South America » Argentina » Neuquén » Junín de los Andes February 7th 2011

Rano sme sa konecne mohli vyspat tak dlho ako sme chceli, nikto nas nerusil. Trocha sme sa namocili do lago Paimun, ale bolo hrozne studene. Neskor sme sa vydali na cestu, den bol krasny a slnecny, jedina neprijemnost boli ovady, hnusne a doterne, nastastie sa dali lahko zabijat. Pomaly sme prisli k vodopadom - Cascada El Satillo, neboli najhorsie, ale ani nic specialne. Nas dnesny kemp lezal pri jazere lago Huechulafquen a opat sa nam podarilo najst pekne, tiche miestecko s miestom na ohen. Vecer sme este mali navstevnikov - prasiatka a nejake dravo vyzerajuce vtaky, hladajuce zvysky jedal. In the morning we could finally sleep as long as we wanted, there was nobody to wake us up. We tried to swim in the lake, but it was just too cold. Later we left for our ... read more
Parque Nacional Lanin - Lago Paimun
Parque Nacional Lanin - Cascada El Satillo

South America » Argentina » Neuquén » Junín de los Andes February 6th 2011

Autobus nam isiel o 8 a cesta nam trvala dve hodiny. Tazky batoh so stanom a spacakmi sme si nechali v informacnom centre a len tak nalahko sa vypravili k zakladni sopky Lanin-2500m. To je najdalej kam sa da dostat bez specialneho povolenia. Sopka (3776m.n.m) je uz vyhasnuta, ale ako nam povedal spravca parku so sopkami jeden nikdy nevie... Pocasie nam prialo a mi sme mali nadherny vyhlad na vrchol sopky pokryty hrubou a spinavou vrstvou ladovca. Neskor sme sa vratil, vyzdvihli si batoh a vybrali sa do nami vybraneho kempu. Cestou sme skusali stopovat a mali sme stastie, mili pan s rodinou nas zobral az na koniec cesty zjazdnej autami a usertil kopu chodenia po prasnej ceste. Nasa mapa bola na nic, nevedeli sme kde presne sme, ale nakoniec sa nam podarilo dostat sa na ... read more
Parque Nacional Lanin - sopka Lanin/ volcano Lanin
prilis vysoko pre lamu/ too high for lama
Parque Nacional Lanin

South America » Argentina » Neuquén » Junín de los Andes February 5th 2011

Rano sme mali trosku zmatky s hladanim nasho autobusu, nakoniec sa ukazalo, ze spolocnost ktora nam listky predala /a ktora vlastni pekne a pohodlne autobusy/ len predava listky na tento spoj /s ovela starsimi autobusmi/. Prechod cez hranice bol bez problemov, je to malo pouzivany prechod a tak sme ani nemuseli cakat. Hned po prijazde do Argentiny nas privitala sopka Lanin leziaca v rovnomernom parku kam sa zajtra chystame. Ubytovali sme sa v mestecku Junin de los Andes, kde nieje nic zaujimave, ale chodi odtial autobus do parku. Neskor sme sa este vybrali zohnat nejake informacie okolo parku a tiez mapu. Mapa ktoru sme dostali /ziadna ina vraj neexistuje/ je asi najhorsia v historii ludstva - niesu tam vyznacene ziadne cesty po ktorych sa da trekovat. Su tam nejake kempy, ale mena pri nich niesu, vlastne ... read more
na cesto do/ on the way to Junin de los Andes
Junin de los Andes
proti psi odpadkovy kos/ anti dog rubbish bin

South America » Chile » Araucanía » Pucón February 4th 2011

Dnes sme sa znova - uz po treti krat - stretli na siedmu pred agenturou. Sopku bolo vidiet, nikde ani mracka a vyzeralo to na slnecny den, konecne sme zacali dufat ze dnes sa to podari. Vyzdvihli sme si vystroj, nasadli do auta a isli pod sopku. Tu nas nasi sprievodcovia varovali, ze pri kratery fuka pomerne silny vietor, ktory je tu casty a vatsinou po case ustane. Rozhodnutie ci vystupit alebo nie nechali na nas a mi sme sa rozhodli skusit to. Vystupovalo sa dobre, nemali sme ziadne problemy. Neskor sme sa dostali na sneh, tu sme vytvorili tymi - jeden sprievodca na sest ludi. Mi dvaja sme sa prihlasili do tymu, ktoreho vodca nasadil prudke tempo a postupne sme predbehli vsetky ostatne skupiny. Kusok od kratera sme zastavili, aby sme si obliekli macky, zrazu ... read more
Villarica
pohlad z Villarica/ view from Villarica
stupame vyssie/ getting higher

South America » Chile » Araucanía » Pucón February 3rd 2011

Rano sme sa uz po druhy krat dostavili na siedmu pred agenturu. Sopku nebolo kvoli mrakom vobec vidiet a mi sme uz tusili co sa stane. Tentroraz sme ani nesli autami pod sopku, asi po pol hodine bol vystup zruseny. S touto moznostou sme ratali a tak sme si neskor planovali pozicat bicykle, pozicovna vsak otvarala az po 9 a tak sme sa este vratili do hostela. A uz sme z neho nevysli, pocasie sa zhorsovalo kazdou minutou a nakoniec cely den prsalo. Tak sme sa len tak povalovali, pozerali TV, hrali sach a damu a tak - troska sme sa na sopku hnevali, ale den nicnerobenia tiez nebol najhorsi. In the morning we for the second time arrived at the agency at 7am. We couldnt see the volcano because of the clouds at all so ... read more

South America » Chile » Araucanía » Pucón February 2nd 2011

Dnes sme planovali odist s parku a ako sa ukazalo bol to dobry plan. Zobudil nas dazd, tak sme vstali skoro, aby sme stihli prvy autobus - do parku chodi 4x denne. Rychlo sme sa pobalili a vybrali k vychodu z parku. Autobus bol, nastastie, vdaka zlemu pocasiu poloprazdny, tak sme si mohli sadnut. V Pucone sme sa znova nastahovali do nasej utulnej izbicky a len tak oddychovali po nasom vylete. Na zajtra sme si znova zahovorili vystup na sopku a to bol dalsi dovod nic nerobit. Today we planned to leave the park and it turned out to be a good idea. We were woken up by rain, so we got up early to catch the first bus from park - it goes 4x a day. We quickly packed our staff and headed to the ... read more

Tot: 0.443s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 88; dbt: 0.2109s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb