StanikaKacenka

Tento blog jsme si zalozili pro sebe, ale tak i trochu pro vas, kteri budou sledovat nasi dobrodruznou cestu po jizni Americe a inam.

This blog is created for us to keep track of our trip and of course for you all who spend some time to read what we do and where we are while travelling in South America and other countries.

Europe » Romania » Transilvania » Hunedoara » Deva August 26th 2013

Dnes náš čakal začiatok našej dvojdňovej cesty späť. Potrebovali sme sa dostať do Devy, kde sme chceli nastúpiť na náš vlak do Bukurešti. Museli sme dva krát prestúpiť, boli to skôr lokálne spoje a tak sme sa po našich predchádzajúcich skúsenostiach rozhodli pre skorší spoj. Do Devy sme prišli prekvapivo na čas, uhniezdili na stanici a čakali na vlak. Toto bol prvý krát kedy sme sa stretli s rumunskými cigánmi. Pán rodiny tam pobehoval s palicou, do každého zo srandy štuchal. Nemohli sme sa zbaviť pocitu že hľadal zámienku na nejakú lepšiu príležitosť, očný kontakt s ním sme obmedzili na minimum. Ich deti sa rozhodli využiť situáciu keď som ostala sama s vecmi a pokúsili sa zobrať našu fľašku s kolou. Podarilo sa mi ale náš majetok obhájiť. Postupne sa začalo stmievať a stanica sa začala ... read more
Baile Herculane - vlaková stanica

Europe » Romania » Banat » Caras Severin » Baile Herculane August 25th 2013

Ako sa dá vydedukovať už z nadpisu, tak dnes sme sa rozhodli urobiť si výlet do okolia a navštíviť nejaké jaskyne. Prvá bola Pestara Haiducilor (zbojnícka jaskyna) a ako sa názov napovedá skrývali sa v nej zbojníci. Táto jaskyňa vyzerala veľká, ale boli v nej netopiera a tak som jej ďalšie objavovanie radšej zrušila. Druhá jaskyna bola Grota cu Abri asi hodinu odtiaľ. Išlo sa k nej stále do kopca a vôbec nestála za to. Bola to vlastne len taká výhlbeň a pred vchodom vychádzala sírnata para. Až tak veľa sme toho v tento deň nenachodili, ale bolo veľmi teplo a tak sa nám už nič viac veľmi robiť nechcelo. Večer sme sa ešte vybrali do malého jazierka s minerálnou vodou, ktoré sme si vyhliadli už včera. Mali sme šťastie, nikto tam nebol a tak sme ... read more
Baile Herculane - Pestara Haiducilor
Baile Herculane - Grota cu Abri
Baile Herculane

Europe » Romania » Banat » Caras Severin » Baile Herculane August 24th 2013

Dnes sme sa plánovali vrátiť späť do Baile Herculane. Pán u ktorého sme bývali nás odviezol až do Iablanice a odtiaľ to bol len kúsok vlakom. Hneď ako sme vystúpili v Baile sa nám prihovoril mladý muž, či nemáme záujem o ubytovanie. Súhlasili sme a tak sme skončili v rumunskom paneláku - ale zas sme aspoň skúsili niečo iné. Baile Herculane je kúpeľné mesto a vraj sa tu kúpal už Herkules po ktorom dostali meno. V minulosti to boli vyhlásené kúpele pre smotánku. Tieto časy sú už dávno preč a tak tu ostali len staré neopravené domy a kolonáda. Ale aj tak nebolo ťažké predstaviť si ako to tu muselo vyzerať v minulosti. Zvyšok mestečka ešte dotvárali hnusné veľaposchodové hotely postavené v komunistickom štýle, ktoré sa tam vôbec nehodili. Atmosféru dotváral vajcovkový zápach ktorý sa priebežne ... read more
zástavka Iablanica

Europe » Romania » Banat August 23rd 2013

Dnes sme sa rozhodli len sa tak túlať po okolí, bez žiadneho špeciálneho cieľa. Troška sme zmokli, ale boli sme radi pretože tu stále praží slnko. Večer sme si kúpili víno a pozerali na západ slnka.... read more
Rovensko
Rovensko - okolie

Europe » Romania » Banat August 22nd 2013

Ešte večer nás babička upozorňovala na zlého kohúta od vedľa, ktorý stále kikiríka. Bála sa, že nás bude budiť a ráno sme ju mohli počuť ako vždy keď kohút začal kikiríkať vybehla von a zahnala ho preč. Na raňajky nám pripravila najlepšie šišky na svete. Neskôr sme sa išli prejsť po dedine, občas sa pri niekom pristavili a porozprávali sa. Pred obedom si nás vyzvidhol pán, ktorý žije v Rovensku a odviezol si nás k sebe domov. Priamo do Rovenska viedla 16 kilometrová cesta, žiaden asfalt, len utlačená hlina a k tomu kopa kameňov a výmolov. Pán mal väčší biznis a tak nás neubytoval u seba doma, ale v malej chatke. Tešili sme sa na domáce ubytovanie ale zasa tu sme mali vlastnú kúpelňu s teplou vodou a z chatky úžasný výhraď do celého okolia. Zvyšok ... read more
Šumice

Europe » Romania » Banat August 21st 2013

Dnes náš čakalo ďalšie cestovanie do oblasti Banát, kde sa nachádzajú české dediny. Nechodia sem žiadne priame spoje a ani vlak, takže dostať sa sem bolo dosť obtiažne. V Petrošani sme prišli na autobusovú stanicu a začali zistovať nejaký spoj. Na stanici boli štyri nástupištia a k tomu jedna predajňa lístkov. Napriek tomu si nikdo nebol úplne istý z ktorého čísla náš autobus odchádza, prípadne kde by bolo najlepšie prestúpiť na ďalší. Po chvíľi dohadovania sa skupinky miestnych sa zhodli na jedom autobuse a ten prišiel asi tak za desať minút. V meste Severin sme prestúpili na ďalší autobus do Baile Herculane. V Baile sme si počkali na ďalší vlak do Iablanice. Na našu otázku ako sa dostať ďalej nám miestny odporúčali odísť na hlavnú cestu a niečo si stopnúť. Toto bolo naše prvé stopovanie v ... read more
niekde na ceste - Dunaj

Europe » Romania » Transilvania » Hunedoara » Petrosani August 20th 2013

Dnes nás čakal cestovací deň. Mali sme krásny plán, čakali nás dva prestupy, ale na každý viac ako hodinu času. Prvý prestup nás čakal v mestečku Teius. Sem sme dorazili so skoro dvojhodinovým meškaním a nás ďalší spoj bol dávno preč. Dôvodom meškania boli hlavne práce na koľajniciach. Vlak každú chvíľu zastavoval a vlastne sme stáli dlhšie ako sa viezli. Vo vlaku bolo hrozne teplo a dusno. Nakoniec to zdal aj revízor a pod tabuľkou zákaz fajčenia si urobil svoje stanovište kde intenzívne fajčil. Tento spoj nám našli včera na stanici, o meškaní museli vedieť ale samozrejme sa o ňom ani náhodou nezmienili. Možno pomsta za včerajšie otravovanie so zmenou lístka? V Teiuse sme si dali dlhšiu, neplánovanú prestávku a čakali na ďalší vlak do Simerie. Tu nás čakalo ďalšie čakanie na ďalší spoj do Petrošani. ... read more
Teius

Europe » Romania » Transilvania » Mures » Sighisoara August 19th 2013

Dnešný deň sme sa rozhodli stráviť na bicykloch a navštíviť okolité dedinky v ktorých sa nachádzajú opevnené saské kostoly. Pán u ktorého sme bývali nám sľúbil bicykle, ukázal nám ich až ráno a tak nám už neostávalo nič iné ako to s nimi prežiť. Môjmu bicyklu nefungovala prehadzovačka čo bolo praktické hlavne pri stúpaní, teda fungovala, ale prepínala sa náhodne keď sa jej chcelo. Stánikov bicykel zas nemal úplne funkčné brzdy a tak si musel občas dopomáhať nohou. Prvá zástavka bol Biertan - tento kostol bol najväčší a najkrajší zo všetkých okolitých opevnených kostolov. Potom sme sa dostali do Copša Mare. V hradbách tohto kostolo žila rodina a tá nam ochotne kostol otvorila a pustila nás dovnútra. V tejto dedinke sme si dali prestávku, sedeli a pozerali čo sa tu deje. Po pol hodine dokonalého "skapal ... read more
Biertan

Europe » Romania » Transilvania » Mures » Sighisoara August 18th 2013

Vstávať sa nám po včerajšku veľmi nechcelo, ale museli sme. Do Sighisoary išli v tento deň len dva vlaky a my sme chceli stihnúť ten skorší. Pomaly sme začali plánovať ďalšiu cestu a odchod z Brašova sa nám prestával hodiť. Na stanici v Sighisoare sme sa preto informovali na možnosť nastúpiť do nášho vlaku späť domov na neskoršej stanici. Toto sa ukázalo ako závažný a nevyriešiteľný problém. Pani nám tvrdila, že musíme nastúpiť v Brašove a hotovo. Na svete neexistovala možnosť ako lístok prebukovať, dokonca ani za poplatok. Nejaký rumuni, rozprávajúci po anglicky sa nám pokúsili pomôcť. Po rozhovore s pracovníkmi stanice nám taktiež tvrdili, že zmeniť nástupnú stanicu je nemožné. Ako vysvetlenie uviedli toto: v Rumunsku to tak proste chodí a hotovo. Prišlo nám to zvláštne ale nechali sme to byť a vybrali sa do ... read more
Sighisoara

Europe » Romania » Transilvania August 17th 2013

Na hmlu sme mali v poslednom čase nejaké šťastie. Tentoraz bola naozaj hustá a bolo vidieť len na krátku vzdialenosť. Posilnili sme sa dvoma čajmi a vyrazili. Hmla neustupovala a trocha nás to aj mrzelo, radi by sme niečo videli. Nakoniec sa nám to však vrátilo a to keď sa z hmly vynoril kamzík. Proste si len tak prekráčal okolo nás a zmizol v hmle. Samozrejme sme boli nadšený a tešili sa aké sme mali šťastie. Neskôr sa pri nás vynorilo celé stádo. Hmla sa postupne dvíhala a klesala a vždy keď ustúpila príliš a kamzíky nás mohli vidieť poriadne, tak kúsok odbehli. Cesta nás však stále viedla ich smerom a tak sme sa na nich mohli vynadívať koľko sme chceli. Mali sme tiež šťastie, že sme na tejto ceste boli jediný a tak sa nenašiel ... read more
pohorie Bucegi

Tot: 0.369s; Tpl: 0.008s; cc: 12; qc: 91; dbt: 0.1589s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb