Page 21 of StanikaKacenka Travel Blog Posts

South America » Ecuador » Centre » Latacunga October 14th 2010

Dnes bol nas posledny den v Quite a potom presun do Latacungy z prekvapivo cistej a novej hlavnej stanice. Autobus sa nam opet podarilo stihnut velmi sikovne a vobec sme necakali, prave naopak, sofer cakal na Stanika kym kupi mandarinky, trocha sa aj pohol, co ma celkom vystresovalo. V autobuse sme boli napadnuty predavacskou mafiou. Asi 15 predajcov nam vo vlnach liezlo do autobusu a pokusalo sa nam predat uplne vselico, hlavne jedlo a zmrzlinu. Vodic v pokoji cakal kym sa vsetci predajci vystriedaju, nedalo sa nemysliet si ze su dohodnuty, ale uz si zvykame. V Latacunge sa na nas pri hladani hostelu zavesil par z Rakuska /Linz/, nemali mapu a my ano, hahaha. Podarilo sa nam najst solidny a bezpecne vyzerajuci hostel, hned na druhy pokus, za 12 dolarov na noc pre obidvoch je to ... read more
polevka s popcornem/soup with popcorn
polevka v nozickou/soup with a chicken foot
holka kucharkou/girl as a cook

South America » Ecuador » North » Quito October 13th 2010

Na dnesok sme si nechali asi najvacsiu a urcite najmodernejsiu atrakciu Quita - TeleferiQo. Je to lanovka francuzkej vyroby, ktora za 8 minut zdola prevysenie 1000 metrov. Takze sme sa zrazu ocitli v 4100 metrov nad morom, takto vysoko sme este nikdy neboli a tak sme sa radsej moc nechceli namahat. Takze sme sa len tak mrcasili po okoli a dost casu travili len tak posedavanim a pozeranim po okoli. Bola to asi urcite najkrajsia vec ktoru sme zatial videli. Vyhlad, ako sa da predpoklad, bol nadherny a cele Quito sme mali ako na dlani. Este nam zostal nejaky cas tak sme sa vypravili do najlepsieho Ekvadorskeho muzea podla sprievodcu - Museo del Banco Central. Ako to uz v Ekvadore chodi a na co si pomaly zvykame polka bola zavreta, takze sme videli len archeologicku cast ... read more
pohled z lanovky/cabins view
pohled zhora1/view from the top1
pohled zhora2/view from the top2

South America » Ecuador » North » Mindo October 12th 2010

Mindo je mala dedinka v oblacnom lese, asi 2 hodiny autobusom a tiez nas dnesny ciel. Museli sme vstavat naozaj skoro, aby sme stihli autobus o 7.30, ktory nakoniec isiel o 8.00. Je to taka ospala diera kde nic vyznamne nieje a ktora zije len z turistov. Bolo tam hrozne teplo, dusno, vlhko a lepkavo, tak ako sme si to predstavovali, ale zazit to na vlastnej kozi bolo ovela horsie. My sme sa rozhodli ist k vodopadu - Cascada Nambillo. Kracali sme opustenou cestou cez prales a chvilami sme stracali nadej ci ideme dobre. Tiez nam miatli cedule ktore napriklad povedali 200 metrov a za dalsich 300 metrov tam bolo zase cedula ze 200 metrov. Tiez sme sa sikovne nedali oklamat ze na vstup k vodopadu potrebujeme listok na lanovku. Posledny usek nas k vodopadu doviedol ... read more

South America » Ecuador » North » Quito October 11th 2010

Po vcerajsom narocnom dni sme sa rozhodli vziat to troska viac z lahka a naplanovali si navstevu starej casti Quita, co predstavovalo vela starych domov v spanielskej kolonialnej architekture. Kostoly maly bielu farbu, ktora sa krasne kontastovala s modrou oblohou a Andami v pozadi. Navstivili sme La Compania, je to najkrajsi kostol v Quite a na jeho vyzdobu sa minulo sedem ton zlata - viz foto. V prizemi kazdeho domu bol nejaky obchod. Zaujimava vec je ze kazda ulica vyzerala ze sa na nej predava len jeden druh tovaru, kachlicky boli najoblubenejsie a druhy bol nabytok s vecami pre instalaterov v tesnom zavese. To znamena ze tam kludne bolo 15 obchodov s rovnakym tovarom vedla seba. Tiez sa nam podarilo zohnat bombu na varic, co je radostna novina, lebo to znamena teple jedno na ranajky a ... read more
basilika del Voto
kostel Sv.Ignace/st.ignacius church
plaza de la Independencia

South America » Ecuador » North » Quito October 10th 2010

Prve rano v hlavnom meste Ekvadoru zacalo nadherne - zobudili nas kohuty, ktore sa ozyvali z roznych casti mesta a do toho sa miesal stekot psov. Dnesok bol nas prvy uplny den v Ekvadore. Povodne sme planovali ist do mesta, ale pan domaci nam odporucil ist na Mitad del Mundo - pomnik ktory oznacuje rovnik. Stastlivo sa nam podarilo najst spravny autobus a potom nastupit na druhy a aj vystupit tam kde sme chceli. Moze to zniet jednoducho, ale miestne autobusy nemaju presne stanovene linky ani zastavky a zastavuju hocikde. Vedla sofera sedi vyvolavac, ktory oznamuje kam sa ide, takze treba pocuvat. 'Pomnik' vyzera ako veza a na vrchu je zem, okolo su ciary ktore bezia na vsetky svetove strany. Okolo toho este par muzeii a kopu miestnych ktory sa snazia predat co sa da. Bol ... read more
na rovniku/on the equator
zase rovnik/the equator again
zastavka do Pululahua/stop toP.

South America » Ecuador » North » Quito » Historical Center October 9th 2010

Tak jsme doleteli. Bylo to docela o zivot a turbulenci bylo az moc, poslednich 20 minut se bali asi vsichni v letadle a nakonec se pilotum zatleskalo. leteli jsme asi 10 hodin, trochu vic podrobnosti pridavam / celkem asi 9000km, letadlo byl Airbus 340, porad pres 900 km/hod a venku bylo kolem minus 45. kolem 1 jsme odletali z madridu a diky casovemu posunu jsme prileteli pred 5 odpoledne mistniho casu. Chvilku jsme se motali na letisti, jakoze zkusime najit bus co nas zaveze do hostelu, ale nakonec jsme radeji vyplazli 8 dolaru a vzali si taxika. je to asi o milion procent drazsi nez bus, ale zase to bylo bez hledani a s nasima baglama to asi jinak neslo. V ekvadoru se plati americkym dolarem jako oficialni menou a v jizni Am. jde o jedinou ... read more
Z letadla/out of plane
nasa utulna izba/our cosy room
prva foto v Quite/1st photo in Q.

Europe » Spain October 9th 2010

Tak jsme na chvilku zapadli do internetky na madridskem letisti, podivat se na presne jmeno hostelu, kde jeste dneska budeme spat. Let z Londyna probehl v klidu az na par mensich turbulenci. Vlastne jsme to cele prospali a to same i na letu do Quita. leti nam to asi za hodku. budeme koncit, uz mame jen 5 minut na pc... Hi there, we are making our way and at the moment we are sitting in internet cafe at Madrid airport and its raining. what a change after living in the UK for a while...we board the plane to Quito in an hour and hopefully be in Ecuador today about 5. then just find our lovely hostel and sleep and sleep and sleep.... read more

Europe » United Kingdom » England » Kent » Hadlow October 7th 2010

Tak vic jak po mesici jsme zase dojeli do Londyna a pak k Misovi a Tene do azylu v Hadlow. Ten jejich dum je vetsi a vetsi...20hodin v buse ubehlo docela rychle a navic jsme se nenudili diky pocetne romske rodine co s nami jela, jo docela sranda a to hlavne pred tunelem. Celnici ani na jedne strane jim nedaji pokoj, i kdyz vi, ze pustit je proste musi. My zitra vsechno prebalime, zkontrolujeme a v so rano nas Miso ve svem BMW hodi na Heathrow kde nam to leti do Madridu a pak do Quita. Jen doufame, ze tam bude vsechno v klidu - minuly tyden se to tam mlatilo pri protestech policistu, ale konzul v Quitu nas uklidnil, ze to je pry normalni a neni se ceho obavam - situace je pry uz pod ... read more

Tot: 0.078s; Tpl: 0.006s; cc: 17; qc: 53; dbt: 0.0422s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb