Page 15 of Peeke Travel Blog Posts

Europe » Germany May 27th 2010

Vertrekken vanuit een hotel heeft wel enkele voordelen, ontbijt voor je neus en geen tent te hoeven afbreken. Zo waren we dus snel op pad, langs de supermarkt en dan het bos in op zoek naar de route. Aangezien de voorgeprogrammeerde route van de GPS niet meer klopte ging het hier al direct fout en reed ik zelfs een stukje terug. Nog een tijdje langs wat mindere weggetjes gehobbeld maar toen werd het langzaam beter. Betere wegen en ook minder steil. Dit scheelde een pak en het gemiddeld schoot de lucht in. Het was overwegend grijs maar droog ma in de namiddag toch wat zon. Het bleef echter de gehele tijd aan de frisse kant zodat het toch wat fris was in enkel een T-shirt. Bernburg was het eindpunt voor vandaag. Net voor het binnenrijden van ... read more

Europe » Germany May 26th 2010

Vandaag was de zwaarste dag tot hiertoe. Na op de camping geïnformeerd te hebben, kwam ik via een binnenweg terug op de route. Deze ging verder langs het bos over soms al te steile paden. Deze mondde uit langs een meer wat een prachtig zicht opleverde. De route ging verder door het bos. Kort na de middag bleek dat de geprogrammeerde route van de GPS plots de gewone baan volgde en niet langer de bewegwijzerde route. Na een tijdje probeerde ik terug op de route te geraken. Dit ging niet zonder problemen, veel zoeken en vergelijken met het boekje. Er ging veel tijd verloren en ik zat nog regelmatig fout. Het gemiddelde zakte ook verder weg door de ondermaatse kwaliteit van de weg. Ondertussen begon het ook nog te druppelen. Het was al de hele dag ... read more

Europe » Germany May 25th 2010

Om deze dag kort samen te vatten: Vermoeiend! Bij het vertrek in het centrum van Holzminden op zoek gegaan naar een fietsenmaker. 2 heb ik er gevonden maar beide had niet het kabeltje dat ik zocht. Bij één heb ik wel een oude binnenband meegenomen waar ik mee ga proberen om te piepen van de stuurtas te doen ophouden. Ik deed ook nog inkopen bij Lidl. De eerste wegen gingen, in vergelijk met de vorige dagen toch over al wat drukkere wegen. Ook gingen ze ferm omhoog. In het begin nog doenbaar maar naarmate de dag vorderde werden de hellingen steiler. Sommige stukken in het bos waar zo steil da ik bijna aan men kleinste verzet toe was. Zeer uitputtend! Ik kwam ook nog in meerdere dorpjes met gezellige huisjes. Toen ik net een viaduct onderdoor ... read more

Europe » Germany May 24th 2010

Na een vlot ochtendritueel op voor wat een zware dag bleek te worden. De 2 Nederlanders op de camping waren al door maar ik zou ze vandaag nog tegenkomen. Hetgeen deze dag zwaar maakte was toch het vele klimmen en dalen. En sommige stukken waren echt steil omhoog, dat had ik deze reis nog niet gehad. Ik moest ferm schakelen maar haalde de heuveltjes wel. Ik werd het gewaar dar ik de voorbij dagen al flink geerden had en ook dat ik veel bagage bij had. Even gerekend en alles tezamen zal dit toch 110kg zijn. Ja, op een stil bospad en er komt zoiets afgedonderd. Dat moet verschieten zijn voor de omstanders. Iets na de middag donkere wolken en enkele druppels. In de verte gerommel. Toen het weer druppelde ging ik even schuilen met het ... read more

Europe » Germany May 23rd 2010

Vanochtend redelijk vroeg wakker maar toch nog wat blijven liggen. Net voor het verlaten nog een postkaartje voor de bomma gekocht. Ik hoopte ook dar er nog brood zou zijn maar helaas. Dat wordt dus sponzen brood. De camping afgereden en al direct verkeerd maar dit was snel gecorrigeerd. Onderweg 2 maal aangesproken door Duitsers. Naar waar ga je? De Noordkaap? En hoe lang mag dat wel duren? 4 maanden? Moet je dan niet werken? Goede rit dan maar! ’s Middags smaakte men picknick toch met kaas, salami en sponzen brood! Daarna nog verder geslingerd door het Duitse landschap. Opvallend hier zijn de vele zonnepanelen en windmolens. Daken vol! Boerderijen, op al hun schuren liggen wel panelen. En de molens zijn ook niet van de kleinste. Ze kennen er hier wat van. Net voor de camping ... read more

Europe » Germany May 22nd 2010

9u was het toen ik ontwaakte, ik had blijkbaar men rust nodig gehad. Tegen 10u30 was ik vertrekkensklaar. Via een weggetje achter de camping zocht ik de weg naar Duitsland. Na nog even bij een dme geïnformeerd te hebben, stak ik via een oude smokkelweg de grens over. Hello Deutschland! In het eerste dorp dat ik binnenkwam zocht ik een supermarkt voor inkopen. Het was best veel aangezien het morgen zondag is en maandag een feestdag. Met moeite kreeg ik alles in men fietstassen. Vroeg of laat gaan die nog wel uiteenvallen met zoveel rommel erin. De tocht ging verder langs vele weggetjes en dorpjes. Het ene al kleiner dan het andere. Er zat ook wel wat onverhard bij. Voor de fiets geen probleem ma voor de stuurtas! De bevestiging hiervan piept namelijk gelijk zot zo ... read more

Europe » Germany May 21st 2010

Om 7u scheen de zon al fel op men tent, de warmte werd dan al snel ondragelijk. 7u45 eruit en tijd voor de ochtendrituelen! Om 9u30 was ik ribbebie! Na de receptie gepasseerd te zijn, mocht ik voor 5€ vertrekken! Ik zocht al snel de route op. Ik deed nog niet direct inkopen wat ik me later zou betreuren. De kilometers smolten vlot weg. Ik reed langs een kanaal met, op het eerste zicht, vol gespannen was met spinnenwebben. Later bleek het draden van rupsen te zijn. Ik hing goed vol! Ik een klein dorpje vond ik uiteindelijk bij een bakker een broodje ham en kaas. Ik ging ook nog bij de toeristeninfo langs om te informeren naar campings over de duitse grens. De dame wist het niet goed en stuurde me door naar het grotere ... read more

Europe » Germany May 20th 2010

De grote dag was aangebroken. Alle papieren waren in orde, de tassen waren gevuld, bezoek aan de kapper. Alle excuses waren benut om nog langer thuis te blijven. Na nog een snelle hap, het afscheid thuis trok ik richting Roosendaal. Het werd al snel duidelijk dat de geprogrammeerde route in de GPS om niet veel trok dus reed ik op eigen richting naar Kalmthout. Na nog een korte stop bij de locale familie, ging het verder langs Essen tot Roosendaal. Nog een beetje verloren gereden waardoor ik de trein van 19u51 net voor men neus zag vertrekken. Een half uurtje wachten dan maar. De tijd ging snel voorbij en al snel zat ik op de trein in de goede richting. Na een kleine 2 uur kwam ik in Arnhem aan in de duisternis. Dit mail wees ... read more

Europe » Germany » Bremen » Bremen June 16th 2007

's ochtends vroeg eruit en richting Hamburg centrum om de boot te nemen. Ik heb daar nog 1,5u moeten wachten eer de boot er was. Dan bootje gevaren op de Elbe en toeristje gespeeld. Dan aangekomen in Stade wat een zeer gezellig plaatsje was en vervolgens beginnen trappen. Onderweg 2 keer onweer en regen gehad. Zo fel dat ik doorweekt was. Uiteindelijk ben ik niet gestopt op de eigenlijke stopplaats maar inees doorgereden naar Bremen. Daar op de camping Zweden ontmoet en een hele uitleg gedaan. Uiteindelik was het heel laat eer ik lag te slapen. Dan nu zaterdagmorgend laat opgestaan, amai het slapen deed deugd. Het was maar 14u eer ik in de stad was en ja die was toch wel de moeite. Het schoonste tot hiertoe. Nu sevens nog shoppen voor 2d en ... read more
Stadhuis

Europe » Germany » Hamburg » Hamburg June 14th 2007

Even vlug wat blabla tot hier want ik zit hier weer niet rustig. De weg tot Hamburg was heel regelmatig slecht. Kiezelwegen, los zand. Ja wat ze fietsroutes durven noemen. Dan is het weer omgeslagen. Het is nu wisselvallig met een verloren druppel. Hopelijk blijft het zo of een beetje meer zon. Op woe-avond in Hamburg op de camping aangekomen. Ik had al veel zin om direct terug te vertrekken. Heel ongezellig, lawaai van de straat, harde ondergrond. Ik ben dan toch maar gebleven. Dan de ochtend erna naar de stad. Eerst langs de toeristische dienst en dan met plannetje door de stad. Het heeft niet lang geduurd eer ik gewoon in het rondreed. 's middags frietje gegeten, dat smaakte. Daarna naar de camping en een vlugge snack en vooreenvolgens de metro in naar Harburg ... read more
Haven Hamburg
Stade

Tot: 0.26s; Tpl: 0.006s; cc: 6; qc: 91; dbt: 0.105s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb