Kim Hovenkamp

KimmieH

I will be leaving on May 18th 2009 on a travel frenzy!
Destinations: Indonesia, Australia, Fiji, Chili, Argentina, Uruguay, Brazil, Bolivia and Peru.

Life is what you make of it!

South America » Bolivia » La Paz Department » La Paz May 1st 2010

Hi All! (English below and more pics on page 2) Na wat klachten toch maar weer een blog in het Nederlands! Maar deze keer hou ik het zeer kort en laat ik de foto´s voor zich spreken. De afgelopen 3 weken waren zeer heftig maar ontzettend leuk. Na Buenos Aires ben ik via Uruguay in Florianopolis aangekomen, het zuiden van Brazilie. Het is een prachtig schiereiland met een zeer relaxte sfeer en heerlijke witte stranden; een echt surfers paradijs. Daar heb ik Mirjam, een Zwitserse, leren kennen die dezelfde kant op ging reizen als ik en dus besloten we om samen, nadat we een week in Floripa hadden doorgebracht, richting de Iguazu Watervallen te reizen. Deze zeer indrukwekkende watervallen liggen op de grens van Brazilie, Paraguay en Argentinie en zijn groter dan de Niagara watervallen maar ... read more
Florianopolis
During the Paragliding
Iguazu Falls, Argentinian side

South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires April 9th 2010

Hi All! I'm so sorry for my Dutch friends but I will write this blog only in English. Culture shock? Maybe. Realizing I've been a lazy traveler? Definitely. Arriving in Chile made me very aware of my lack of Spanish knowledge and therefore it was back to travel square 1. Life on the road with nothing else than my Spanish dictionary, sigh language and a smile. Although it is amazing how far a smile can take you... :-) First stop in South America was recently earthquake struck Santiago. After a 12 hour flight from Auckland, passing the date line it really messed up my biorhythm. I left Auckland on March 15 at 4pm to arrive in Santiago at 12pm that same day... That's what you call time traveling! It really does something to your body and ... read more
Sunset Easter Island
El Chalten
The hike to Lago del Tres

Oceania » Fiji » Caqalai March 11th 2010

Bula & Kia Ora!!! (EN below & more pictures on page 2) Het is fijn weer te reizen. Merk dat het me al gemakkelijker af gaat, maak tegenwoordig niet eens meer boekingen vooruit omdat ik echt niet weet wat er volgende week, morgen of zelfs over een paar uur gaat gebeuren. Je wordt er dus erg flexibel van en dat bevalt me wel. Waarom alles compleet plannen zodat de leuke spontane dingen niet meer kunnen gebeuren?! Fiji dus... Wat een zaligheid! De taxichauf zei meteen 'no worry no hurry' tegen me en ik was op slag verliefd op Fiji. Het is grappig te merken dat ik altijd op zoek ga naar herkenning, vergelijkingen maakt, zodat je jezelf gerust stelt. Fiji lijkt een beetje op Bali en gezien ik het daar zo naar mn zin had gehad ... read more
School picture
My class
Posing for the camera

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney » Castle Hill February 12th 2010

Hi All, (EN below) Mijn laatste blog uit Australie... Ik vlieg over een week richting Fiji om mijn reis voort te zetten. De afgelopen 2,5 maand heb ik weer in Sydney gewoond bij mijn vrienden Dan en Ian in huis. Met kerst was ik uitgenodigd bij Fiona thuis, mijn vriendin waar ik ook voor werk. Het is een familie bedrijf wat vlees / maaltijden voor verpleeg- en ziekenhuizen maakt waar ik naast het updaten van hun kwaliteits systeem (ik doe daadwerkelijk dus ook nog iets met mn opleiding) ook gebruikt wordt om 'manusje van alles te zijn', ik help Fiona met HR-klussen, maak lunch voor de mannen, en voer orders in. Lekker gevarieerd dus, precies zoals ik het leuk vind. Ik had me voorbereid op een zeer hete Kerst, maar helaas, het regende en was de ... read more
Christmas Lunch
Peats Ridge Festival
Just before NewYearsEve

Oceania » Australia » Western Australia » Perth December 10th 2009

(For English see below, and there are more pictures on the 2nd page!) Hello All! Het zijn een paar geweldige weken geweest! Op 10 November heb ik mijn moeder en tante opgehaald van het vliegveld in Perth, wat was het fijn om ze weer te zien! Ik heb afgelopen zomer de reis geboekt voor ze, inclusief hotelovernachtingen en camperhuur. Aangezien mijn moeder en tante toch enigszins wat luxe gewend zijn, moest er een 6 persoons camper komen; incl 3 x 2 persoonsbedden, keukenblok, douche en toilet (die we uiteindelijk niet gebruikt hebben)... Dat werd dus een flinke Maui camper, zeg maar een compleet huis op wielen van 3,5m hoog en ruim 6 meter lang. We zijn de volgende dag direct op pad gegaan want we hadden geen tijd te verliezen. We hadden een reis van ongeveer ... read more
Wave Rock
Wheat Belt
Wildflowers at SouthWest Australia

Oceania » Australia » Queensland » Brisbane December 8th 2009

Hi! Like I promised, the pictures that go with the previous blog 'Queensland and Tasmania'! My blog for West Australia will be uploaded in the next couple of days. Cheers! Kim... read more
Camping near Chrystal Creek
Whitsunday Islands
The Condor

Oceania » Australia » Tasmania » Hobart November 9th 2009

Hello All! Wat een geweldige weken heb ik achter de rug! Vanuit Cairns hadden Mirelva en Vincent een grote auto gehuurd en zijn we langs de kust van Queensland naar het zuiden gereden. We hebben gekampeerd, iets wat niet echt mijn voorkeur had, maar ik had me over laten halen. De eerste nacht sliepen we in een Nationaal Park, compleet afgelegen aan een kristal helder beekje, midden in het bos. Er stond 1 andere camper een stukje verderop. Toen we aankwamen was ik nog heel stoer, want wat ging er nou gebeuren… Maar toen werd het donker en durfde ik niet eens meer naar het ‘pieshokje’ (quote van Mirelva)! Op een gegeven moment hoorde we geritsel in de bosjes en al onze zaklampen werden paraat gehouden en toen hopte er een Walibi de bosjes uit! Zo ... read more
Tasmanian Landscape
Morning Tea with a view
Freycinet National Park

Oceania » Australia » Queensland » Cairns » Cairns City October 12th 2009

Hi allemaal! Na 5 weken werken vond ik dat ik wel weer een vakantie verdiend had... :-) Heb 3 weken bij de Royal Agricultural Society gewerkt in het Olympische park als data-invoer-typ-miep, daarna nog een week als receptioniste bij een drankenbedrijf en tussendoor en op zaterdags bij een vriend van mij (Jeremy) in zijn tuincentrum, plantjes potten, water geven en vooral heel erg zweten. Totaal niet te vergelijken met mijn vorige leven, maar dat was juist de bedoeling. En verder kan ik je vertellen dat het leven ook hier gewoon voortkabbelt als je je geinstalleerd hebt... Filmpje hier, uit eten daar, feestje ergens anders of een BBQtje op zondagmiddag. Ja voel me wel thuis hier, alles is zo ontzettend relaxed. Vooral het feit dat niemand zich druk maakt over wat er morgen gebeurd en de australiers ... read more
My collegues at the RAS
My new Travel buddies
Yeah!

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney » Castle Hill August 25th 2009

(for English see below) Lieve allemaal, Na een zeer verdrietige periode in NL ben ik eind Juli weer richting Australie vertrokken. Gelukkig mocht ik weer bij Dan en zijn huisgenoot Ian slapen in ruil voor een beetje huur en het strijken van hun overhemden... :-) Dus 'woon' ik nu al een maand in Castle Hill, een van de buitenwijken van Sydney. Het verbaast me hoe uitgestrekt Sydney is; heel Sydney beslaat meer dan 1/4e van NL! Alleen in het centrum is er hoogbouw en de rest zijn tot voorbij de horizon grote woonwijken met een hoop groen. Om van Castle Hill naar het centrum te komen neem ik meestal de bus, en dat is 'maar' een uurtje... Heerlijk hoe relatief alles is als je het vergelijkt met Nederland. Ik ben op zoek gegaan naar werk en ... read more
Bondi Beach at Sunset
Feeding the Kangaroos
Blue Mountains

Asia » Indonesia » Bali » Nusa Lembongan July 5th 2009

Lieve allemaal! Laatste week Bali... Na een ultra health kuur in Ubud vond ik het toch weer tijd worden voor een feestje en heb ik wat mensen die ik eerder had ontmoet opgezocht in Kuta (al hadden ze die 'a' best weg mogen laten), wat de feestplaats, het Lloret, het Chersonisos van Bali is waar je de Australiers en de Britten/Ieren in hun puurste vorm kunt waarnemen; dronken.... stomdronken... Absolutely shitfaced, zoals ze dat zelf noemen, en er dan zeer triomfantelijk bij kijken... Ondanks alle waarschuwingen vond ik toch dat ik het zelf mee moest maken, en dus heb ik me kostelijk vermaakt met een 'fishbowl of booze' die zo lichtgevend groen was (zie foto) dat het raar zou zijn als ik zelf niet groen zag die avond. Maar na die ene fishbowl was ik het ... read more
Fishbowl of booze
Giants of the deep
Sky on fire

Tot: 0.159s; Tpl: 0.007s; cc: 15; qc: 88; dbt: 0.1046s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb