Brasil & Bolivia


Advertisement
Published: May 4th 2010
Edit Blog Post

Hi All! (English below and more pics on page 2)

Na wat klachten toch maar weer een blog in het Nederlands! Maar deze keer hou ik het zeer kort en laat ik de foto´s voor zich spreken. De afgelopen 3 weken waren zeer heftig maar ontzettend leuk. Na Buenos Aires ben ik via Uruguay in Florianopolis aangekomen, het zuiden van Brazilie. Het is een prachtig schiereiland met een zeer relaxte sfeer en heerlijke witte stranden; een echt surfers paradijs. Daar heb ik Mirjam, een Zwitserse, leren kennen die dezelfde kant op ging reizen als ik en dus besloten we om samen, nadat we een week in Floripa hadden doorgebracht, richting de Iguazu Watervallen te reizen. Deze zeer indrukwekkende watervallen liggen op de grens van Brazilie, Paraguay en Argentinie en zijn groter dan de Niagara watervallen maar kleiner dan de Victoria watervallen in Afrika. Evengoed een overweldigend aanzicht van bijna 300 watervallen!

Onderweg richting Salta, Argentinie ontmoetten Mirjam en ik een Brits stel (Fiona en Ben) in de bus en we besloten met zn 4en direct de volgende dag door te reizen naar Noord Chili, wat inhield dat ik in 3 dagen 36 uur in de bus had gezeten, maar
FlorianopolisFlorianopolisFlorianopolis

Mirjam and I before we went Paragliding, awesome view over the island Florianopolis
dat is de manier van reizen hier in Zuid Amerika, dus onderging ik het maar gewoon. Aangekomen in San Pedro de Atacama, Noord Chili, wilde we de 3 daagse tour naar de Boliviaanse Zoutvlaktes boeken en omdat Ben en Fiona met een strak schema zaten gingen we weer direct de volgende dag door. De zoutvlaktes zijn de hoogste en de grootste in de wereld (meer dan 1000km2). Savonds ontmoette ik een Nederlandse jongen, Koen, die ik in Patagonie al had ontmoet en later kwam er nog een engelse jongen, Rodney, bijzitten waardoor we met zn 6en besloten de volgende dag samen te reizen. Het klikte direct en we hebben verschrikkelijk veel lol gehad. Zelfs zo veel lol dat we na de Zoutvlaktes besloten om samen door te reizen naar La Paz en daarna ook nog eens een Jungle Tour te doen van 3 dagen in de Boliviaanse Amazone. Onze laatste avond was toevalligerwijs Koninginnedag en toen we erachter kwamen dat er een Nederlands cafe in La Paz zat waar een feest gegeven werd (en ze bitterballen en hutspot serveerden), hebben we het er maar flink van genomen!
Nu zijn we ondertussen weer opgesplitst omdat we een andere kant op gingen maar waarschijnlijk kom ik een aantal van hen volgende week weer tegen in Cuzco, Peru.
Ik heb nog maar 2 weekjes te gaan van mijn reis, dus tijd om richting Peru te trekken en me geestelijk voor te bereiden op mijn terugkomst! Het tegenstrijdige gevoel heeft de boventoon gevoerd in de afgelopen weken, maar nu begin ik toch wel meer zin te krijgen om weer even in Nederland te zijn!

------------------------------------------------------

Had an absolute blast in the past 3 weeks! I left Buenos Aires to travel through Uruguay towards Florianopolis, South Brasil. A gorgeous place with white sandy beaches, chilled atmosphere and an absolute surfers paradise. I spend a week there and met a Swiss girl, Mirjam. We had the same travel plans and decided to travel together towards the Iguazu Falls on the border of Argentina, Brasil and Paraguay. Amazingly impressive; bigger than the Niagara waterfalls with a total ofn almost 300 falls combined!

After the falls on the way to Salta, Argentina, Mirjam and I met a Brittish couple (Fiona and Ben) who decided to come with us to San Pedro de Atacama in North Chili. But because they were on a tight time schedule
Iguazu Falls, Argentinian sideIguazu Falls, Argentinian sideIguazu Falls, Argentinian side

And this is just a small bit of the entire falls...
we decided to go the next day, which resulted in spending 36 hours in a bus in less then 3 days...
Arriving in San Pedro I accidently met up with a Dutch guy (Koen) I met in Patagonia and later that night a Brit (Rodney) joined our table, and because we had such a great time we decided to book the 3 day Salt plains tour in Boliva together. We had an amazing time and therefore decided to travel to La Paz with the 6 of us and even book another tour; a 3 day Jungle Tour in the Bolivian Amazone Bassin.
In La Paz we found out that there was a Dutch cafe which had a party on Queensday (30 April) and coincidentaly that turned out to be our last night together so we were back in time from the Jungle to have a traditional Dutch party, all dressed in Orange! It was a blast!
Now we are split up because we have different travel plans, but I´m sure I will meet some of them again in Peru, where I´m heading next. I only have 2 weeks to go of traveling and I´m starting to mentally prepare myself for going back home, where I´m actually looking forward to now.


Additional photos below
Photos: 30, Displayed: 25


Advertisement

Lago BlancoLago Blanco
Lago Blanco

Before we arrived at the Salt Flats on the 3rd day, the first 2 days excisted of beautiful lakes and scenery. This was the first stop, Lago Blanco. Very cold and windy!
Thermal PoolsThermal Pools
Thermal Pools

During the first day we took a little dip in the thermal pool! Mind you it is at an altitude of 4500m so it was very cold! But the water was lovely! Left to right: Me, Koen, Rodney, Mirjam, Ben and Fiona
Bolivian DessertBolivian Dessert
Bolivian Dessert

Day 1 of our tour.
GeisersGeisers
Geisers

Also on the first day of our tour, Geisers in the dessert...
Coca tea time!Coca tea time!
Coca tea time!

Being at high altitude, I really felt the signs: short of breath and headaches. Coca tea didn´t help me, it only made my lips go numb... (me, Mirjam, Koen, Ben, Rodney and Fiona)
Salt FlatsSalt Flats
Salt Flats

The flats are about 1000 square KM wide, impressive!
All of us!All of us!
All of us!

We all bought the typical Bolivian hats to gain even more group feeling
Jump!Jump!
Jump!

Because I make jump pictures during my entire trip, I had to make my friends jump with me!
View from Pescado IslandView from Pescado Island
View from Pescado Island

Pescado Island is an island in the middle of the Salt Flats and is covered with cacti.
Placing the Bolivian flagPlacing the Bolivian flag
Placing the Bolivian flag

On Pescado Island, in the middle of the Salt Flats
AlpacasAlpacas
Alpacas

All dressed up!
Kids playingKids playing
Kids playing

We came across a ghost town on our tour and there were actually some people living there. These kids didn't seem to mind they didn't have the comforts of city kids... Beautiful smiles!


4th May 2010

Geweldige foto's!
Jeetje Kim, wat een geweldige foto's weer. Die zoutvlakte ziet er erg imponerend uit! Gelukkig ben je snel weer terug zodat je er in levende lijve nog veel meer over kan vertellen :) x, Gijs
4th May 2010

Geweldige foto´s weer!!
Hi Kim, Wat een geweldige foto´s weer en wat leuk dat je met andere samen hebt gereisd. Zelfs mensen die je al eerder tegen was gekomen. Dat lijkt me heel bijzonder! En alles oranje op koninginnedag! Ziet er super uit. Met hutspot erbij kom je zeker weer een beetje in de Nederlandse sfeer..... Heel veel plezier nog de laatste 2 weken en hoop je snel te spreken als je weer terug bent. Groetjes, Aline
4th May 2010

Amazing
Leuk van jou om na een oranje feest toch een blog te schrijven ! Weer veel moois, vooral die zoutvlakte lijkt me indrukwekkend ! Ik krijg er niet genoeg van, al die spontane mensen, of het nu je mede-reizigers zijn of de plaatselijke bevolking, de max ! Geniet nog van je mooie ervaring en tot gauw, Pamela xxx
5th May 2010

Hi travel girl :)
Schitterend, de watervallen heb ik ook gezien. Ik kan het niet geloven dat je jaar er al op zit, voor de thuisblijvers gaat het vlug maar jij hebt zoveel gezien en beleeft, geweldig Kim. Je zal Nederland wel klein vinden na al die grote landen :o) Ik volg je verder op FB, verder wens ik je nog een safe trip en een geweldige afsuiting van je reis. Het was echt super leuk om via je travel blog mee te reizen. Tot ziens Kim.
10th May 2010

toppertje
Toch weer fijn om nog wat van je te lezen. En toch nog wel een lang verhaal. Ik hoop dat je de laatste paar weken nog mooie dingen mee maakt ondanks dat je gedachte misschien al in nederland zitten. Geniet er nog even van. Tot op een terrasje in nederland. Kus ing
13th May 2010

het kan niet op
Hallo Kim, Fantastisch wat jij allemaal meemaakt en ziet. Advies: als je naar Cuzco gaat, probeer dan ook Macchu Pichu nog even mee te nemen. Kan per trein (althans vroeger kon dat). Het Titicaca meer is ook niet te versmaden en een tocht over de Urubamba rivier evenmin. Ik weet niet hoeveel tijd je daar nog voor hebt, maar ..... kijk maar. Hoop in ieder geval dat je weer heelhuids en vol met nieuwe ervaringen naar de Lage Landen terugkeert.
22nd July 2010

amazing
Dear Kim, As I see you on the pictures herebelow you still enjoy your travels? I am happy for you:) I left M. TAKE CARE and make more entries of your trips:)

Tot: 0.09s; Tpl: 0.014s; cc: 7; qc: 52; dbt: 0.0649s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb