Bali - Sydney


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Bali » Nusa Lembongan
July 5th 2009
Published: July 5th 2009
Edit Blog Post

Balinese dancerBalinese dancerBalinese dancer

I went to a performance of very impressive balinese dancers in Ubud
Lieve allemaal!

Laatste week Bali... Na een ultra health kuur in Ubud vond ik het toch weer tijd worden voor een feestje en heb ik wat mensen die ik eerder had ontmoet opgezocht in Kuta (al hadden ze die 'a' best weg mogen laten), wat de feestplaats, het Lloret, het Chersonisos van Bali is waar je de Australiers en de Britten/Ieren in hun puurste vorm kunt waarnemen; dronken.... stomdronken... Absolutely shitfaced, zoals ze dat zelf noemen, en er dan zeer triomfantelijk bij kijken...
Ondanks alle waarschuwingen vond ik toch dat ik het zelf mee moest maken, en dus heb ik me kostelijk vermaakt met een 'fishbowl of booze' die zo lichtgevend groen was (zie foto) dat het raar zou zijn als ik zelf niet groen zag die avond. Maar na die ene fishbowl was ik het eigenlijk al zat, heb het nog wel even volgehouden maar ben uiteindelijk toch maar afgetaaid. Vreselijk.
Moet wel zeggen dat ik het wel een gek idee vond om in Kuta te staan, waar in 2002 en 2005 de bomaanslagen waren. Zeker omdat ik die week ervoor had gehoord dat de 'tereurbedreiging' sinds februari weer op t hoogste niveau stond in Bali. Maar goed, ik
Fishbowl of boozeFishbowl of boozeFishbowl of booze

At Paddy's in Kuta
ben er nog, heb zoals verwacht een vreselijke avond gehad en kan dat weer van mn lijstje strepen.

De volgende bestemming, en misschien niet geheel onverwacht de volgende dag al, was Nusa Lembongan. Een klein eilandje voor de kust van Bali. Geen pinautomaten, wel zeer overprijsde hotelletjes en dus minder toeristen dan op Bali. Heerlijk rustig. Op de boot er naar toe een britse meid ontmoet; Lucy. Zij vertelde me dat ze naar Nusa Lembongan ging om bij 'Manta point' te gaan duiken. Mijn ogen werden heel groot... Manta's staan op mijn verlanglijst (net als de schildpad en haai) van absolute must-see-duik-ervaring en heb dus meteen volmondig JA gezegd toen ze vroeg of ik mee ging! Dus de volgende dag op de boot richting Manta Point.
We lagen nog geen 2 minuten in het water of de enorme zwevende gedaantes kwamen al voorbij zeilen! Jezus wat een ervaring! Manta's zijn ongeveer 4meter (ze kunnen soms 7m worden!) in doorsnee en eten plankton. De rust die die beesten uitstralen is enorm. Ze kwamen langs ons, over ons heen en onder ons door. Vol ongeloof heb ik in 45 minuten ongeveer 15 Manta's gezien die zich daar kwamen laten verzorgen door
Giants of the deepGiants of the deepGiants of the deep

Gracefully swimming along
kleine visjes die de parasieten weg eten, een zogenaamd 'cleaning station'. Naast die fantastische beesten ook nog andere mooie vissen, kwallen, inktvissen en zelfs een zeenaaktslak in de prachtigste kleuren gezien, wat mij betreft de best besteede 85 dollar van de vakantie! :-)

Overigens op Nusa Lembongan een van de mooiste zonsondergangen tot nu toe gezien, het leek wel alsof de hemel in vuur op ging! En dat vanuit een luie stoel, uitkijkend over het zwembad en zee met een cocktail in de hand... He bah, wat een rotleven!
Als tegenprestatie voor al dit pracht wel moeten betalen met 5 dagen darmkrampen en de ongemakken die daarbij horen... Maar het was het waard! :-)

En dat waren mijn laatste dagen Bali. Na ruim 5 weken 'where you go, what's your name, where you come from, you want taxi/souvenir/boy' te hebben gehoord was ik zo getraumatiseerd dat ik in Sydney zwaar schuchter om me heen stond te kijken dat er niemand op het vliegveld meteen naar me toe kwam rennen. Indonesie is een prachtig land, maar ik blijf er een haat/liefde verhouding mee hebben heb ik besloten. Ik zal de mensen niet zozeer missen en zeker ook niet het
Sky on fireSky on fireSky on fire

Nusa Lembongan, view over the bay at low tide
vuil naast de weg, maar de prachtige stranden, uitzichten en natuur wel. Zelfs de constante lucht van wierook zal ik een beetje missen. Maar nu is het tijd voor een nieuw avontuur; Australie!

Na in Sydney te zijn aangekomen heb ik de afgelopen week bij een vriend van mij, Daniel, geslapen. Hij had een kamer met bed over in zijn huis die hij deelt met zijn huisgenoot en daar mag ik zeer dankbaar gebruik van maken. Daniel en zijn vriendin Mea zijn heel lief voor me en nemen me overal mee naar toe; etentjes, feestjes, in de auto rondtouren (mocht zelfs even rijden, raar hoor, het stuur aan de rechterkant). Sydney voelt tot nu toe erg amerikaans aan, maar dan met een klein europees randje eraan. Grappige mix van culturen. Ik zal hier gaan proberen om een baantje te vinden, wat vrij lastig is op dit moment met de recessie.

Helaas is er aan mijn Sydney-avontuur een voortijdig, kortstondig eind gekomen omdat mijn lieve opa afgelopen 4 juli is komen te overlijden. Ik ben dus momenteel terug in NL en zal voorlopig even geen blog meer schrijven totdat ik weer klaar ben om een nieuw avontuur aan te gaan. Ik zal over een week op 2 a 3 de draad weer oppakken en terug vliegen naar Sydney.

Tot dan, liefs

------------------------------------------------------------------------------------

Dear all!

Last week Bali.... After an ultra health treatment in Ubud I thought it would be time to have a little party and went towards Kuta, the party capital of Bali. This is the place where you can witness the Aussies and Brits in their natural habitat; drunk, absolutely wasted. Shitfaced as they like to call it, and then be proud of it as well....
So I treated myself to a 'fishbowl of booze', which was so fluorencent green that I wondered if my face turned green after drinking it... I had a laugh, but that was it, didn't like the atmosphere and actually just wanted to get out of there. Do have to say that I had a moment of realization that night, it was in 2002 and 2005 that the bombings where in Kuta, killing many tourists. Weird to stand in that exact same spot, also knowing the 'terror alarm' was in code red since last February on Bali. But I'm still here, had a party, can tick it of the list and move on.

Moving on was, not to anyones surprise probably, the next day. To Nusa Lembongan, a small island in front of the coast of Bali. No ATM's, many overpriced hotels and therefor less tourists. Nice and peaceful. On the way there I met a British girl, Lucy, who told me that she went to Nusa Lembongan to go diving with Manta ray's... For me an absolute must-do because I've always wanted to see these animals, so I went with her the next day on the boat, towards Manta Point.
Not even 2 minutes in the water I saw the first Manta gliding right by me, amazing! They are so huge (4 to 7 meters wide) and graceful! Manta point is a 'cleaning station' where they come to get rid of their parasites by other small fish. In total we saw about 15 of these beautiful animals gliding under, over and next to us! For me the best spent 85 dollars of this trip!

Furthermore I've seen the most beautiful sunset so far, it was as if the sky was on fire! And I was watching it from a lazy chair, looking over the swimmingpool
MantaMantaManta

Just check how huge these creatures are!
and bay, with a cocktail in my hand.... What a life! :-)
But the price of all this beauty was high; 5 days of stomach cramps, including the incovenience it comes with... but so worth it!

And those where my last days in Bali. After over 5 weeks of 'where you go, what's your name, where you come from, you want taxi/souvenir/boy' I am so traumatised that I was shocked to find out that when arriving in Sydney nobody would run up to me and ask me more annoying questions...
Indonesia is a beautiful country, but I accepted the fact that I will have a love/hate relationship with it. I will definitly not miss the people and all the garbage lying around, but will miss the nature, beaches and views. I might even miss the constant smell of scent. But now it is time for a new adventure; Australia.

Arriving in Sydney, my friend Daniel offered me to stay with him and his roommate. They had an extra bedroom including bed that I could use. So I gratefully took him up on his offer. Daniel and his girlfriend Mea are really sweet to me and take me to dinner parties, birthday parties and cruising around town. They even let me drive, so weird, driving on the left side of the road....
Sydney feels a bit like America to me, but then with a bit of an European touch to it. Nice combination so far. I will try to find a job here, but it's quite hard at the moment with the recession.

Unfortunately this trip had a sudden change of course for me. My dear grandpa passed away on July 4th and I've returned to Holland for now. In a couple of weeks I will fly back to Sydney and continue my journey, but for now I will leave it to this as it is and start writing again when I'm ready for a new adventure.

Till then, take care.







Additional photos below
Photos: 22, Displayed: 22


Advertisement

NudibranchNudibranch
Nudibranch

Tiny but beautiful
Garbage at the side of the roadGarbage at the side of the road
Garbage at the side of the road

Everywhere was garbage and they just burn it... Everyday smog from burning garbage.
SydneySydney
Sydney

A man feeding the local birds in the botanic gardens
Gorgeous sky Gorgeous sky
Gorgeous sky

Just before it started to pour down there were 2 rainbows in the sky....
Mea and meMea and me
Mea and me

Preparing to go to a 'hollywood-glam' theme party


5th July 2009

Hey lieve Kimmie, leuk en mooi weer. Gecondoleerd met je opa. X
6th July 2009

Sorry to hear your bad news.
Hi Kim, Sorry to hear your bad news. Hope you are well. Take Care. Andy
6th July 2009

Hallo Kim Gecondoleerd met je Opa, Edwin
6th July 2009

Condoleances
Sorry for this sad news about your grandpa. I hope everything's going to be fine for your family. Keep going, we all are like a captivated audience to your adventures! ... and from this blogpage, now I understood how much it means to you, I promise I'll let you drive if you visit us in France sometime ;-p Kisses, Geff
6th July 2009

Hi Kim, Weer genoten van je laatste verhaal, helaas wel met een zwart randje. Gecondoleerd met je opa. Sterkte, Nina
6th July 2009

Kim, gecondoleerd en veel sterkte, Ger en Marja.
7th July 2009

bali sydney
Hallo Kim, Gecondoleerd met je opa, verdrietig als deze dingen gebeuren...... Sterkte ermee! Ik lees met veel plezier je mail, en vind het geweldig dat jij met die genezer uit het boek van E. Gilbert op de foto staat!! Dat die man gewoon bestaat, dat vind ik al bij zonder. Ben benieuwd of ik hem ook ga vinden als wij in september op Bali zijn, maar ja, wij zijn er maar 6 dagen, ja verschil moet er zijn, toch....... Liefs Anita (hoop dat mijn mailtje wel doorkomt, soms is de pagina verlopen.............) Nou, beter hij als ik, haha
7th July 2009

Het spijt me te lezen dat je voor zulke droevige omstandigheden weer in Nederland bent. Gecondoleerd en sterkte!
7th July 2009

-
hey lieverd, Dat is wel even schrikken zeg. Gecondoleerd met je opa. Dat zal wel heel raar voor je zijn om opeens weer terug in Nederland te zijn en dan met deze omstandigheden ook. Nou veel sterkte komende tijd. Groetjes Esther
15th July 2009

Hey Kim, sorry to hear about your bad news, hope you manage to get back out there in the mixer and entertain me while Im stuck in front of my desk dreaming of going travelling again.x
27th July 2009

Ola chika
He meid, Gecondoleerd met je Opa dat is minder, je had laatsts toch ook je oma verloren niet?? Veel stekte met het verlies Hoest??? Ben net terug van vakantie en ben nu ff aan het kijken op je blog. Ziet er allemaal mooi uit en aan je smile zie ik dat je echt geniet toch?? Hier is alles the same as usual, mot weer gaan werken duzzzz. He meid geniet met volle teugen and watch out for bad boys!! gr Fahd
10th September 2009

Hoi Kim, Nog steeds al die leuke verhalen, ik vind het gewoon prachtig dat je dat allemaal kan beleven (en vooral, je het gewoon voor jezelf waarmaakt !) Heel leuk het verhaal van de Mantas ! Ook al zijn we 2 maanden verder, ik stuur je via blog veel sterkte voor het verlies van je lieve opa. Ik ben zeker dat hij je overal op je reis meevolgt. Lieve groeten Pamela

Tot: 0.041s; Tpl: 0.014s; cc: 14; qc: 20; dbt: 0.0162s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb