G'day mates!


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » New South Wales » Sydney » Castle Hill
August 25th 2009
Published: August 26th 2009
Edit Blog Post

Cockatoo'sCockatoo'sCockatoo's

Where is my food!? They don't actually hurt you and are quite friendly... didn't expect that with these big beaks!
(for English see below)
Lieve allemaal,

Na een zeer verdrietige periode in NL ben ik eind Juli weer richting Australie vertrokken. Gelukkig mocht ik weer bij Dan en zijn huisgenoot Ian slapen in ruil voor een beetje huur en het strijken van hun overhemden... :-) Dus 'woon' ik nu al een maand in Castle Hill, een van de buitenwijken van Sydney. Het verbaast me hoe uitgestrekt Sydney is; heel Sydney beslaat meer dan 1/4e van NL! Alleen in het centrum is er hoogbouw en de rest zijn tot voorbij de horizon grote woonwijken met een hoop groen. Om van Castle Hill naar het centrum te komen neem ik meestal de bus, en dat is 'maar' een uurtje... Heerlijk hoe relatief alles is als je het vergelijkt met Nederland. Ik ben op zoek gegaan naar werk en ben uiteindelijk bij een vriendin van Ian, Fiona, terecht gekomen die met haar vader, neef en oom een vleesverwerkingsbedrijf (jaja de ironie) runt en maken maaltijden voor ziekenhuizen en verzorgingstehuizen. Ik doe daar een paar dagen per week wat typwerk en administratie werk. Het is me vies tegen gevallen hoe moeilijk het is om werk te vinden en vind de Australiers maar behoorlijk conservatief en op werkgebied beetje 'te laid back'; Alles duurt lang en niemand houdt zich aan hun afspraak om je terug te bellen. Maar goed, ik heb gelukkig wat gevonden en ben blij om bezig te zijn. De hele maand September heb ik een fulltime baantje bij een congres centrum (ook data invoer en admin werk) en dan is het tijd om Sydney te verlaten en in Oktober langs de oostkust van Australie te gaan reizen (met mijn vriendinnetje Mirelva).

In de afgelopen maand ben ik dus vooral in en om Sydney geweest en heb de toeristen dingen gedaan en gezien; The blue Mountains, Bondi Beach, de zuidkust van Sydney etc, allemaal prachtig. Ik begrijp de magie die Australie op buitenlanders heeft wel. Het is nu hartje winter maar de zon schijnt iedere dag aan een strakblauwe hemel en het is 20 graden. Maar wat voornamelijk fijn is dat ik even tot rust ben gekomen en 'leef' even een relaxt leventje hier. Ik ben ondertussen ook geadopteerd door de vriendengroep van mijn huisgenoten en word voor van alles uitgenodigd; feestjes, BBQ's, etentjes etc. Ik ontmoet dus veel nieuwe mensen en ben voornamelijk met die dingen bezig. Voor nu dus even geen spannende verhalen maar vooral foto's, die voor zich spreken.

Liefs!

--------------------------------------------------------------------

Dear All,

After a very sad and grieving period in the Netherlands, I left to go back to Sydney at the end of July. Thankfully I could stay with Daniel and his housemate Ian again, in exchange for a bit of rent and ironing their shirts... :-) So I'm living in Castle Hill, one of the many, many suburbs in Sydney. I'm amazed how big Sydney is, a bit more than 1/4th of Holland! If I would take the bus to the city, it's a 'small' ride of about an hour... Everything is relative, especially compared to Holland.
I've been looking for work out here, to support my traveling and I must say it's been a pain! I find the Aussie's quite conservative (and yes it's recession time as well) and they never keep to their promise to call you back... Very annoying! But I found some work through a friend of my housemate Ian, Fiona. She, her cousin and her father & uncle run a meat processing business preparing meals for hospitals and elderly homes. Of course the irony is huge, as I
Blue MountainsBlue MountainsBlue Mountains

Sit and enjoy the view
am a life long vegetarian, but thank god I don't need to do anything with the meat and am just working in the office doing some typing and admin. It's nice to be busy! I will have another job for the entire month of September at a congress center and after that I will start traveling again. This time down the east coast of Australia with my friend Mirelva, who will visit me from Holland.

So in the past month I've done the usual touristy stuff; the Blue Mountains, Bondi Beach, Sydney South coast etc. all very gorgeous! I can definitely understand that Australia has something magic to a lot of people! Right now it's middle of winter and every day is a bright blue sky with a nice sun and about 20 degrees, how good can it get?!
For now it has just been a nice break in my journey, just chilling back and relaxing. In the mean time I've been adopted by the group of friends of my housemates and they invite me to all sorts of events; BBQ's, dinner parties, going out etc... so I meet a lot of new people and enjoying it! So for
Lookout!Lookout!Lookout!

Blue Mountains
now not really any adventures, but mainly pictures who tell the story.

Love, Take care!





Additional photos below
Photos: 19, Displayed: 19


Advertisement

Gost treesGost trees
Gost trees

Blue Mountains
The 3 sistersThe 3 sisters
The 3 sisters

The biggest attraction at the Blue Mountains.
Blue MountainsBlue Mountains
Blue Mountains

During my hike I ran in to some beautiful spots with peaceful waterfalls.
View from the bank of Sydney riverView from the bank of Sydney river
View from the bank of Sydney river

Walking a 12 km trail to Manly beach.
Harbour bridge by nightHarbour bridge by night
Harbour bridge by night

Not the best picture, shot by hand, but love the light and the sky.
Sydney South coastSydney South coast
Sydney South coast

Gorgeous views and endless coastlines
Kiama blowholeKiama blowhole
Kiama blowhole

South coast of Sydney
Mister Koala bearMister Koala bear
Mister Koala bear

Finally a meeting with a Koala!
Daniel cutting up the roastDaniel cutting up the roast
Daniel cutting up the roast

Thursday's dinnerparty
Fiona and meFiona and me
Fiona and me

Chilling on Sunday afternoon at the pub after a big night out


26th August 2009

Goed om weer wat van je te lezen!
Hi Kim, na mijn vakantie in Spanje van 3 weken, begon ik me net af te vragen of je inderdaad al wel weer terug was gegaan. Heerlijk om je verhalen weer te lezen en je foto´s te bekijken! Super! Ga je nog kijken of je bij Millipore aan de slag kunt? Ben benieuwd! Geniet er maar weer lekker van! Groetjes, Aline
26th August 2009

G'day!
Hey Kimmie, leuk weer wat van je te horen! Mooi dat je toch een beetje aan de slag bent gekomen en wat centen kunt verdienen voor je vervolg. Goed bezig. Leuke foto's ook weer. Wat een schitterende natuur daar toch. Keep it up! Hier weer bijgekomen van een erg leuke, slopende Lowlands :) Kwam je vriendinnetje nog tegen trouwens :D Big kiss, Gijs
26th August 2009

Fijn om je weer op reis te begeleiden:o)
Hi Kim, Eerst wil ik je condoleren met het verlies van je opa. Dat is altijd triest, oma en opa zijn vaak de mensen waaraan je de leukste herinneringen over houdt. Goed dat je afscheid hebt genomen, dan kan je het nu een plekje geven en verder van je reis genieten, je opa past op je. Ik heb eigenlijk nooit aan Australie als vakantieland gedacht maar door je foto's en verhalen maak je mij toch nieuwsgierig. Wacht met spanning de volgende blog af. Groetjes uit Amsterdam, Angelika
26th August 2009

Hi there!
Hey Kim, leuk om weer je verslag te lezen, wat een mooie ervaringen doe je op! Onvergetelijk. Nog bedankt voor je "krabbel"! Ik hoop dat de rest van je avontuur mooie dingen zal brengen en laat ons hier maar meegenieten van de prachtige forto's die je maakt. Heel veel plezier! X Gerard.
26th August 2009

wederhoren....
Hallo Kim, fijn om weer iets van je te horen en te zien! De foto's zien er allemaal erg herkenbaar uit. Want ja, bijna alle jonge mensen doen Australie wel een keer aan, tussen de studie's door en daarvan ken ik er ook een paar. Blijf lekker genieten en doe het rustig aan! Groetjes Anita
26th August 2009

Hey Kimmie! Ben zelf ook in de Blue Mountains geweest, wat een pracht! Adembenemend en overweldigend mooi vond ik het! Three sisters idd ook gezien, maar da's meer het idee dan dat het daadwerkelijk heel bijzonder is, vond ik. Mooie foto's en klinkt heel relaxed allemaal! Heerlijk... Ga je ons nu weer vaker op de hoogte houden... duurde echt te lang hoor ;) Dikke xxxxxxxxxxxxxxxx-en
31st August 2009

Leuk om weer wat van je te lezen. Erg mooie foto's trouwens. Geniet nog even van je verblijf in Sydney en van de winter, bij ons is het slechter weer. Maar ja dat weet je als je in Nederland woont. Kus ingrid
5th September 2009

Kussie
He Kimmie, Wat een plaatjes weer die foto's van jou! Gelukkig heb je je draai nu weer lekker gevonden daar na zo'n heftige onderbreking! En al bijna mirel tijd! Leuk man! Helemaal leuk om je zo te volgen, blijven doen hoor. Geniet daar, dikke pakkerd van hier
9th September 2009

jaloers
Ziet er allemaal prachtig uit Kim. Ongelooflijk dat je 'eventjes' naar de andere kant van de wereld kunt gaan om dit te beleven. Jammer dat dit vroeger, vele jaren geleden, niet normaal was. Ik ben stik jaloers op je. Geniet ervan, met volle teugen. Hans Westendorp
10th September 2009

Hoi ginder, Blij dat je de reis weer opnam, een onafgewerkt project (vooral zo een mooi) mag je zeker niet opzij zetten ! Ja, je mag het echt wel hebben hoor het relaxte leventje ! Geniet ervan, en wij daardoor ook met jou ! Groetjes, Pamela

Tot: 0.1s; Tpl: 0.013s; cc: 13; qc: 59; dbt: 0.0646s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb