På vei til Kina

China's flag
Asia » China » Shanghai
January 16th 2014
Published: January 16th 2014

I dag var det endelig dagen hvor vi skulle ut i den store verden. Vi møtte opp på Gardermoen i god tid - flyet var selvfølgelig forsinket med 1,5 time. Det i seg selv er ikke så mye hadde det ikke vært for at vi hadde en time og 40 minutter til rådighet i Istanbul. Vi regnet derfor med at vi ikke ville rekke flyet videre og at dette ville føre til mange timer ekstra i storbyen Istanbul.

Turkish Airlines gjør sitt ytterste for å få passasjerene sine frem til endelig destinasjon. Nå vi kom av flyet sto det en ung sprek ung gutt å ropte - Shanghai?? Vi svarte yes og da ropte han ruuuuun. Da sette helvete igang.. Han løp først og vi etter, det var langt - jævelig langt. Flyplassen i Istanbul er Gedigen!! Vi skulle til gate 24x ett eller annet.
Vi hang etter denne spreke ung gutten etter beste evne - for å være sikker på at han ikke hadde mistet oss stoppet han opp og vifter med ene armen - da var det bare å vifte tilbake.Samtidig som vi løp var det en evinnelige masing over høytaleranlegget om at mr & ms Schildger måtte komme til gatene snares da den skulle stenge. At gaten snart stenge skjønte vi når vi løp etter guttungen med blodsmak i munnen.

Etter en tekninsk pause i sikkerhetskontrollen fortsatt løpeturen. Etter nok en løpeturen var vi endelig fremme ved gaten - som var stengt �tter noen telefoner og heftige diskusjoner mellom de de ansatte i gaten fant noen ut at de skulle åpne dørene... Jiiipi løpeturen var ikke forgjeves!!!

Endelig ombord var det bare å finne setene våre.. Men tru det eller ei - der satt det allerede for oss to ukjente karer. Da fant cabin handy hunken plasser til oss på rad 45 i økonomiklassen, der skulle da ikke vi sitte da vi faktisk hadde betalt for comfort klass. Etter litt diskusjon og flytting av passasjerer fikk vi beskjed om at jeg skulle på rad 15 og Michael på rad 20. Det skurrer også i mitt hode så de fikk ommøblere litt til så vi fikk sitte sammen! Mulig jeg er vanskelig og sær men en flytur på 10 timer midt mellom to ukjente kar er ikke noe jeg drømmer om!!

Men når dette skrives sitter vi godt tilrette ved siden av hverandre - kun 6 timer igjen til Shanghai!!Spenningsmomentet nå er om de har klart å få med seg koffertene våre på denne flighten, det får vi se når vi er fremme i Shanghai!!

17th January 2014

Herlig :-)
Jeg DIGGER å følge deg/dere på reisene deres :-D DU skriver virkelig så jeg tror jeg er med deg på tur <3 God tur videre, håper det meste går "på skinner", men kanskje ikke riktig alt, så vi får noe gøy å lese om ;-))) Kose seg!!! Hils han kjekke :-)

Tot: 0.092s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 57; dbt: 0.04s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb