Bijna vakantie!!

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
August 2nd 2006
Published: August 2nd 2006

Hoi allemaal!
Hier dan weer een update vanuit Ozzieland. Er is neit al te veel gebeurd afgelopen periode, dus ik zal proberen om het deze keer een beetje kort te houden :-).

Laatste keer waren we gebleven bij het moment dat we met Ange en Marco ons “luxe” etentje zouden gaan doen bij The Stokehouse om te vieren dat we allemaal werk hadden (daar zat een verhaal aan vast, doordat we allemaal een beetje tegelijkertijd aankwamen en iedereen op mijzelf na redelijk wat moeite had om door alle bureaucratie in Ozzie land een baan te vinden. Op een goeie avond met niet al te veel wijn.... werd het idee geopperd om bij The Stokehouse te gaan eten zodra iedereen werk had... en zie, 6 maanden later kwam het er eindelijk van). En daar keken we allemaal best wel naar uit, want het schijnt een van de betere restaurants in melbourne te zijn. gezien de wijnlijst van een stuk of 50 pagina’s beloofde het heel wat in ieder geval! Ange en marco waren er al op tijd, dus eerst thuis bij ons lekker wat geknabbeld en gedronken. Daarna snel naar de Stokehouse, want we hadden trek (en dorst!). Daar aangekomen heeft Marco de taak van wijn-kiezer op zich genomen, en dat begon al goed met een heerlijk wit bubbelwijntje (mag geen champagne heten he hier!), en die was zalig. Daarna het eten maar besteld, maara dat was nog wel lastig zeker gezien het feit dat de dames vegetarier zijn en ze niet veel vegetarisch hadden... nou goed, het eten was erg lekker, al vonden wij het persoonlijk wat tegenvallen gezien de hoge verwachtingen (echt geoei restaurants in NL zijn toch beter denk ik). Maar goed, er waren wel een paar hoogtepunten, en dat waren de oesters vooraf (nog nooit zulke lekkere Tasmaanse oesters op) met het glaasje bubbelwijn erbij, Jacq had een heerlijk visje als hoofdgerecht, en het toetje was helemaal perfect, al weten we niet meer wat het was... het was iets met chocola! Na het eten zijn we nog ff wezen naborrelen bij een kroeg in Acland Street, daat is dan wel lekker dat het zo lekker dichtbij huis is allemaal! Daar dus nog maar ff lekker aan de wijn/ sambuca en vodka-Red Bull gegaan (niet allemaal tegelijk, maar iedere voor zich zeg maar) en nog ff lekker zitten naborrelen. Was een geslaagde avond, en dat allemaala op loopafstand, erg prettig.

De zondag was minder, omdat ik om 10 uur op de voetbal meost zijn voor bardienst.... bleuh... wakker worden wasa niet fijn, maar het viel nog redelijk mee gelukkig. En zodra ik Albert Park binnenfietste was het minder, en zodra ik bij de voetbal aankwam helemaal weg! Wat is dat toch zalig om je voetbalveld in zo’n mooie omgeving te hebben... ik zat in de kantine (het gebouw in de pits-straat voor de Formule 1, waar dus tijdens de F1 de garages zitten), op een barkruk, uitkijkend over het voetbalveld, meer op de achtergrond, parkieten en kaketoes die overvliegen en kabaal maken, en verder geen herrie om je heen... en stel je dan voor dat je daar dsu zit met een krantje en een kopje koffie... wat een begin van de zondag!! Helaas moest ik wel de bbq aansteken om een uurtje of 12,w ant ja, wat is nou een Ozzie voetbalkantine zonder bbq waarop hamburgers en worsten worden gebakken.... en daarna s middags zelf voetballen, keek ik ook echt naar uit na 2 maanden nix te hebben gedaana.... en mijn geluk weer natuurlijk: de tegenstander komt niet opdagen.. balen.... dus maar op tijd naar huis gegaan, en daar lekker relaxed de zondag doorgebracht.

En dan begint de werkweek weer... gelukkig was het iets minder koud dan de week ervoor (was echt vreselijk koud als je opstond en je moest aankleden... al is de temperatuur hier minder laag in de winter dan in NL, het is toch kouder, en dat komt vast en zeker door de slechte isolatie en de slechte verwarming. Als je in NL in de winter in de woonkamer komt, is het toch altijd wel een graadje of 16... hier is het gewoon even warm binnen als dat het buiten is.... dus dat betekent dat het toch echt maar een graadje of 7 is in huis als je ’s morgens wakker wordt..... bibberen dus! Maar goed, zodra je eenmaal bezig bent valt het wel mee, en buiten is het zelfs best lekker. Beetje vergelijkbaar met een droge frisse dag in eind oktober. Dat is wel een voordeel, het regent bijna nooit, dus het is regelmatig lekker zonnig! En dan warmt het gelijk op, het komt regelmatig voor dat ik ’s morgens bibberend op de fiets stap met muts op en handschoenen aan, en dan bijna in mijn korte broek naar huis wil fietsen!

Maar goed, we gingen dus weer werken. Mijn werk is dus flink veranderd sinds ik terug ben, en moet zeggen dat ik het best leuk vind. Ook al besteed ik nog veel tijd aan mijn “normale” werk (software testen en configureren), de tijd die ik besteed aan het coordineren van het test-team is echt interessant en leerzaam. Ben ook echt op als ik ’s avonds thuis kom, van de lange dagen en ook van de inspanning. Ik merk nu toch dat het best veel energie kost om alles intern te coordineren, en daarnaast de communicatie met de klant en de ontwikkel-afdeling zo goed mogelijk te houden... liegen mag niet, maar zo af en toe de waarheid verdraaien is toch echt nodig om iedereen te vriend te houden!! en dan zelfs met onze collega’s in India... ook al is het een bedrijf, ze zijn daar heel beschermend over hun eigen prestaties, en waarderen het niet als je ze op hun fouten wijst. Kortom: ik word nog diplomatiek zo, wie had dat ooit achter mijn grote bek gezocht, haha!!

Jacq is ook nog steeds erg blij met haar nieuwe baantje. Haara naaste collega kan ze het goed mee vinden, dus dat is wel prettig. Daarnaast spreekt de omgeving haar nog steeds aan, dus blijft een goeie keus. Enige minpuntje is wel dat ze erg moe is constant, omdat ze er best vroeg uit moet (kwart over 6) en dat iedere dag weer, en dan tot 2 uur op kantoor zit. Ze zit ff in een moeilijke situatie om in haar ritme te komen, maar goed, dat kost natuurlijk tijd. Ze heeft zo’n relaxed leven gehada het laatste jaar. En als het niet went, nou ja, dan maar weer gewoon een baantje voor 2 of 3 volle dagen. We shall see!!

Enig vervelende is wel dat we vorige week van de huidige huurders van ons huis hebben gehoord dat ze per eind november een huis willen kopen. Ze hebben interesse in het onzne, maar anders gaan ze ergens anders heen. Dus ja, is wel ff balen. Voor ons is het momenteel financieel helemaal niet interessat om het huis te verkopen, omdat de Ozzie belasting een gunstige regeling heeft voor mensen met een tijdelijk visum en een eigen huis in he tland van herkomst. In die situatie kun je namelijk de huur van je huis in OZ en de kosten die je maakt voor je levensonderhoud in OZ aftrekken van de belasting! Dat scheelt ons gewoon een bedrag van zo’n 500 euri per maand... bijna onze volledige hypotheek! Dus ja, kopen is eigenlijk geen optie, mits we een flinke vergoeding krijgen voor dat gemiste geld. Dus bij deze ene oproep: voor iedereen die op zoek is naar een leuk huisje: in Barendrecht kun je vanaf eind november terecht, voor weinig! Liefst een stelletje zonder kids en huisdieren, en daarvoor krijg je een leuk huis, tuin op het zuiden, vlak bij tram naar R’dam, vlak bij de polder, helemaal goed! Kon he tniet laten hoor om ff reclame te maken voor onszelf ;-)!

Nou ja, dat was de week wel. in het weekend waren we helemaal doodop, en vrijdag lagen we dus vroeg op bed. Zaterda lekker uitgeslapen, en daarna de stad in voor bappies. We kregen namelijk eters op zondag (Julei en Simon kwamen langs) en Jacq moest nog gaana kijken voor haar duik-spulletjes! We wilden namelijk ook een duikset voor haara kopen voordat we naar Fiji gaan, dus we moesten ff langs de duikwinkel om te passen. Al met al werd het dus nog een drukke dag, maar op zich wel gezellig. lekker naar d emarkt, olijfjes gekocht, lekkere kaasjes, groentes, beetje rondgekuierd, erg goed. Ook nog ff de spullen dus gepast in de duikwinkel, en Jacq zag het helemaal zitten! We hebben nix gekocht in de winkel, omdat Marco een site had gevonden van een bedrijf in New York die duikspullen verkoopt voor ongeveer 40% onder de prijs die het hier in Melbourne is (zelfs inlusief invoerrechten, transport en BTW!). dus eigenlijk beetje oneerlijk van ons, daar passen, ergens anders bestellen! Maar goed, scheelt zoveel geld, dat het me eigenlijk niet uitmaakt! Dus zaterdagavond internet opgedoken en een hele mooie set voor Jacq besteld! Die is natuurlijk helemaal in de gloria, dus laata Fiji nou maar komen.... 2 weeks and counting! Verder hebben we zaterdagavaond gebruikt om onze sociale contacten weer eens op te halen, werd tijd. Tijdje zitten webcammen met Jan en alleman, en daarabij lekker kaasje/ olijfje en wijntje zitten smullen. Erg gezellig, alleen werd het veel te laat voor ons. Zondag weer lekker uitgeslapen, en ik redelijk o ptijd naar de voetbal.
Weer helemaal genieten van een middagje in Albert Park, helemaal omdat ik nu wel een wedstrijdje kon ballen. We speelden de kraker van de competitie: Middle Park FC (wij dus) tegen Albert Park, onze buren.... al jarenlange rivalen voor de titel (wij zijn de enige 2 clubs die de titel hebben gewonnen de laatste 10 jaar ofso, al hebben wij vaker gewonnen dan zij uiteraarad!). en ook nu weer, we staan 1e met een punt of 11 voorsprong op hen, en uiteraard wonnen we ook nu weer, met 2-0. dus de titel is zo goed als binnen! Al zal ik daara niet veel van meekrijgen omdat ik nog een wedstrijd kan spelen, dan 3 weekends weg ben (weekendje de sneeuw in voor ons 10-jarig samenzijn, dan 10 dagen Fiji), dan een weekje terug ben om weer voor 4 weken naar India te gaan. En dan zitten we alweer in oktober. O ja, dat India is wel erg leuk trouwens. Afgelopen vrijdag ging een collega van me terug naar India voor ene paar maanden, o.a. om te gaan trouwen in oktober.... en laat ik er dan net zijn voor onze test-periode! Dus dat wordt wel erg tof, kan ik een echte Indiase bruiloft bij gaana wonen, kijk ik nu al naa uit. God wat zal ik veel eten zeg.... :-D....

Zondagavond kwamen Julie en Simon dus langs, en ze zouden om een uurtje of 5 komen, konden we nog ff gezellig kletsen, etc. nou goed, om kwart over 5 kijkt Jacq ff op haara mobieltje, blijkt dat ze een sms-je hebben gestuurd dat ze later komen omdat Simon moet werken.... ze bellen wel als ze onderweg zijn.... wat een typisch voorbeeld van d eOzzie cultuur zeg, sjezus! Moet je in NL eens proberen... nou goed, ze kwamen uiteindelijk wel, en het was erg gezellig. en wehebben nu ook een autootje!! We mogen Julie haara autootje gebruiken, omdat zij een auto via haar nieuwe werk heeft gekregen. Kost ons alleen amar verzekering en registratie, verder hoeven we haar niets te betalen! Super man! Het is wel een ouwe gare bak (Hyundai Exel van 10 jaara oud), maara hij gaata sneller dan mijn fiets, haha! Dus dat is erg mooi allemaala.

Nou ja, nu zijn we eigenlijk allen nog maar aan het aftellen eer de vakantie begint.... nog anderhalve week en dan lekker de bergen in, en dan nog een weekje voor we naar Fiji gaan... wat wordt dat geweldig zeg!!! Komend weekend wordt ook leuk, ga avrijdag met Marco en een andere NLse jongen die we vorig jaar in A’dam hebben leren kennen naar de Footy! We gaana naar een wedstrijd hier in de stad, St Kilda vs West Coast Eagles. St Kilda staat 4e ofso, en West Coast 2e, dus wordt een superwedstrijd! Leuk man, eindelijk ’s ff meemaken wata dat allemaal is... en dan het weekend relaxen saampies, beetje uitrusten, lekker uit eten, en ff beetje tot rust komen. Jacq eeft een drukke week achter de rug (haar collega wasa ziek dus moetst een paara dagen van 8 tot 6 werken) dus die wil alleen maara rust! En ik eigenlijk ook wel... zeker omdat we daarana weken weg zijn.

Nou, dat was het weer, ga er een eind aana maken en mijn linzen-soep met spinazie eten die ik het afgelopen uur heb staan bereiden (smaakt echt beter dan het klinkt trouwens hoor!!!!!!)

Tot snel (weet niet of het voor of na de vakantie wordt...)!
Jackie en Robin

2nd August 2006

vakantie????
Wat nou vakantie? SInds jullie daar zitten hebben jullie al VAKANTIE?!!!!!
2nd August 2006

huren met kind
Huren kan liefst zonder kinderen!!!! ????????? Hij moet niet gekker worden!!!!! Wat is er mis mee???? By the way stuur even wat van die Tasmaanse oestertjes op!

Tot: 0.141s; Tpl: 0.011s; cc: 17; qc: 80; dbt: 0.0981s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb