Blaabaer og termiske kilder

Oceania » New Zealand » North Island » Rotorua
December 27th 2010
Published: December 29th 2010

Vi fandt frem til Te Kopia gaarden tids nok til at faa et hyggeligt aftenmaaltid med de 3 andre wwoofere og saa Jane & Ian, der er ejerne af gaarden. Jane er blaabaerbestyreren, og saetter os i sving med blaabaerplukningen om morgenen til vi ved to-tiden har fri og kan nyde en laekker frokost. Der bliver plukket blaabaer til den helt store guldmedalje. De er saa laekre! Der er fem forskellige slags og smagsvariationen er stor mellem hver art, saa det har vaeret en helt lille opdagelsesrejse at faa spist sig igennem forskellige baer.

Da vi ankom var vi bange for at blive skudt der der loed som om nogen gik paa jagt paa grunden. Vi tog helt fejl. De skyder med luftkanoner for at skraemme fuglene vaek fra blaabaerene.

Regionen er kendetegnet ved hoej geotermisk aktivitet. Fra huset kan man se det ryger oppe fra bjergkammen. Det er utrolig specielt at vaere vidne til.

Riverside markedRiverside marked
Riverside marked

Hjaelper til med blaabaersalget i Taupo

24th January 2011
En maaske-artiskok?

hmm...
Jamen det kunne det godt line ( men meget stor)

Tot: 0.092s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 47; dbt: 0.0438s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb