Woestijn

South America » Peru » Ica » Nazca » Nazca
August 9th 2010
Published: August 9th 2010

SchaapjesSchaapjesSchaapjes

Uitzicht vanaf de Inkaruines bij Tambomachay en Puka Pakara.
Buenos Tardes!,

Hier een bericht vanuit Nazca! We zitten hier met een warme zon weer eens te bloggen na heel wat belevenissen!

Eerst nog twee daagjes Cusco. Vrijdag op zoek gegaan naar nog meer Inka-ruines; we hadden de smaak te pakken. Een badhuis gezien in Tambomachay dat na de uitleg uit de gids toch wat tegenviel qua grootte. Al die verdiepingen waren toch wel een beetje verdwenen op wat resten in de bergwand na. Doorgelopen naar Puka Pukara, waarvan de functie nog niet duidelijk is. Was het nou een fort of een hunting lodge voor de Inkakoning...? Je hebt er in ieder geval een mooi uitzicht.

We hadden nog wat tijd over 's middags en zijn naar het popular art museum geweest. Best grappige dingen en foto's van Cusco uit de beginjaren van de 20ste eeuw.

's Avonds hebben we in een gekke hippie lounge tent gezeten. Dat was wel grappig met rare gitaarmensjes.

Zaterdag dan onze laatste dag in Cusco. We zijn naar een minder toeristisc

Waar waren we...? In Cusco op zo'n 3500 meter hoogte. Een busrit van zaterdagavond 7 uur tot zondagochtend 8 uur bracht ons in Nazca op 600 meter, na
VerkoopsterVerkoopsterVerkoopster

Van allemaal mooie verkoopwaar in Cusco.
een slapeloze nacht, heel veel hele mooie sterren aan een heldere hemel en heel veel haarspeldbochten in hoog tempo. Van groenige Cusco naar droog en woestijn (eigenlijk zitten we hier in de Atacama woestijn die in Chili begint), maar nog steeds bergachtig. We zitten zo'n 50 km van de kust.

ZonnetjeZonnetje
Zonnetje

Die hebben we al ruim twee weken op ons bolletje schijnen. [WARNING: do not try this at home.]
JugoJugo
Jugo

Op de markt van San Pedro in Cusco hebben ze heel veel sapkraampjes. Lekker!
Andesbrood in NazcaAndesbrood in Nazca
Andesbrood in Nazca

Na een nacht bus zonder slaap.
HangmatHangmat
Hangmat

Fre in hangmat op dakterras van ons hostel in Nazca.
WoestijnbergenWoestijnbergen
Woestijnbergen

Wat een mooi aanzicht.
MummieMummie
Mummie

Onze grote mummie vriendin uit de Nazca tijd.
Ons vliegtuigOns vliegtuig
Ons vliegtuig

Het vliegtuig dat ons boven de Nazca Lines bracht.
Uitzicht boven NazcaUitzicht boven Nazca
Uitzicht boven Nazca

Vanuit ons ietwat wiebelige vliegtuigje.
Astronaut.Astronaut.
Astronaut.

Toe ze left, joe sie it in ze montanje?
AapAap
Aap

Dit is de aap van de Nazca Lines.
We leven nogWe leven nog
We leven nog

Up in the air!

9th August 2010

prachtige foto's weer
zus je wordt bruin! wat gaan we nou krijgen?

Tot: 0.094s; Tpl: 0.013s; cc: 14; qc: 55; dbt: 0.0467s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb