Nye oplevelser fra Kiwi landet

Published: March 8th 2006

Queenstown - Timaru

Queenstown - Milford Sound - Dunedin - Mt. Cook - Timaru

Kia Ora - Hej igen

Sikke en masse vi oplever paa kort tid. Det er svaert at holde tridt med opdateringerne her paa siden. Hvor slap vi sidst... Ahh, Queenstown.
Foer vi stak af derfra naaede vi lige et sidste adrenalinrush og en bytur. Foerstnaevnte bestod i at flyve et lille jetfly, dinglende i en snor, mellem to bjergskraaninger. Hernede kendt som Fly-by-Wire. I 6 minutter styrede vi dette hurtige fartoej og opnaaede hastigheder paa opmod 150 km/t. Svedigt opperen...

Tilbage i Queenstown campede vi for at bade, vaske toej og oplade el-ting. Stedet laa ikke mere end et stenkast fra centrum hvilket passede fint med vores planer. Da morket havde lagt sig sneg vi os ind paa en poolbar og senere fandt vi byen hippe diskoteque. Flere EG mennesker dukkede op her, men det var stadig ikke nogen vi kendte (eller ville kendes ved...)
Tilgengaeld moedte vi en gut der meget gerne ville hjaelpe med at saelge Murphy i Christchurch. Endnu et bevis paa den New Zealandske venlighed.

Naeste dag gik turen mod Milford Sound - et af New Zealands flotteste fjorde med ubeskriveligt flotte bjerge og vandfald.
Vi havde besluttet at bruge lidt ekstra penge paa dette omraade. Pengene blev brugt paa et overnight-cruise ombord paa den lille kutter MV Friendship. Ombord var der en rigtig flink kvinde som lavede god mad og soergede godt for os og de 6 andre mennesker paa skibet (som blev styret af en flink ork fra Ringenes Herre).
Helt igennem en herlig tur der udover de fantastiske omgivelser ogsaa boed paa delfiner og saeler.

Skibet gik i havn ved halv ti-tiden om morgenen den foelgende dag og efter at have taget afsked med resten af besaetningen tog vi afsted mod universitetsbyen Dunedin. Vi var blevet fortalt, at byen skulle have et fantastisk natteliv i weekenden.
Vi ankom dog hurtigere end beregnet og brugte tiden op til loerdag aften med bl.a. at bowle og bestige "Verdens Stejleste Gade".
Efter vi havde overnattet ved vandet paa Otago-halvoeen var planen at besoege et nyt bryggeri. Desvaerre var der fuldt booket. Fandt i stedet en Camp og fik et veltraengt bad og et godt maaltid.
Vi var kommet et godt stykke vaek fra centrum saa vi maatte tage en lokal bus derind. Aftenen og natten boed paa live-musik, den sygeste house,techno,rock og funk blanding man ku' taenke sig. Vi fandt foerst Murphy's koelige laner omkring kl. 6 om morgenen.

Efter at have boblet den halve dag, begav vi os mod Mt. Cook - New Zealands og Australasiens hoejeste bjerg (3755 m.). Paa vej dertil saa vi nogle helt usandsynligt lyseblaa soeer.
Jo taettere vi kom paa Mt. Cook og de omkringliggende bjerge jo daarligere blev vejret. Da vi kom frem maatte vi erkende at det ikke ville klare op foreloebig. Vi vendte snuden den anden vej og nojedes med at se den nederste del af det enorme bjerg. Resten maa vi se en anden gang.

Da Christchurch nu var indenfor en dags rejse satte vi en dag af til endnu en runde golf. Denne gang satte vi Temuka Golf Bane paa den anden ende. Her blev vi endnu engang moedt af en masse venligtsindede Kiwi'er, og foer vi vidste af det var vi tilmeldt en turnering med eet saet golfkoeller. Andreas gik en personligt bedste runde i 86 slag og Mads goer fine fremskridt.

Mobberne er hevet frem paa den McDonalds hvor vi sidder og skriver dette. Derfor ikke mere for denne gang.

Mvh Mads og Andreas

11th March 2006

Kaere Mads og Andreas (dig synes jeg naesten ogsaa jeg kender lidt nu) Til Mads: tusinde tak for laan af din seng i sidste week-end. John og jeg havde en rigtig hyggelig aften sammen med dine foraeldre og dagen efter blev valdemar doebt i Frederiksberg kirke. Han opfoerte sig eksemplarisk og var vaagen hele tiden. - Spaendende at laese om jeres rejse. Hvor ser der ud til at vaere smukt på New Zeeland. Det kunne inspirere til en tur og det ser ud som om vi kunne faa noegle rigtig gode ideer om, hvor man skal tage hen? - Her er der koldt - rigtig koldt - det blaeser og er minus 6 grader, saa det er noget der vil noget - men naar solen skinner varmer den fint igenne. Vi har saaledes stadig haab om, at foraaret ikke vil snyde os. Rigtig god tur fremover. Vi glaeder os til at laese mere. Hilsen John og Hanne

Tot: 0.108s; Tpl: 0.011s; cc: 17; qc: 55; dbt: 0.0608s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb