Farvel til gruppen - tid til nye eventyr

Peru's flag
South America » Peru » Cusco » Cusco » Cusco
October 4th 2009
Published: October 4th 2009

Hej alle,

Tak for alle jeres kommentarer og beskeder. Det er super fedt at kunne foelge lidt med i hvad der sker der hejmme, saa fortsaet endelig med det.

Lige en kort opdate.

Vi har sagt farvel til vores ellers saa super fede gruppe, som vi har rejst med endtil nu. Det var lidt vemodigt og nu skal vi til at klare os paa egen haand.

Vi var i gaar ude at white water rafte. Det var super fedt! Vi blev mega vaade, men det var 25 grader saa det gjorde ikke saa meget.

Der var lidt drama i gaar, da vi kom tilbage efter rafting, for vi skulle indlogeres hos vores nye familie, som vi skal bo hos i 2 uger, mens vi laerer spansk, men vi kunne ikke komme i kontakt med lederen af organisationen. Vi bookede et hostel i stedet, men paa vej derhed besluttede vi os for at gaa forbi hans kontor. Heldigvis var han der og det gik op for ham at hans telefon af en eller anden grund ikke virkede. Vi havde aftalt at kontakte han kl 17 og kl var 19, da vi endelig fandt ham, saa han havde ventet paa os i to timer. Det var noget vaerre rod, men vi blev indlogeret hos en midlertidig familie indtil vi faar vores "rigtige" familie paa mandag.

8th October 2009

Misundelse er en grim ting...
... Men det er svært at sige sig helt fri for. Det lyder godt nok som et dejligt eventyr, i er på! Og ja, søde Trine. Jeg har læst det hele. Det var en fornøjelse! Lidt nyt herhjemmefra: Tjaeh, der er sgu ikke meget godt at sige om den danske verdenssituation. DF har presset regeringen til at sætte den kriminelle lavalder ned. Ikke at jeg tror, at justitsBrian er særligt meget i mod, men jeg havde dog håbet at andre og mere forstandige mennesker i regeringen ville sætte hælen i. Det er ikke sket, så DF får sin vilje, og stemmer for finansloven som tak... Forsvarschefen er gået af og Søren Gade hænger i den tyndeste tråd som følge af en helvedes ballade om en i øvrigt aldeles uskadelig bog skrevet af en dansk Jægersoldat, der har opereret i Afghanistan. Først sagde jægerkorpset og Hærens Operative Kommando god for bogen. Så ville forsvarsledelsen alligevel have den forbudt af hendsyn til 'Rigets Sikkerhed' og forsøgte at få nedlagt fogedforbud. Så stjal Politiken den og udgav den som tillæg. Så fortalte forsvarsledelsen til alles store bestyrtelse, at den skam allerede var oversat til arabisk og var at finde på internettet. Så viste det sig, at de selv havde oversat den og lagt den ud. Og som kronen på værket sendte forsvarsministerens pressechef så en kopi til BT vedhæftet i en mail. Det er den slags det bliver virkeligt svært at lave satire over. Virkeligheden er langt mere tragikomisk :) Nå... På det lidt mere personlige plan er alt faktisk rigtig godt. Bertram er den gladeste lille dreng i verdenshistorien. Far her er heller ikke så skidt kørende. Jeg er blevet kriminalreporter og elsker det! På søndag tager vi jo allesammen, dvs. Palle, Rikke, Mads, Trine, Bastian, Bertram og jeg jo en tur til Budapest. Danmark spiller i øvrigt landskamp mod Ungarn om onsdagen, så det skal nok blive lystigt. Håber i har det godt og får lært noget spansk. Bjørneknus Tobias
12th October 2009

Dejligt med danske nyheder
Hej Tobs, super dejligt med lidt update fra Dk. Sikke en regering! Hvad skal man dog sige til det. Tillykke med dit nye job, det lyder virkelig fedt! Den nye Kalle Blomkvist hehe. Ej det er bare fordi jeg lige er blevet faerdig med Pigen der legede med ilden, saa det vaekker lidt associationer. Virkelig god bog. Jeg haaber I nyder Budapest. Hils mine to aller yndlings nevoeer og alle de andre. Kys

Tot: 0.07s; Tpl: 0.031s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0288s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb