Daar ben ik weer.

North America » United States » California » San Francisco » Alcatraz
September 11th 2009
Published: September 12th 2009

Golden Gate BrigeGolden Gate BrigeGolden Gate Brige

Ik voor de Golden Gate Bridge, en ja, het waaide.
Hallo allemaal,

En dan bij deze alweer post nummer 7. Het leek me weer tijd om een inhoudelijke post te plaatsen, dus daar gaat ie dan.

Op deze droevige dag in de geschiedenis van Amerika, die sinds de beide wereldoorlogen, de Rwandese genocide en de geboorte van Jan Smit, een van de grootste drama's op aarde vertegenwoordigt merk ik vrij weinig van herdenkingen etc.
Ik weet niet wát ik had verwacht maar het enige wat ik er tot nu toe van gezien heb zijn een paar Amerikaanse vlaggen die halfstok hangen. In de krant is er nog een enkel artikel aan gewijd, maar dat is dan ook alles. Misschien dat het in New york en/of andere grote steden anders, maar in San Fransisco is het gewoon een dag zoals alle andere.

Tot zover mijn nationalistische plichtplegingen, nu waar jullie allemaal voor gekomen zijn!

Het gaat hier goed. Ik ben, zoals sommige van jullie al weten, begonnen aan danscursus. Salsa en tango, maar dat is tot nu toe een vrij schampere vertoning. De halve groep (inclusief ondergetekende) beweegt zich over de vloer met de soepelheid van een olifant met een dubbele hernia. Ik hoop dat de boel wat
ZwemmenZwemmenZwemmen

We wilde gaan zwemmen, alleen het was een beetje koud. Daarna nog gelopen door Presidio een voormalige leger basis en Fort Mason.
loskomt, ook voor mezelf. Die kenmerkende Oud-Hollandse stijfheid is niet zo prettig.
Verder heb ik vorig weekend een lekker lang weekend gehad ivm Labor Day op 7 September. Dat is een Bank holiday, maar winkels en zo zijn nog gewoon open. Niks mis mee dus.

Alles gaat hier dus gewoon z'n gangetje. School is druk dus de tijd gaat snel. Heb niet veel les maar wel veel presentaties etc.
Het weer is nog altijd WARM, heb nog steeds geen druppel regen gehad sinds ik hier aangekomen ben (12 Augustus), hoop dat het zo blijft. Ik hoorde dat het hier inderdaad zelden regent dus dat is wel prettig.

Pikant detail is dat ik er vanochtend achter kwam dat er een omroepinstallatie door de hele Tower is. Om exact 09:15 werd ik uit mijn bed geblazen met de mededeling: Security, the alarm was false! I repeat: The alarm was false.
Bleek dus dat dat ene of andere prutser z'n tosti apparaat te lang aan had laten staan ofzo en het brandalarm heeft laten afgaan. Het brandalarm zélf heb ik overigens niet gehoord.
Maar goed blij om te weten dat de veiligheid zo gegarandeerd wordt.

Dat was em dan maar weer,

Jullie horen weer van mij,

Nieuwe foto's volgen nog,

Ciao, Annemiek

12th September 2009

voortgang
Ik begrijp dar daar de 1ste maandag van de maand alarm sirene als export artikel goed zou aanslaan ! Zijn jullie van die watje sdat zwemmen te koud was , tis daar toch nog steed over de 20 C ! Hier is de zondagopening van de winkels een hot item op dit moment, daar 27/7, je zult hier wel moeten wennen :) Ciao Pappa
12th September 2009

Hoi Annemiek, Je zou verwachten dat er meer gedaan zou worden met 9/11. Hier in het inmiddels toch wel frisser wordende Nederland was er voldoende over te zien op tv. Maar misschien ook omdat ene Willem-Alexander en Maxima bij de herdenking in NY waren. Veel succes daar met de danslessen! Groeten, Christijn
15th September 2009

Hey, Wel lekker dat het weer nog zo goed is. Hier is het echt weer koud aan het worden :( Wel apart dat daar niet veel te merken was van 9/11 gezien de hele strijd eromheen, maargoed...overal dus anders. Ik vind het wel grappig dat je danslessen neemt, lijkt me wel gezellig...hopelijk komt de boel snel wat los. Succes met je volgende danslessen. Groetjes Claudia

Tot: 0.122s; Tpl: 0.011s; cc: 4; qc: 45; dbt: 0.0965s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb