Surfen (2)

Oceania » Australia » Queensland » Brisbane
February 25th 2006
Published: February 25th 2006

Woensdag eind van de dag aangekomen in Yuragir National Park, bij een plek die Sandon heet, naast Sandon River. Hele mooie plek, een grote baai en een klein eiland erbij en een rivier mond. Aan de andere kant van de rivier een plek die Sandonvillage heet, hoe kom je erop? haha Hier kun je alleen met de boot of na een tocht van 10 km over het strand komen.

Weer de tent en de rest van het kamp opgezet en toen even de baai bekeken. S avonds weer bij het vuur een biertje, echt vakantie! Er is maar 1 nadeel: er zijn geen douches, en voor diegene die mij een beetje kennen: ik kan bijna niet wakker worden zonder....

Donderdagochtend eerst yoga gedaan op het eilandje, met een opkomende zon, goed voor de vermoeide spieren en daarna lekker ontbeten en gesurfd. Ik begin een aardig kleurtje te krijgen, ben gelukkig nog niet echt verbrand geweest. Daarna lekekr gesurfed en beetje gelezen in de middag. S' middags eerst nog wat gesurfed en toen met Matt, Paul, Anna en Celine naar de overkant van de rivier gezwommen om op de plaatselijke golfbaan (3 vlaggen op een stuk gras) een paar ballen te slaan, echt heel grappig, waren zelfs kangaroe's bij.. Slechtste spel ooit gespeeld, maar wel grappig om te doen.

Vrijdagmorgen niet echt vroeg op gestaan, de golven zijn pas rond half elf goed. We hebben eerst maar alles ingepakt en toen zijn we gaan surfen. Ging best goed, heb een hele mooie ride naar het strand gehad, dan weet je waarvoor je het doet!

In de middag naar Byron Bay gereden en tussendoor nog even gezwommen in een oude steengroeve en een groepsfoto gemaakt.

In Byron Bay in "the Arts Factory" gelogeerd, heel apart hostel met tipi's, tenten en hutten. 'S avonds in de stad wezen eten en daarna met bijna de hele groep in een paar bars geweest, leuke om zo afscheid te nemen.

Zaterdagmorgen even rondgekeken in Byron Bay, super relaxed stadje, jammer dat ik hier niet kan blijven. Even bij het strand een ontbijt gedaan, best lekker die vakantie!

Ben nu in Brisbane en morgenmiddag ga ik weer door naar Hervey Bay om een 3 daagse trip op Fraser Island te doen met een jeep, leuk vooruitzicht.

Tot snel!

Rick

26th February 2006

Surfen
Hoi Rick, Net je verhaal gelezen, fantastisch om dit te doen, zelfs golfen, of fantastische golven. Geniet! Van de week zal ik een wat langer verhaal maken. Groet pap

Tot: 0.04s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0236s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb