Melbourne - Great Ocean Road

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
February 16th 2006
Published: February 16th 2006

HI!

Ben dus in Melbourne aangekomen. Makkelijk met de bus naar mijn hostel, no worries!

Eerst maar even een rondje in St. Kilda gelopen en aan het strand ontbeten, dit is toch wel echt vakantie. Via hostel een 2 daagse trip naar de Great Ocean Road geboekt.

In de middag naar het centrum met de tram. Begonnen op het Observation Deck, een uitkijk punt in het op 1 na hoogste gebouw van Melbourne. Daarna lekker door de stad gelopen naar Federation square en daar omheen. Weer zo'n stad met van de mega gebouwen, blijft wel wennen. Is een mooie stad.

S' avonds even een pizza gegeten en op tijd gaan pitten, heb in het vliegtuig niet kunnen slapen en ben echt gaar. Wordt al om 7.20 uur opgehaald voor de trip.

Woensdag ochtend: weer niet kunnen slapen, zo'n jet lag of wat het dan ook is, is echt kl...

7.20: wordt opgehaald door " Let's go Bush" tours (niet te verwarren met....) om de GOR te gaan bekijken, we zijn met z'n 17-en, niet al te groot en gezellig.
Eerste stop is in Torquay, de plaats van "Rip Curl" een heel bekend surf merk, daar even rondgekeken en toen door naar Bells Beach, een beroemde surfplek, best indrukwekkende golven, gaan ze daar in?

De GOR is zo'n 60km lang en ze hebben er zo'n 13 jaar over gedaan om hem te maken, is voor het grootste gedeelte uit rotsen gehakt, vandaar.
Gelunched in Lorne, leuk plaatsje waar de " Rescue 2006" was, een wedstrijd voor lifeguards, wel grappig om te zien, wie het eerste vanaf het strand naar een boei en weer terug kon zwemmen.

Koala's! Gewoon in het wild, heel grappig om te zien. Ze slapen blijkbaar 20 uur per dag, lijkt me ook wel wat....

Eind van de middag aangekomen in Apollo Bay in het YHA (australische jeugdherberg), echt super nieuw en modern, zou wel een huis zo willen hebben.
Lekker even wezen zwemmen, water was 18c, best fris!

'S avonds gegeten met de hele groep en beetje in de bar gehangen, errug gezellig. Daarna voor het eerst goed geslapen, hoe zou dat nou komen??

Donderdag
Om 08.30 uur weer vertrokken naar de 12 Apostels, grote rotsformaties in de zee, heel erg mooi om te zien. Onderweg ook nog even gestopt in een regenwoud achtig bos met mega bomen. Bij de 12 Apostels ook nog 8 min. in een helicopter rondgevlogen om het allemaal wat beter te zien, heel mooi om het van bovenaf te zien.
De hele dag een beetje bij deze kust rondgekeken. Allemaal uitgeslepen rotsen en inhammen en heel heftige zee.

Ben nu weer terug in Melbourne, in mijn hostel.

Morgen heb ik om 11.00 een vlucht naar Sydney en daar ben ik dan tot en met maandag. Ben nu aan het kijken wat ik dan ga doen, waarschijnlijk een paar dagen met een surfschool mee om echt te leren surfen, maar dat zie ik morgen wel weer.

Tot snel!

Rick

16th February 2006

wow
Wow klinkt allemaal zo leuk! Herken de plekken waar je over schrijft! Het is zoo mooi daar! Leuk dat jij dat nu ook allemaal bekijkt! en ook nog eens via helikopter, wat goed zeg! leuke foto's!! Heel veel plezier, lekker beetje bijkomen en genieten! heb jij een squasraket dat ik kan lenen? heb weer een nieuwe sport ontdekt, superleuk! dikke zoenen!
19th February 2006

Jaaaaaaa
Hey Ricky, dit lijkt er al meer op!! Goeie verhalen, alleen mis ik nog wel wat, misschien dat je deze niet op je blog kunt plaatsen maar je gaat mij deze toch niet onthouden ;-) Eigenlijk had je twee blogs moeten maken ........ maar je hebt gezien de mogelijkheden van een mobiele telefoon zijn eindeloos...... groeten!

Tot: 0.073s; Tpl: 0.01s; cc: 14; qc: 51; dbt: 0.038s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb