De finale route

Belgium's flag
Europe » Belgium » Antwerp Province
June 21st 2009
Published: June 21st 2009

En Voila, eindelijk hebben we min of meer een finale route vastgelegd met data!

De route ligt tot en met 19 Oktober al volledig vast, d.w.z. dat de vluchten voor deze eerste periode praktisch allemaal geboekt zijn.

Na 19 oktober hebben we wel een planning voor wat we wanneer willen bezoeken, maar deze route kunnen we nog altijd wijzigen als we het ergens niet leuk vinden of ergens nog liever wat langer blijven hangen.

Het overzicht:

04/08: start reis

05/08 - 07/08: Citytrip Istanbul

08/08 - 10/08: Citytrip Kuala Lumpur

11/08 - 25/08: Java.

Van Yogyakarta in midden-Java naar Surbaya in het zuiden. Op het programma: bezoek aan tempelcomplexen Prambanan en Borobodur, beklimming vulkaan Bromo en bezoek aan de zwavelzoekers bij Kawah Ijen. Daarnaast hopelijk ook bijwonen van de traditionele jaarlijkse stierengevechten op het eiland Madura

26/08 - 30/08: Sulawesi.

Meerdaagse trekking in hooggebergte van Sulawesi, bezoek aan de stam Tana Toraja en (hopelijk) bijwonen van hun traditionele begrafenisriten. De Toraja begraven hun doden enkel in de maanden juli en augustus (sterf je buiten het seizoen dan zetten ze je even op wacht in een aparte kamer in het huis). Een begrafenis duurt meerdere dagen en gaat steeds gepaard met massa offerings van dieren, zang en dans,....We hopen stiekem uitgenodigd te worden op een begrafenis:-)

31/08 - 09/09: Papua

Trekking in de Baliem Vallei. Hier hebben we wat schrik voor want het is waarschijnlijk het zwaarste stuk van heel onze reis: niks comfort of hygiene en we moeten onze trekking ter plekke zelf nog zien te regelen door lokale dragers, een gids en een kok te vinden die ons de boskes in willen loodsen.

10/09 - 1/10: Australie

We gaan het noordelijkste puntje van Australie rond Darwin doen en trekken van hieruit met een camper de outback in, recht naar het centrale hart van Australie (Alice Springs en Uluru Mountain).

2/10 - 19/10: Eilandhoppen in Indonesie

Dit stukje is niet zo heel precies gepland, maar het volgende staat wel min of meer op het programma: Met de brommer het eiland Lombok rond (Lombok is een beetje Bali-achtig, maar dan nog iets minder toeristisch), Duikcursus op de Gili-eilanden, meerdaagse cruise langs de eilanden Sumba, Komodo en Rinca en bezoek aan de Komodo varanen. We starten in Denpensar (Bali) en eindigen dit stukje van de reis op het eiland Flores.

19/10- 26/10: Thailand

Citrytrip Bangkok en bijwonen van het vegetarian festival in Phuket. Eigenlijk gaan we enkel en alleen voor het vegetarian festival naar Thailand...see for yourself why: Vegetarian Festival

27/10- 9/11: Noord-Vietnam

Hanoi, Boottocht van enkele dagen op Halong Bay en enkele dagen fietsen door de rijstvelden bij Nin Binh. Allebei vlakbij Hanoi. Vervolgens nemen we vanuit Hanoi de trein naar de bergen in het noorden. Hier gaan we dan nog enkele dagen rondtrekken nabij Sapa. In de bergen in het noorden wonen nog veel verschillende stammen die hun authentieke klederdracht en levensstijl behouden hebben.

10/11 - 10/12: China

Aan de grens Vietnam-China nemen we de trein naar Kunming, een grote stad in het chinese binnenland. Hier blijven we enkele dagen hangen om Kunming en omgeving te verkennen. Vervolgens trekken we door naar de regio Dali-Deqin, eigenlijk het hooggebergte aan de rand met Tibet. Net als de provincie Tibet heeft de regio Dali-Deqin ook een tibetaanse bevolking en cultuur. Hoewel Tibet en de regio Dali-Deqin sinds de olympische spelen hermetisch afgesloten werden voor de buitenwereld wegens Tibetaanse onrusten, liet de chinese regering enkele maanden geleden weten de regio Dali-Deqin vanaf Augustus 2009 terug te openen voor toeristen. Samen met de trekking in Papua zal ons bezoek aan Dali-Deqin waarschijnlijk de zwaarste worden: je zit hier namelijk gemakkelijk op hoogtes van 3000 tot maximum 4000 meter, dus naast de koude, wordt dat snakken naar adem! Na Dali vliegen we dan naar de Chinese tropen aan de grens met Laos ( de stad Jinghong in China), om van daaruit Laos te voet binnen te trekken. Rond de chinese stad Jinghong zijn ook weer heel wat authentieke stammen die we graag zouden bezoeken.

11/12 - 07/01: Laos

Eigenlijk trekken we Laos gewoon volledig door van Noord naar het allerzuidelijkste puntje. We hebben hier een maand tijd uitgetrokken op aanraden van andere reizigers.
Een leukertje waar we naar uitkijken in deze maand is een bezoek aan de gibbonapen in de jungle. je kan deze apen gaan opzoeken tijdens een meerdaagse trekking in de jungle, waarbij je dan slaapt in boomhutten en van de ene boomhut naar de andere rits over een kabelbaan die 100 meter boven de jungle hangt:

08/01 - 23/01: Cambodja

We blijven verschillende dagen in de tempels van Angkor Wat en nemen dan de boot naar de cambodjaanse hoofdstad Phnom Penh. Als we nog tijd over hebben, kunnen we nog even bekomen op één van de eilandjes voor de kust van Cambodja. Je hebt hier nog heel wat paradijselijk, onbewoonde eilandjes die toeristisch nog niet "ontgonnen" zijn en waar je een hutje op het strand kan huren.

24/01 - 14/02: India

We maken een grote lus, en landen en vertrekken weer in Delhi. Op het programma staan: een religieus festival bijwonen in haridwar, een shortski in Auli (de indiaase Himalaya), een stukje van de woestijnachtige provincie Rajasthan, bezoek aan de Taj Mahal en last but not least: Varanasi, een religieuze stad aan de Ganges waar de Hindoes hun doden traditioneel verbranden.

15/02: huisvlucht, tenzij we nog ergens blijven hangen:-)

6th August 2009

Fabuleous
Dit zit er geweldig uit! Ken nog een aantal leuke adressen in Delhi voor als je eens wat westerse luxe wil meenemen (brunch in de Oberoi, een cocktailtje sippen in de Imperial Hotel, picknicken in Lodi park, de verschillende markets in Kailash Colony of Defense Colony of jangpura junction). Mocht je eens willen afspreken met een toffe Australische collega van me die daar nu woont, let me know. Is eens een toffe ervaring zo op een lazy sunday.

Tot: 0.157s; Tpl: 0.01s; cc: 14; qc: 74; dbt: 0.0795s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb