nogle timer fra junglen

South America » Ecuador » North » Quito
June 6th 2009
Published: June 6th 2009

Additional maps: Untitled

hej igen allesammen, og tak for hilsener 😊
Vi er lige kommet tilbage til quito efter to dage i Otavalo, en lille by nord for quito.
Det var skoent at komme lidt vaek fra byen og larmen. I Otavalo, er der hver loerdag, efter sigende, sydamerikas stoerste marked, saa det ville jeg i hvertfald se, og ikke mindst dyremarkedet der startede kl 7 i morges. Dyremarkedet var dog lidt skuffende, da der kun var hoens, aender, hunde, katte og marsvin. alle de store dyr, maa ikke komme paa markedet for tiden, pga svineinfluenza H1N1...jaa...Men selve markedet var skoent, en masser at se og ikke minst at koebe.
Som sagt var vi der oppe i to dage. Om fredagen, lejede vi hver sin cykel, og skulle ud at se omgivelserne omkring Otavalo, hvor hoejde punktet var Lagro Chicocha, en gammel vulkan soe. Men en ting som jeg totalt havde undervurderet, var at vulkan kratere normalt ligger ret hoejt oppe hehe...jeg trode jeg skulle doe. Paa en knirkende, skramlende mountainbike, i bagende solskind, cyklede vi 17 km, mere eller mindre opad bakke. eller det vil sige at Christian cyklede, men jeg maatte stoppe flere gange og traekke cyklen.
Naa men vi overlevede aligevel
Praevention mod svineinfluenzaPraevention mod svineinfluenzaPraevention mod svineinfluenza

I flyveren fik alle disse masker udleveret, og skulle baeres indtil vi kom ud af lufthavnen.
turen op til soen, fik lidt frokost, og faldt saa i soevn i bagende hoejfjeldssol, vedsiden af soeen= Christian har faaet de flotteste pink farvede ben..hehe.
..turen ned af fjeldet gik noget lettere, selv om de stejle bakker godt kunne vaere lidt farlige, med Christians cykel, der kun havde forbremser. Efter vulkansoen, gik turen videre til byen chicocha, en by der har specialiseret sig i leddervarer, og saa har den faaet en eller anden pris for dens integrationsarbejde, hvilket virkelig ku maerkes. folk var simpelthen saa rolige og tolerante, at ja....et godt bevis paa at flere kultuerer godt kan leve sammen, bare man vil.
i byen, gik vi lidt rundt, fik en en salda fruta = kaempe frugtskaal med is, og Christan var hos en barber og fik smukseret sit smukke ansigt, for 10 kr. Efter byen, tog vi tilbage til Otavalo, og slappede af oppe paa en tagterasse, med haengekoejer, solnedgang, og i et dejligt selskab, af et hollandsk par, der var paa besoeg, hos deres soen der havde fundet sin eneste ene i quito. ( men som det loed paa dem, trode de, og haabede vist at den eneste ene, ikke var saa aktuel laengere).

Naa men nok om det, nu sidder vi saa tilbage i quito, og venter paa at vi skal med bussen ud i junglen. vi skal vaere der ude i 5 dage, og alle som vi har snakket med, der har vaeret der, siger at det er helt vildt fedt. saa der bliver nok meget at fortaelle om naaar vi kommer tilbage der fra. vi har droppet galapagos, da det desverre bliver for dyrt, vi har ikke kunne finde priser til under 6000kr, pr person, saa skidt pyt...nu skal vi i junglen at holde foedselsdag, sammen med anakondaer, aber, krokodiller, lyseroede delfiner...weeee.

knus til alle

BoernelokkerBoernelokker
Boernelokker

Saa bliver der delt slik ud til de fattige boern.
KaraokeeKaraokee
Karaokee

Efter fodboldkamp mellem Equador og Argentina(2-0).
KattekillingKattekilling
Kattekilling

1 stk. kattekilling solgt i plastikpose.
Cykeltur til vulkansoeCykeltur til vulkansoe
Cykeltur til vulkansoe

Hanne paa toppen

7th June 2009

Sådan! :)
Så er i vel kommet godt og sikkert over atlanten - Glæder mig til at høre fra jer gennem bloggen :)
10th June 2009

jaloux
jamen, jeg er i hvert fald jaloux...nej hvor lyder det bare fedt !
10th June 2009

Som det lyder spændende
Det lyder som I har en dejlig start på jeres ferie :) Håber I har det godt :) Skal hilse fra Gunnar og Rói :) Knus og krammer Maibritt
11th June 2009

Gott tit liva :)
Deiligt at tit liva, og hava tað gott - Her gongur væl eisini - Men nokk ikki líka spennandi her, sum har :) Hyggi tykkum ordla nógv Heilsan Martin og Joan
14th June 2009

super
Hej med jer det lyder vel nok spændende og dejligt at se lidt billeder jeg vidste godt at der var lidt af en børnelokker i dig. Også en flot farve på Christians ben
14th June 2009

Til fólkini mitt í heiminum
Hey, gott at hoyra at tit er hava tað gott. Man fær tó næstan brell, tá man hoyrir hvussu gott :) Vit gleða okkum sera nógv til at hoyra meira um tykkara fantastiska túr. All the best í frumskóginum og hav ein góðan føðingardag mánadagin.
16th June 2009

hey
shiiiit ta er lekrens...... hugni tykkum víðari....:)

Tot: 0.179s; Tpl: 0.012s; cc: 6; qc: 47; dbt: 0.1353s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb