Tokyo day 1 - The arrival

November 2nd 2008
Published: November 2nd 2008

SuperkallingenSuperkallingenSuperkallingen

en av våra superhjältar.
Så var man ÄNTLIGEN tillbaka i Japan igen! Det känns nästan inte att jag vart borta i 2år, allt känns bara så "normalt" och hemma.
Jag åkte hem till Angie fredag kväll med packningen (som jag konstant kollade för att vara säker på att jag inte glömt något). Väl där möttes jag av två galna hundar och SuperKallingen (aka Elias). Angie hade givetvis inte packat klart, men vi tänkte ändå att det inte var någon större idé att sova innan, så vi var uppe till 4 då vi drog till Arlanda. Där flöt allt på utan problem och vi upptäckte att vi bara har packat 26kg tillsammans och har där med 14kg vi kan fylla med shopping :D
Planet var lite försenat från Stockholm, men det gjorde bara att vi slapp sitta o vänta i Paris, utan bara kunde gå på direkt.
Själva flygresan var väl inte så spännande, vi såg mest på film och försökte sova lite emellanåt.
Nu har dom ju ändrat reglerna för inträde i Japan, så vid passkontrollen så tog dom både bild och fingeravtryck på oss XD (men bara pekfingrarna).

Jag blev sen stoppad vid deklarationen. Jag sa att jag inte hade något att deklarera,
PackningPackningPackning

min o Angies väska
sen fråga han om jag vart i Japan förut, vilket jag givetvis svara "ja" på. Sen peka han på dom olika sakerna man fyllde i om man hade med sig som inte var tillåtna (som vapen, knark och porr), och fråga om jag verkligen förstod vad det stod där. Jag förklara att "ja, jag vet vad det står, och jag har inget sådant med mig". Då peka han på den där det står "droger" och frågar om jag verkligen är säker.. sen gick dom igenom min väska och undra om det var någon jag reste med, så jag sa "ja" och peka på Angelina. Henne släppte dom igenom direkt utan att kolla.

Därefter blev det en tågresa in till Tokyo och Angie blev helt till sig över alla japaner överallt. ca 90min senare så kom vi till Nippori och tog sen JR till Ikebukuro där vi rätt snabbt hitta sakura Hotel. då var väl kl 10 och incheckning var inte förräns 15, så vi dumpa sakerna där och drog sen ut för att hitta mat och kolla efter klockor så vi har någon som helst koll på vad klockan är.

När vi hade kommit en bit från hotellet
airairair

utsikt
så dök det upp en äldre man och började prata med oss (på riktigt bra engelska tom). Han fråga vart vi kom ifrån, och när vi sa Sverige så sa han att han vart i Stockholm, Norge och Finland(!). Där efter så ville han ta kort på oss XD. Det var mest jag som prata med honom, Angie stod mest och bara fnissa åt.. ja allt :P
Men han tog iaf 3 kort, en på oss båda och på oss var för sig, sen ville han ha våra mailadresser med, han fick bara min och vi har redan fått mail av honom med bilderna samt att han tycker att "You are very beautiful, sweet and great.", den tackar vi för ^^.

Sen virra vi runt lite i Shinjuku, hittade alldeles för mkt saker som vi ville köpa, men vi höll oss till planen och fick köpt två klockor. Sen var kl halv 3 och vi drog till hotellet för incheckning. Det var då det första problemet hittills kom. Istället för dom 3500:- som jag räknat med att det skulle kosta, så blev det 5000:- var. Det tog ett litet tag innan jag kom på varför det inte stämde, och
fokusfokusfokus

bra film?
det är för att jag räknade på priset i augusti, då vi bokade. Men sen dess har yenen gått upp med nästan 30%!, så givetvis blev det mkt dyrare, så nu har jag inte så mycket att shoppa för iaf 😞

Efter incheckning så tog vi en powernap på 2h, innan vi gick ut för att hitta lite kvällsmat och frukost. Så nu sitter vi på rummet, jag fixar detta och Angie kollar på Tv och är allmänt lättroad.

Imorgon blir det nog Shibuya, Harajuku och Akihabara, jag vill han en PSP ^^

soluppgångsoluppgång
soluppgång

snart framme
TokyoTokyo
Tokyo

På perrong, väntar på tåget
FrammeFramme
Framme

I vänta på tåget
JapanerJapaner
Japaner

Angie efter första mötet med en massa Japaner.

Vi hitta lite mat ^^
mat

Angie kan inte låta bli att fnissa åt allt och alla :P
relationer och Terelationer och Te
relationer och Te

Rolig tekopp, sen tjejen man ser i bakgrunden. Hon och killen hon var med satt med och grejade med sina mobiler och sa väldigt lite till varandra.
fel?fel?

SOL

19C och strålande sol
TVTV
TV

Slöar, äter och ser på TV

Frukost
mat

Angie är speciell, så hon har massa lappar på sin mat.
mat

Flygmaten, jag åt tom fisk ;)

2nd November 2008

Korrupt
Min kompis Manuel som bott några år i japan har blivit intagen av polisen. Dom höll honom i en eller två dagar och pressade honom att erkänna ett brott. Som tur var förklarade en annan utlänning i cellen bredvid att poliserna får bonusar för varje fasttagen brottsling. Och dom får ta in vem som helst i 72 timmar så därför gör dom det med random utlänningar i hopp om att någon ska knäckas och erkänna vad som helst. Enligt honom, hoppas det inte är sant, men han är inte den som brukar ljuga =/

Tot: 0.075s; Tpl: 0.013s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0392s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb