Adventures after Springbreak

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney » North Ryde
November 1st 2008
Published: November 1st 2008

Gisteren een middagje wandelen van Bondi beach naar Coogee beach. Dat schijnt iets te zijn wat je gedaan moet hebben als je in Sydney bent geweest. Doordat het ontzettend warm en benauwd is besloten we halverwege bij Bronte beach de bus naar het station te pakken en naar de stad te gaan. Op zoek naar verkoeling.

’s Avonds ben ik samen met een klasgenoot naar een concert geweest van “something with numbers”. Dat is een vrij bekende band hier, maar ik had er nog nooit van gehoord. In het voorprogramma traden nog twee bandjes op. Al met al was de muziek wel aardig. Een beetje lafjes en eentonig. James Hetfield van Metallica gebruikt dat soort muziek als slaapliedjes voor zijn kinderen.

De afgelopen weken heb ik eigenlijk weinig spectaculairs gedaan. Ik moet nu veel tijd aan mijn studie besteden omdat de tentamens er aan komen. Shanina had een aardig aandenken vanuit Cairns mee naar Sydney genomen: een voetblessure. Na een aantal bezoekjes aan de plaatselijke medicijnman en veel smeren van zalf gaat het nu een stuk beter. Al is het nog steeds niet helemaal over.

Op een woensdag besloten Shanina en ik om naar het Olympische zwembad te gaan. Dit is het zwembad waar de zwemwedstrijden van de Olympische spelen in 2000 gehouden werden. Wij hadden het “geluk” dat de helft van het zwembad gesloten was vanwege verbouwingen. Desondanks was het erg leuk. De wijk “Sydney Olympic park” staat vol met stadia, dat is wel aardig om door heen te lopen. Je kunt goed merken dat ze er destijds veel geld in de spelen gestopt hebben. Nu weten ze echter ook niet wat ze er mee aan moeten. Zo is er een treinstation met alles er op en er aan waar geen kip komt. Na het zwemmen hebben we de trein naar de stad gepakt en zijn we uit eten gegaan bij de Pontoon, een restaurant in “Darling Harbour”.

Manly is een wijk in Sydney waar je naar het strand kunt gaan. Je kunt er ook met haaien duiken, maar dat mag niet van mijn moeder. De afgelopen weken zijn we twee keer naar Manly gegaan in het weekend. Het kost ongeveer twee uur om daar te komen. De eerste keer ging ik om te surfen. Met het surfboard van mijn huisgenoot Ben ging ik op stap. Eindelijk aangekomen op het strand bleken er nauwelijks tot geen golven te zijn. De golven die er dan waren werden bezet door een kudde surfscholen. Spijtig. Zeker omdat het zo een gehannes is om die plank mee te nemen eerst in de bus en dan op de boot. De tweede keer gingen we zonder surfboard. Richie’s (ook een huisgenoot) moeder die op bezoek was had ons uitgenodigd om uit eten te gaan. Dat was erg aardig van haar.

Sinds drie weken ben ik bezig met “Bootcamp”. Dat is een programma van het fitness-centrum van de school. Voor het programma begon moest ik me “medisch” laten keuren dat wil zeggen mijn gewicht, lengte, bloeddruk en hartslag meten. De trainingen zijn iedere maandag, woensdag en vrijdag 6:15 in de ochtend. Dat betekend dat ik om 5:30 op moet staan. Later op de dag kan het simpelweg veel te warm zijn om te sporten. Tijdens de eerste training moest ik de “beeptest” (heen en weer rennen met piepjes) doen en zoveel mogelijk push ups en sit ups in een minuut stoppen. Tijdens de laatste training worden moet ik dat weer doen zodat ze kunnen zien hoeveel ik vooruit gegaan ben. Mijn resultaten van de eerste training bieden genoeg ruimte voor verbetering, dus dat gaat wel goed komen. Tijdens de trainingen van maandag en vrijdag doen we veel estafettes en fitnessoefeningen op het veld. Tijdens de woensdagtraining boksen we, dat is erg zwaar.

Volgende week woensdag (16 uur tijdverschil met Amerika) zijn de Amerikaanse verkiezingen voor het presidentschap. Die gaan we in de huiskamer kijken met mijn huisgenoten. De website www.economist.com van het gelijknamige magazine heeft een enquete gehouden onder haar lezers op wie ze zouden stemmen. Op de website presenteren ze de resultaten per land. Niet zo opvallend is dat bijna alle landen een lichte tot grote voorkeur voor Obama hebben. Wat wel opvallend is dat het enige land met een grote voorkeur voor McCain Irak is. Dat geeft te denken.

Helaas heb ik de laatste tijd geen foto’s genomen. Dus jullie zullen het met het verslag moeten doen.

Cheers!

1st November 2008

Vroeg opstaan hemels
5.30 opstaan? Dat is uitslapen voor je man...Op de Verbs had je er toen al een halve dag opzitten :p
3rd November 2008

Hee Vincent! Het klinkt alsof alles goed is! Binnenkort wordt het zomer daar, toch? Merk je er al wat van? Wel mooi ja met die Olympische Spelen dat het eigenlijk standaard is dat van de gebouwen die uit de grond gestampt zijn de onderbezetting bizar laag is. Nu China, binnenkort Londen.. Maar als je niet uitkijkt met die bootcamp moet je zodadelijk heel je klerenkast nog gaan vervangen jongen! Om ff aan te herinneren: als student zijnde hoef je eigenlijk alleen een glas vast te kunnen houden en zo nu en dan wat lapjes tekst te lezen he ;-) Heb je nog plannen in het verschiet voor een flinke tour rond Aussie-land? Veel groeten uit het natte land!
4th November 2008

Nou Vinnie, dan ben ik benieuwd hoe breed je terugkomt na al dat sporten etc daar aan de andere kant van de wereld! Gelukkig heb je het niet te druk om je met het wereldnieuws bezig te houden ;)

Tot: 0.076s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 49; dbt: 0.0473s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb