Vuurwerkje

Asia » South Korea » Seoul
October 8th 2008
Published: October 8th 2008

Lieden,

Deze week niet echt veel gedaan buiten een beetje door Seoul te slenteren. Niet dat dit niet leuk is, integendeel ik kan hier hele weken mee vullen aangezien je iedere keer wat anders tegenkomt. Zo zijn we vandaag naar Nandeumun (je spelt het anders maar is te ingewikkeld) geweest waar je naast echte Luis Vuitton ook neppe kan kopen, nog geen straat verderop. Wel lachen dus om eens een keer een echte Gucci winkel binnen te lopen en te zien waaraan sommige mensen hun geld aan verspillen. Luis Vuitton verkoopt daarentegen dus wel vette shit, en kan niet wachten om er later ook voor mn nieuwe sneakers te gaan kijken. Maar goed moet 't nu nog ff doen met mn Luis Vuitton sokken.

Maar goed vorige week besloten we dus om een weekendje door de stad te lopen en maar een beetje te zien wat we wouden zien. In een weekje hebben we de 63 tower bezocht, vuurwerk bekeken en beetje festivalletjes bezocht die niet echt noemswaardig waren. Maar goed zulke tripjes leveren natuurlijk wel weer vette fotos op. Hoogtepunt was het vuurwerk festival afgelopen zaterdag. Een samewerking tussen Hong Kong en Seoul, zorgen voor een dikke vuurwerkshow. Maar goed zoals altijd met vuurwerk moest je er bij zijn om te begrijpen hoe vet het was. Er werd voor een paar miljoen de lucht ingeknald en was het dringen tussen een gigantische mensenmassa meer dan waard. Het was al proppen vanaf het moment dat we de metro ingingen, en zijn daarna niet echt meer een vrije ruimte tegengekomen. Na afloop was de metro zo vol dat ze tot buiten stonden te wachten, en aangezien er geen taxi vrij was besloot ik maar ff te wachten door fotos te maken en chiken te eten. Hmm chicken.. Maar ik zou zeggen check de fotos ff voor de details en het mooie vuurwerk. Dit weekend ist nog niet echt duidelijk wat we gaan doen. Misschien naar de oude hoofdstad (tempels enzo) en naar een bergmeer (ook mooi), en morgen gaan we onze reis naar Bejing en Shanghai plannen, dus zat te doen de komende tijd.

Laters

Overlevingspakketje:D:DOverlevingspakketje:D:D
Overlevingspakketje:D:D

Met dank aan mijn lieve ouders die begrijpen dat de herfst en winter niet zonder worstenbrood, pepernoten en verkade geslaagd is.
Was vergeten waar ik m geparkeerd hadWas vergeten waar ik m geparkeerd had
Was vergeten waar ik m geparkeerd had

Moet nog ff wachten tot mn rijbewijs omgezet is voor hier
Drum festival waar een stel hippies door lepels op hun wang te rammen,  muziek maaktenDrum festival waar een stel hippies door lepels op hun wang te rammen,  muziek maakten
Drum festival waar een stel hippies door lepels op hun wang te rammen, muziek maakten

Nu begrijp je ook meteen waarom we na een half uur ook weer weg waren

9th October 2008

Foto's
Yo Daantje! De foto's die jij maakt zijn werkelijk prachtig! Goei stukske camera dude! Ik zit er ook over te denken om voor mijn volgende vakantie (die pas ergens eind juli 2009 zal zijn) ook zo'n soort te kopen! Ondanks (of misschien we dankzij) de langere sluitertijd maakt jouw camera strakke foto's die enorm scherp zijn (ok, deze op je blog zijn verkleind en niet het originele formaat, dus weet niet hoe het origineel er uitziet)! Had je trouwens al een deeveedeetjuh gevonden? Denk het niet, wel? Is denk ik nogal lastig om een originele versie in een vette (unieke) verpakking te vinden in een continent waar de taal compleet anders is. Op internet vind ik namelijk veel vette boxsets van de bekende Amerikaanse films, maar allemaal in het Koreaans, Chinees, Japans en Mandarijn vertaald (gesproken en/of ondertiteld) en nóg vaker is het dan ook nog regio 3 (Azië), wat hier niet altijd afgespeeld kan worden. Maar goed, ik hoop stiekem dat je toch iets vindt (zie mijn website onder de DVD-pagina: "Binnenkort..." dat is mijn wishlist). Ik betaal het natuurlijk terug (ook de verzendkosten natuurlijk!)!! Nou broer, tot snel en have fun!

Tot: 0.08s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 45; dbt: 0.0563s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb