Lovina - Ubud - Kuta

Asia » Indonesia » Bali
October 2nd 2008
Published: October 2nd 2008

This content requires Flash
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: Samen op de moto (met geluid!) 28 secs
2: Schimmenspel (met geluid!) 42 secs
LovinaLovinaLovina

Zonsondergang
Na Java doen we Bali aan, een ander lid van de Indonesische archipel.
Lovina is een rustig kustplaatsje waar het ideaal bekomen is van onze trip door Oost Java. We gaan er snorkelen tussen de koralen rond het eiland Pulau Menjangan, nog steeds in het gezelschap van het sympathieke koppel Muriel en Antony. Drijfend in het water bewonderen we het kleurrijke en fascinerende leven op en rond een koraalrif. Alle kleuren van de regenboog passeren de revue en lijken in harmonie samen te leven. Even zijn we in een heel andere wereld.
Ubud is de culturele trekpleister van Bali. Ooit was het een oord waar kunstenaars zich thuisvoelden. Nu wordt het stadje overheerst door toeristen. Overal zijn restaurants, reisbureau’s, winkels en op de hoek van elke straat wordt transport aangeboden. Als we wat dieper graven zien we echter dat de Hindoe-cultuur hier nog levendig is. We zien veel tempels en de offerschalen worden elke dag ververst. De goden worden hier nog goed gesoigneerd. Ubud is ook een goede standplaats voor fiets- en wandeltochten in de omgeving. Al snel bevinden we ons temidden de rijstvelden en kunnen we het leven van alledag gadeslaan. ’s Avonds gaan we naar de wajang koelit kijken,
LovinaLovinaLovina

Zonsondergang
een traditioneel schimmenspel. Het klassiek verhaal wordt af en toe afgewisseld met een hedendaagse straatscene (zie filmpje).
Kuta is een gans ander verhaal. Hier heten de goden Bacchus en Dionysus, surfen en uitgaan zijn de riten. De dudes komen hier vooral uit Australië en tonen graag hun zongebruinde torso en zongebleekte kapsel. Niet direct een waardige afsluiter van ons verblijf in Indonesië, een land dat ons heel erg heeft kunnen bekoren. We hebben ons hier goed geamuseerd. De luchthaven is hier vlakbij, van waaruit we straks naar Cambodja vliegen.

Lokaal mannenken pis

Offerschaaltje

Rijst

Relaxen onder onze pergola

2nd October 2008

Hey Eva! Amai... op uw verjaardag snorkelen in bali... dat lijkt me toch wel zalig!! Geniet er nog van alletwee!! Hier zijn de herfst en winter alweer in het land... dus van rondlopen in bikini en t-shirt is er al geen sprake meer!! groetjes
2nd October 2008

Waaaaaaw jullie zijn in het paradijs beland!! Zulke mooie foto's. Groetjes uit het kille België. Maes ps: Eva is al benieuwd naar haar verjaardagskado.

Zalig!!!!!
Disco-swing op de motto...... ZALIG!!!!!!! Groetjes

Tot: 0.104s; Tpl: 0.015s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.0578s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb