16 landen in één jaar!!

South America » Peru » Lima » Lima » Miraflores
September 2nd 2008
Published: September 2nd 2008

hola allemaal,

voor de laatste keer met Cruz del Sur(bus)richting Lima.We gingen om14.45uur weg van Paracas.De rit was langs de kust van Peru .Je zag tijdens de rit heel veel hutjes langs de weg,zouden dat huisjes zijn?Wij weten het niet maar het zag er wel verlaten uit!
Ongeveer om 18.30uur aangekomen in Lima en we hadden snel onze bagage.met de taxi richting Miraflores waar onze apartementje is gelegen.Bij de portier van het apartement kregen we de sleutel en een envelope met wat regels en een plattegrondje van Lima.Een geweldig apartement met een goede ligging,we zitten vlakbij winkelscentra,bioscopen en het strand van Lima.We kunnen ook weer lekker koken voor ons zelf en dat is ook weer goed voor als we thuis komen(hahaha).Miraflores is de goede en rijkere buurt van Lima dus we zitten hier prima voor 2 weken.We zijn dus niet naar Equador gegaan.Reden is dat de beroemde Galopagos eilanden te duur zijn!Dus we besloten om vanuit Lima naar huis te gaan.Bij het apartement hadden we ook nog sportpassen voor Energym gekregen.We konden ons weer volledig uitleven op de sportschool.Liza kon er ook spinnen en dat heeft ze ook met veel plezier gedaan.Het was wel anders dan in Nederland maar ze vond het heerlijk om weer op een spinning fiets te zitten!!
Lima is zelf een hele grote stad.We hadden niet echt goed weer.Het is grauw(wintertijd)maar nog steeds lekker(21 graden).geen zon maar dan kunnen we een beetje wennen aan het weerbeeld van Nederland,toch?Ook flink druk met auto´s maar geen smog zoals heel veel reizigers vertelden aan ons.Grauwheid is geen smog maar wintertijd in Lima.Buenos Aires is vele malen erger!
In Lima zelf hebben we wat rondgelopen,winkels bekeken(en wat gekocht,hihihi)en een bioscopie bezocht.
Miraflores is,vinden wij,Buenos Aires in het klein.Gezellig en druk.

We hebben 16 landen gehad in één jaar.Elke land was natuurlijk schitterend,indrukwekkend en bijzonder maar er zijn natuurlijk altijd een paar die er uit schieten,zoals..

Oost Afrika...wildlife,de natuur en de mensen zijn zo bijzonder dat we de volgende trip naar Zuid Afrika hebben gepland maar dat duurt nog wel ff(hihihi),

Vietnam...het eten, de mensen,de natuur en het reizen opzich...het ging daar zo makkelijk,iedereen kan daar gaan reizen zonder enig probleem,

Argentina...zouden we eerst niet heen gaan maar omdat het zo mooi land is met vriendelijke mensen(veel voetbalkennis),goedkoop leven en ook heel erg makkelijk om rond te reizen zijn we een uiteindelijk meer dan 7 weken gebleven.Dus dat zegt genoeg.We willen zeker teruggaan om de rest nog te bekijken!!

Tenslotte is Australie een favoriet bij ons maar dat wisten de meeste bekenden wel van ons.Het leven,het klimaat en ook het eten is er geweldig.We willen nog een keer(3e keer)terug maar dan met een camper.

We vinden het heel erg spannend om naar huis te gaan maar ook wel weer zin in een nieuw avontuur!
Iedereen weer zien na één jaar is toch wel heel erg spannend en we zijn best wel een beetje zenuwachtig!!

We willen iedereen bedanken voor de reacties en mailtjes via travelblog,hyves en email!!Voor de DIE-HARDS onder ons:super bedankt dat jullie vanaf het begin tot het einde hebben gereageerd op travelblog en mail!!

Groetjes en tot weerziens in Nederland(6 september 2008).

Pierre en Liza.

Ons(haha)gebouw voor 2 weken.Ons(haha)gebouw voor 2 weken.
Ons(haha)gebouw voor 2 weken.

Het witte gebouw en we zitten 15 hoog.
Walhalla voor runners.Walhalla voor runners.
Walhalla voor runners.

Welke zou ik kiezen?
Energym.Energym.
Energym.

Waar Liza zich kon vermaken....Pierre ook hoor!!!!
Le fin.Le fin.
Le fin.

Dit was het einde van onze wereldtrip, misschien komen er nog meer(hahaha).

globetrotters
hey skatjes, ja zoveel gezien he, nou we zijn met jullie mee geweest, prachtig, paaseiland vind ik toppie,hahaha, is het pakken al begonnen? lang niet zoveel denk,of souveniers,hihihihi,ik wil een kangeroe,grrrr, we snakken naar jullie, lekker knuffelen en zoenen,mmmmmmmm tot zaterdag, veel liefs dirk yvon an, boef,jajaja nog steeds living,hahaha,en buuf riet, zit op terschelling,mmmm kusjesssssss xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

globetrotters
humhum, fotos zijn black,we zien geen flikker,hahahahaha

Home sweet home
Lieve Pierre en Liza, Wat een prachtige reis hebben jullie gehad! Wij vonden het super om het van verre mee te kunnen beleven en wij verwachten, dat jullie in de toekomst wel meer reizen gaan maken! Leuk, dat jullie via Madrid terug naar NL vliegen, wel jammer, dat jullie niet via Alicante komen...maar misschien op jullie volgende reis? Buen viaje, Laura, Fouad, Omar en Yassine Bali

GOED BEZIG
Hallo mensen, dat was weer leuk verhaaltje, een jaartje is ook niks! helaas moet ik jullie huis alweer uit, heb er erg prettig gewoond. Gelukkig is mijn n ieuwe stek ook top, zie jullie daar wel een keer! (misschien kan pierre zich dan eens uitsloven in mijn keuken!!) Goede reis en tot gauw! groet, Kemp

leuk weer
Hallo Piërre en Liza Nou dit zal wel het laatste mailtje zijn voordat jullie Nederland gaan zien Ad en ik(Frieda) wensen jullie een goede vlucht en thuiskomst in Nederland En dat het huissie in Enkhuizen er netjes bij zal staan als jullie binnen stappen En dat we jullie snel weer zullen zien Groetjes van Ad en Frieda Doeiiiiiiiiiiii

Terugkomstress
Hey, hey, nou wij helpen jullie wel door de terugkomstress heen hoor. Familie en vrienden staan volgens mij te springen (in elk geval tante Mart die ik vorig weekend nog ff tegenkwam in de stad ;-). En dan ook maar snel een vissie doen aan de haven van het mooie Enkhuyzen! x Loes

Tot: 0.041s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0223s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb