Ankommet til Afrika

Africa » South Africa » Gauteng » Pretoria
July 7th 2008
Published: July 7th 2008

HaengekoejenHaengekoejenHaengekoejen

Som det foerste smed jeg mig i haengekoejen, da jeg ankom torsdag eftermiddag. Dejligt.
I torsdags ankom jeg endelig til Sydafrika efter en lang flyvetur. Jeg var lidt nervøs for slet ikke at komme afsted, da de ikke kunne finde mig i deres system i Kbh., men det gik heldigvis efter lidt tid. Pt. bor jeg i stuen, da der er overbooket en uges tid endnu i huset. Det er virkelig koldt om natten, og min radiator døde i nat pga. svigtende strømstik, så da jeg vågnede i morges var jeg isnende. Godt ingen var der til at høre mine brrr-lyde ;-).
Jeg glæder mig dog meget til at få mit eget værelse, da jeg stadig bor i en kuffert, hvilket er ret besværligt. Men snart venter eget bad med Jacuzzi, fedt! Så skulle der også være plads til besøgende.

I weekenden har jeg været ude at se street soccer finals i et township udenfor Pretoria. Der var en masse unge mennesker fra forskellige townships i og omkring Pretoria, som nu skulle spille finalerunderne, og det var vældig forvirrende, da der var bolde over det hele, som kom ind på andres baner (de spillede 8 kampe af gangen ved siden af hinanden på små baner). Sjovt var det dog, og I kan se nogle
Pool & husPool & husPool & hus

Her er et billede af huset og den dejlige pool, som det desvaerre stadig er for koldt til at bruge
billeder defra nedenfor. Det var en ret chokerende tur derud. På vejen kom vi forbi rigtig mange små huse, bygget op af rustne panplader. Det var altså der mange af børnene i Mamelodi boede. Flere af børnene spillede også fodbold i bare tær, mens andre havde fodboldstøvler på. Øv, hvis man blev trådt over tæerne af dem!

Ellers har jeg ikke rigtig set nogle "seværdigheder" - man kan ikke rigtig forlade huset alene eller gå til fods, når det er mørkt, hvilket det bliver ret tidligt. Men vi har haft stor fest i huset og været i byen på et forfærdeligt crowdet diskotek for fulde afrikaanere, så der var vist ikke mange andre sorte der, end ham som fulgtes med os.

Ellers ikke meget mere her fra mig nu - og slutter på arbejde om lidt, så skal "fange" mit lift hjem.
KH Inie

Firben?Firben?
Firben?

Jeg var paa jagt efter farlige dyr og klamme kryb, men det eneste som jeg fandt var dette krae, som var mindre end min lillefinger.
PapegoejerPapegoejer
Papegoejer

- og papegoejer i baggrunden, dog uden fine farver. I forgrunden er det bare alm. duer.
MamelodiMamelodi
Mamelodi

Fodboldspillere til finalen i Mamelodi
AIDS-testAIDS-test
AIDS-test

- og mulighed for gratis AIDS-test til kampen i varebilen, hvilket selvfoelgelig er et rigtigt godt tiltag.
DansDans
Dans

Inden finalen var der dans, foest hip hop.
DansDans
Dans

- bagefter traditionel dans.
Mere dansMere dans
Mere dans

- og arrangoeren af eventet ville ogsaa danse med (lige som alle andre, som stort set aldrig stod stille, men dansede hele tiden)
FodboldtrickFodboldtrick
Fodboldtrick

- og et lille fodboldtrick til kameraet. Noget jeg nok selv lige skal oeve mig paa.
BoernBoern
Boern

Og en masse soede, men ganske fattige, boern fra omraadet.

11th July 2008

Fiiiin blog
Tillykke med lanceringen af din blog! Skønt endelig at kunne se billeder - savner dog nogle billeder med dig på. Synes nok også hellere at du skal satse på at lære at danse ligesom pigerne frem for det der med fodboldtricks ;) Det er svært at lære en gammel hund nye tricks jo...
13th July 2008

NYD DET!
Kære Inie Super dejligt, at du har lavet dene blog, så vi kan følge med i dit afrikanske eventyr. Glæder os til at høre meget. Tænker på dig! Nyd det! De varmeste tanker fra den danske sommer, der pt. ikke er særlig varm- Yonas, Wondim og Louise, Århus

Tot: 0.073s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 46; dbt: 0.0272s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb