Jackie jarig!!!

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
April 23rd 2008
Published: April 23rd 2008

Nou, tijd voor de volgende update dan alweer. Hoewel er wederom niet veel van een update is moet ik heel eerlijk zeggen!! In de week na de vorige update was Jacq jarig, dat is zeker wel het vermelden waard!! Bedolven onder de kaartjes, blijf toch erg leuk om te zien dat er nog zoveel aan haar wordt gedacht vanaf de andere kant van de wereld! Daarnaast had ik een mooie bos bloemen gekocht, en was ook Ange ff langs gekomen met een mooie bos bloemen dus het zag er vrolijk uit in huis. bloemen zijn hier helaas enorm duur (bosje tulpen rond de 12 euri) dus we halen ze niet vaak waardoor het wel erg gezellig is om ze dan eens in huis te hebben.
Woensdagavond op haar verjaardag lekker samen wezen eten bij een sushi tent op Clarendon Street, Jacq d’r keus en was helemaal goed. Flesje wijn erbij en gezellige avond. Zaterdag hebben we het nog eens uitgebreid gevierd met Ange en Marco erbij. Ze waren er al op tijd, dus in de middag heeft Jacq een belangrijke en heugenswaardige daad verricht: het eigenhandig openen van haar allereerst fles champagne (althans, sparkiling shiraz wat een rode bubbel wijn is)!!!!!
Wijntje??Wijntje??Wijntje??

Let niet op de pretoogjes, de wijn was lekker :-)
Ja ja, en dat ging niet onopgemerkt, want ze schrok een beetje van de kracht achter de kurk waardoor die met zo’n kracht uit de fles schoot dat die hard tegen het plafond aankwam, en er een flinke plas wijn uit de fles spoot... lang leve de glazen tafel!! Bij de tweede ging het gelukkig al een stuk beter, al zal ik die blik in haar ogen nooit meer vergeten toen de kurk uit de fles knalde (dit keer wel goed de hand erop gehouden)... ken je die blik van een kat die lekker rustig in het zonnetje ligt te slapen, en zich dan helemaal het apezuur schrikt als je een emmer water over hem heengooit??? Zo reageerde Jacq ook ongeveer, helemaal geweldig!!
Naast de champagne een ander heel belangrijk moment: Marco had een overheerlijke Hollandse (althans, Hollands recept en Hollandse kok!!) appeltaart gemaakt!!! Heerlijke combinatie met een paar glazen champagne, toch?!?!?! Na de champagnes lekker stukje wezen wandelen langs het strand, en daarna op de terugweg een pitstop gemaakt bij The Esplanade Hotel (ook wel The Espy genoemd, een van de meest befaamde kroegen in Melbourne: een oud statisch pand met vele kamers en kelders, waar in de weekends
En daar istie dan!!!En daar istie dan!!!En daar istie dan!!!

De overheerlijke appeltaart.....
altijd een aantal bands optreden en het een drukte van belang is. Als je van live muziek houdt en veel bier, dan is dat DE plaats om heen te gaan). Daarna terug naar huis waar Jacq haar kookkunsten ging vertonen met het maken van 2 flinke schalen spinazie-ricotta canneloni, echt zalig gewoon. Lekker wijntje erbij, heerlijek avond. Omdat het Jacq haar “feestje” was mocht zij beslissen wat we gingen doen, dus werd het een kop koffie met sambucca en potje rummikub, lekker burgerlijk....
Zondag moest ik er helaas vroeg uit om te gaan voetballen... 10 uur kickoff. Wel heel veel zin in want het heeft veel te lang geduurd voordat het seizoen eindelijk is begonnen. Gezien het feit dat we de afgelopen jaren de eerste 9 wedstrijden of zo steeds verloren waren we erg blij dat we dit keer gelijk speelden met 2-2 terwijl we eigenlijk gewoon hadden moeten winnen doordat we 2 stomme doelpunten weggaven. Nou ja, 1 punt gewonnen tov vorig jaar!! ’s Middags verder niet veel gedaan, beetje rondgehangen en stukje gewandeld langs het strand naar Elwood (andere kant van de baai) zijnw e toch nog even bezig geweest!
Verder gewoon gewerkt enzo, en Jacq ook paar
Lorrikeetjes!!!Lorrikeetjes!!!Lorrikeetjes!!!

Zelfs in een betonnen oerwoud als St Kilda kom je de lorrikeetjes op je dak tegen!!
daagjes part-time dus er zijn wat extra centjes binnen. Verder is het allemaal ff neit zo lekker op mijn werk, omdat het niet echt goed gaat met de verkopen. Die grote deal in Thailand waar ik was geweest bleken we verloren te hebben doordat de sales vent gewoon geen idee had wat die klant eigenlijk wilde, een andere grote deal hier in Melbourne waar mijn collegas al 2 jaar aan gewerkt hadden lijkt ook verloren te gaan, en met Repco staat het er ook allemaal niet zo best voor. Die nieuwe sales vent is wel heel goed moet ikz eggen, hij heeft de juiste contacten dus dat komt wel goed. Merk wel dat dat hier in demarkt heel belangrijk is, omdat veel projecten niet zoals in Europa via een openbare tender worden aangeboden. Er gebeurt hier nogal veel door via-via mensen te kennen, die je dan de kans geven je kunsten te vertonen en als het dan ok is win je de deal. Merk dus wel dat de markt wat dat betreft een stuk minder volwassen is dan in Nederland, waar alle IT-selecties zeer professioneel gaan, en men echt appels met appels vergelijkt. Hier is het toch meer van “wie is de aardigste” dan “wie is de beste”, heel vervelend omdat wij dan wel de beste mogen zijn, we verliezen toch heel veel deals doordat we de juiste connecties niet hebben!! Die nieuwe sales vent heeft ze dus wel, maar eer dat echt zijn vruchten gaat afwerpen ben je een jaar verder, en dat klopt ook wel. De argumenten die ik een tijd terug dus aan mijn baas had afgegeven toen hij met dat belachelijke bonusplan kwam aanzetten komen dus allemaal uit.... word er niet gemotiveerd van zeg maar. Ben een tijdje terug ook benaderd door Oracle voor een baan als Supply Chain Pre Sales Consultant, en daar ben ik van ellende maar mee gaan praten. Nou goed, dat beviel beter dan verwacht... goede organisatie uiteraard zeer professioneel, met daarbij de kans en uitdaging om nieuwe producten te leren kennen en dan niet een nieuw WMS of zo, maar een volledig nieuw soort product, Forecasting en vraag voorspelling, heel interessant omdat ik dan van de volledige supply chain kennis zou krijgen (distrubtie en warehousing kende ik al, de producten van Oracle zijn meer gericht op het bestellen en plannen van producten, en hoe deze te verspreiden over de supply chain gebaseerd o pde verwachte vraag). Met daarnaast een salaris verhoging van 35% maakt het het allemaal super interessant. Heb 2 gesprekken gehad, erg positief, en nu zijn ze als het goed is referenties aan het opvragen in NL van mijn vroegere managers daar... helaas duurt dat al meer dan 2 weken nu, dus heb zo’n flauw vermoeden dat het eea niet doorgaat wat ik wel heel irritant vind. Ook weer zo’n Ozzie egenschap he.... niet recht voro zijn raap durven zeggen dat het eea niet doorgaat, of gewoon zeggen dat je het deze week gaat doen en het gewoon een week of 2 laten wachten, heel irritant... nou ja, we wachten wel af.
Wat verder... o ja, vorige week de hele week in Sydney doorgebracht. We hadden een beurs daar waar we veel van werwachtten..... was de enige logistieke beurs waar we ons voor hadden ingeschreven omdat dit de beste zou zijn... nou goed, het ware 3 dagen ellende!!! Was erg klein (soort veredelde sporthal) met heel veel heftruck dealers, 1 andere software leverancier, en bomvol met consultants en recruiters die voor hun eigen bedrijf bezig waren... het enige jammere was wel dat 1 belangrijk onderdeel ontbrak: klanten........ kortom, 3 walgelijke dagen. Het enige lichtpuntje was het etentje in Sydney met die nieuwe sales vent en een andere collega.... hij had een heerlijk restaurant gevonden in de hippe wijk in Sydney (The Rocks) waar we de avond begonnen met een heerlijke mango/ passievrucht cocktail met allerlei booze erin, daarna een heerlijke maaltijd met een goede fles Pinot Noir van de Mornington (onze favoriet dus, maar niet iets wat we vaak kopen vanwege de prijs) om af te sluiten met een bezoek aan een hippe salsa bar om de hoek waar we verder gingen met devodka/ Red Bull.... en dat op een doordeweekse dinsdagavond, super! Die tent was echt helemaal afgeladen dus erg gezellig. Volgende ochtend was minder gezellig, omdat we maar paar uurtjes slaap hadden (daarnaast lag mijn hotelkamer op gelijke hoogte met de lightrail in het hartje van Sydney... als iemand wel eens in Sydney is geweest ken je dat ding wel dat door het CBD rijdt... niet leuk als dat vanaf vroeg in de ochtend iedere 10 minuten ofso op 50 centimeter voorbij je raam zoemt... en dan gevolgd door zo’n verschrikkelijke saaie dag op een stand op die beurs staan... was erg blij dat ik donderdagavond naar huis kon!
Het weekend weer de standaard dingen gedaan: hardgelopen ( o ja, voor wie geinteresseerd is in onze routes: we hebben een leuke website gevonden waar je exact kunt meten hoever je rent en een map bijhouden van je route: http://www.mapmyrun.com/user/australia/st+kilda/tunnie erg geinig om het eea bij te houden, helpt toch als je regelmatig loop zoals wij) en naar de markt gegaan. ’s Avonds wezen eten bij de pizza boer in Northcote waar Marco en Ange eerst woonden. Nou ja, was dus echt niet te vreten meer en absoluut nit meer de moeite waard om dat hele stuk voor te rijden. Gelukkig o tijd thuis voor de koffie :-). Zondag weer gevoetbald (1-0 gewonnen hoewel ik met een ander team mee moest doen omdat ik niet had kunnen trainen door die k*t beurs in Sudney) en ’s middags nog maar eens heerlijk genoten van het zalige weer.... lekker op een terrasje gezeten met een goed glas bier en gesprek... zalig! Het weer is de laatste weken echt perfec, iedere dag zo rond de 22 graden, blauwe lucht, zacht briesje, echt perfect herfst weer. Helaas wel frips in de ochtend op de fiets, maar kan niet alles hebben he!!
Door die gunstige weersomstandigheden heeft men ook besloten om in veel natuurgebieden preventief branden aan te steken, zodat al het brandbare materiaal dat op de bodem ligt nu verbrandt wat hopelijk grote bosbranden in de zomer zal voorkomen. Goed plan, want die bosbranden zijn vreselijk hierzo met al die kanga’tjes en koalaatjes die verbranden, en miljoenen hectares bos die vernietigd worden.... maar goed, doordat het dus zo windstil is drijven alle rookwolken wel de stad binnen, en blijven dus al dagenlang hangen hierzo.... tesamen met het hoogst ongebruikelijke verschijnsel van de mist (voor mist heb je vocht nodig, en Melbourne staat nou niet echt bekend om zijn vele regen) betekent dat dus dat het lang duurt eer de zon er eenmaal door is op de dag. Nou ja, vanaf morgen hoef ik niet meer op de fiets omdat dan de huur op het kantoor afloopt en we er dus uit meoten... zal nu dus een tijdje van thuis uit moeten werken ofso, geen idee.... ze zijn voor een ander kantoor in de buurt wezen kijken, wat prima klonk omdat ze ook een gym hadden!!! Helaas is het eea nog niet goedgekeurd doo rhet hoofdkantoor in de VS waardoor we moeten wachten... nou ja, zal je zien dat dat kantoor dadelijk al vergeven is natuurlijk. Nou ja, we zien het allemaal wel...
Verder ook nog druk bezig met het vinden van huurders van ons huisje in Barendrecht. Heb via markplaats.nl een aantal mensen gevonden alsmede beiddelings bureautjes die het eea regelen voor expats e.d. Een aantal bezichtigingen gehad, maar nog steeds geen succes... we blijven hopen want het begint wel kostbaar te worden hoor zo, en we sparen nu alleen maar om het huis aan te houden en hoewel dat op de langere termijn wel het eea oplevert lopen de kosten nu wel op. Nou goed, laten we hopen dat dat bij de volgende update over is en we weer ff wat kunnen gaan doen met ons geld!!!
Nou, dit was het eigenlijk dan alweer... weinig te melden dus behalve dat het allemaal gewoon ff hectisch is hier met ons werk en het huis en allerlei andere saaie gebeurtenissen. Hoop echt dat we binnenkort weer kunnen melden dat we vakanties geboekt hebben en allerlei spannende dingen gaan doen, maar tot die tijd blijft het stil aan het front....

Tot snel!!
Liefs Jnr
PS: even een laatste opmerking; van de week pas de laatste dropjes van mijn bezoekje aan NL opgemaakt... best knap toch, kilo of 6 in 2 en halve maand?!?!?!?

30th April 2008

knap??
Volgens mij waren jullie de dropjes gewoon vergeten of kwijt of kwam je er nog 2 tegen die in je broekzak geplakt zaten van die broek die je al 2,5 mnd - 1dag niet aan gehad hebt haha

Tot: 0.076s; Tpl: 0.012s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0543s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb