Beetje ziekkies,,..

Published: April 17th 2008

Hallo allemaal!!
Het heeft weer even geduurd voor een volgend bericht uit panama maar daar is dan ook een hele goede rede voor…..de afgelopen twee weken heb ik doorgebracht in mijn appartementje wegens dengue ook wel knokkelkoorts genoemd! Tja..het hoort blijkbaar bij de tropische ervaring maar dat maakt het niet minder pijnlijk allemaal! Gelukkig was het niet de ergste variant die er is maar toch, ik kan je vertellen het is echt niet grappig!!
Om het een beetje te beschrijven…je hebt een constant gevoel van “ik ben net overreden door een x aantal enorme vrachtwagens!” Alles maar dan ook echt elk klein miezerig botje en gewrichtje in je hele lichaam doet pijn !! Daarnaast is er ook nog een ander aspect van deze fantastische tropische ervaring…de ontzettend levendige en verontrustende dromen, wegens koorts, die daarbij gepaard gaan! Ik kan niet eens beginnen te vertellen wat er allemaal de revue gepasseerd is! Maar ik denk dat iedereen die met een flinke griep op bed heeft gelegen daarover mee kan praten …koortsdromen … hmmmpfff altijd fijn!
Maar wees gerust gesteld, inmiddels ben ik aan de andere kant gearriveerd en dus bezig met een langzaam herstel. Langzaam, omdat hoe graag ik ook dit inmiddels mini appartement wil verlaten voor een paar uur (de muren komen inmiddels op mij af!)…ik helaas weer met mijn neus op de feiten wordt gedrukt en dus weer voor de rest van de dag in bed/hangmat lig bij te komen! MEGA MEGA BALEN!!! Gelukkig heb ik hier een heel aantal mensen die echt goed voor me gezorgd hebben, waaronder Sebastian die mij naar de ziekenhuis heef gebracht voor diagnose, behandeling en ook alle boodschappen voor me heeft gedaan, de lieverd!!En natuurlijk de dagelijkse telefoontjes van mam& pap hielpen natuurlijk ontzettend! Daarnaast zijn er ook heel wat mensen op bezoek geweest met fruit en gezelschap. Dus er is echt goed voor me gezorgd!
Het feit dat ik jullie nu deze blog kan schrijven geeft aan dat ik inmiddels weer iets van mijn energie heb terug gekregen maar ik vrees dat het nog niet over is…Gelukkig kan ik ook weer een beetje aan het werk, hoewel ik nog niet kan duiken. Ik heb tenslotte nog maar 2 maandjes om genoeg data te verzamelen…en deze twee weken uit de running is niet relaxed voor het onderzoek! Gelukkig is Mary (begeleidster) zo vriendelijk geweest om wel door te gaan met het verzamelen van monsters uit het veld en die liggen dan ook fijn op mij te wachten om verwerkt te worden... nou ja beter twee weken achter lopen met data verwerking dan 2 weken totaal geen data hebben…
Maar goed door dus een gebrek aan andere leuke activiteit moet ik jullie dus helaas teleurstellen met de foto’s. Ik heb dus helemaal geen nieuwe foto’s om jullie te laten zien maar ik beloof het volgende keer goed te maken!!!!
Aankomend weekend is het Earth day, super leuk….we gaan dus met ongeveer (naar laatste schattingen) 250 mensen de stranden van Bocas schoon maken! Aanstaande zondag is dat dus en wordt echt groot feest! We beginnen met het schoonmaken van de stranden en dan hebben we een massale lunch met iedereen die mee heeft gewerkt! Het is wel een hoop organiseren maar gelukkig is het met de 5 organisatoren (Marlon, Sebastian, Silke, Tony, Georgina en Ik) goed te doen!! Dit zal dus denk best wel wat mooie plaatjes op leveren dus nog heel even geduld voor de foto’s! 
Tot snel allemaal, nog maar 2,5 maandjes te gaan!
Xoxo
patientje uit panama

17th April 2008

Gelukkig!
Ha Marieke, gelukkig gaat het weer wat beter met je. Uiteraard heb ik alles gehoord van je moeder. Fijn dat Mary voor jou monsters verzameld heeft. Het kan toch niet zo zijn dat je door 2 weken ziek zijn de boel niet af kan maken. Dan is zoiets een catastrofe.Ik hoop dat je volgende week weer aan de slag kan. Maak je niet te druk met die grote schoonmaak. Je gezondheid gaat voor. Marieke hou je goed en alle goeds van tante Maria.
18th April 2008

hope you get better soon
Dear Marieke, I was sorry to hear abt your illness, but happy to read that you are a little better now. Hope that in a few days you'll be 100% again. I missed yr pictures too. next time better. Talked to yr mother on skype this week. Get well soon, lots of love, Marjan, Poncho and Beatriz!
19th April 2008

gelukkig weer opgeknapt
Hoi Marieke, Wat fijn dat je weer aan de betere hand bent. We waren zo ongerust. Ik had al tegen je moeder gezegd dat als je vader niet mee kon, ik mee ging. Maar gelukkig gaat het weer beter met je. Veel succes met het schoonmaken van het strand en over 2 maanden ben je weer thuis en hopelijk is het hier dan ook weer lekker weer. Groetjes, Toos
21st April 2008

balen zeg
Dat is ook balen dat je ziek bent geweest. Gelukkig gaat het alweer beter met je. Had het al gehoord van je ouders. Nog maar 2,5 maand jeetje wat gaat de tijd snel. Nou nog veel plezier en als ik eraan denk zal ik nog wat foto's sturen. We zijn met wintersport geweest met Marijn ( echt lachen !!!) dikke kus en nog veel plezier ( en niet meer ziek worden hoor!)

Tot: 0.073s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0544s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb