En till av de där goddamn backpackers

Sweden's flag
Europe » Sweden » Skåne County » Malmö
April 6th 2008
Published: April 6th 2008

... och på den sjunde dagen la Gud ner sina lersaker för att resa iväg med sin backpack

Och för de som undrar vad man kan ha i en backpack så kan följande avslöjas: Den är en stor väska som innehåller två medelstora väskor, en stor vattentätt kompressionsväska, två små vattentätta påsor (in case of Tsunami), en kameraväska, fem olikfärgade små bags, en vattenflaska, en knivfodral, en liten väska som man fäster på den stora väska och flera vanliga plastpåsar. Jag är fortfarande inte säker på vad jag ska fylla dem med.

Rutten blir följande: Malmö (tåg) - Stockholm (färja) - Helsinki (buss) - Sankt Petersburg (tåg) - Moskva (trans-sibiriska) - Ullan Baatar - Beijing.

Hela resan tar ungefär en halvmånad, med halva tiden på tåget, vilket påminner mig att kanske ta med en kudde att sitta på. Väl i Kina ska jag att försöka komma in i voluntärjbbet i OS, men i vilket fall som helst så blir det en del resande.

Hur som helst, jag kommer att uppdatera så ofta jag kan och vill. Lämna gärna kommentarer.

Cheerio!

7th April 2008

Lycka till
Lycka till!
24th April 2008

damn it! don't write it in Swedish, can't understand any of them. cheerio --> cheer up?

Tot: 0.078s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0354s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb