Peter fire år - HURRA!

Asia » Vietnam » South Central Coast » Binh Thuan » Mui Ne
March 31st 2008
Published: April 1st 2008

Stor gutt på strandaStor gutt på strandaStor gutt på stranda

En del av Peters fireårsdag gikk med til å bygge sandslott og leke med vann på stranda i Mui Ne, Vietnam.
Mandag 31. mars var det fire år siden Peter kom til verden. Ikke så lett å arrangere bursdag når man er på en liten plass i Vietnam (Mui Ne, cirka 200 km nord for Saigon). Men vi fikk da tak i et par store ballonger med påskriften ”Happy Birthday” samt en transformer-bil som ble kjøpt i Mumbai. Ja, han fikk også svømmebriller og en konvolutt med penger fra mor og far i Honningsvåg. Og det ble selvfølgelig flere bursdagssanger og is i løpet av dagen. Om kvelden vanket det sjokolade, cocaflasker i gummi og drops. Tror Peter hadde en fin dag! Han virket i hvert fall svært fornøyd. Han minnet oss stadig på at han måtte få de store pakkene når han kommer hjem til Norge…

Tusen takk for bursdagshisningene både på mail og SMS. Ja, Mimi. Han gleder seg til Mimi-is i Mimihuset til sommeren!

Vi ankom for øvrig Mui Ne, en liten by ute ved kysten med fine sandstrender, lørdag 30. mars. Vi tok dagbussen fra Nha Trang (cirka fem timer). Hotellene og resortanleggene ligger på rekke og rad langs den cirka 12 kilometer lange stranda. Vi bor på et resorthotell til 30 dollar natta. Koselig sted,
Morsomt med vannMorsomt med vannMorsomt med vann

En liten flaske kan gjøre stor gelde. Tror han fylte og tømte den 100 ganger...
men ikke så mange gjester. Natt til 1. april tror jeg det bare var tre-fire rom som var utleid. Vi har et hyggelig rom på bakkeplan, bare 10-15 meter fra bassenget. Helt perfekt med tanke på ungene.

Vi har møtt en svært hyggelig canadisk familie, for øvrig familien som bodde på samme hotell som oss i Nha Trang og som var med på samme båttur som oss ut til Nha Trangs øyer. Ian og Michelle har to barn, Jaxson (8) og Sidney (10). De bor rett ved siden av oss og vi har vært mye sammen med dem de siste dagene. Ungene leker godt sammen, selv om våre er litt mindre. Og canadiere er gode til å drikke øl, så det har blitt litt sene, hyggelige kvelder. Canadierne drar til Saigon onsdag 2. april, og vi samme vei torsdag 3. april. Vi reiser ut av Vietnam 7. april, til Thailand og Phuket.

I dag, 1. april, har vi vært på en tur til sanddynene som omslynger Mui Ne. Vi reiste sammen med canadierne i to jeeper. En fin opplevelse, selv om det var varmt. Høydepunktet var å ake ned de bratte sanddynene, men ”akebrettene” fungerte dårlig og det
Is hører med...Is hører med...Is hører med...

... når man har bursdag. Sjokoladeis - uten noen som helst flekker - er favoritten hans.
ble lite fart. Men ungene hadde det gøy og det var et vakkert skue.

Nå har vi akkurat lagt ungene, og eventyr skal fortelles. Nå går det i historier fra da jeg og Lin var små. Ungene synes det er spennende å høre om oppveksten vår - fortellinger som tar liten plass i ryggsekkene!

PS! Vi fikk ikke tak i bursdagskake på selve dagen, men i dag 1. april fant vi et bakeri som hadde kake. Så da ble det kake likevel...

PS! I kveld 1. april ble hotellet invadert av vietnamesere. To fulle busser ankom og vips så var det et jævla liv her - musikk og fullt i bassenget. Gøy er det likevel...

Wikipedia skriverfølgende om Mui Ne:
Mui Ne (Mũi Né) is a coastal resort town in Binh Thuan Province, Vietnam, located on an arm of the South China Sea. The town is close to the city of Phan Thiết. Tourism has transformed Mui Ne into a resort destination since 1995, when many visited to view the total solar eclipse of October 24, 1995.

Mui Ne Beach is a popular tropical beach. Strong sea breezes make it very popular for kitesurfing and
Gaver på sengaGaver på sengaGaver på senga

Det ble noen gaver selv om vi er langt hjemmefra og har liten plass i sekkene våre...
windsurfing.

The tourist season is from December to May. The average temperature is 27C, and the climate is hot and dry for most of the year.

Norske penger i Vietnam...Norske penger i Vietnam...
Norske penger i Vietnam...

... duger dårlig. Men Peter får nok veksle hos pappaen sin.
Vrooom... Sjokoladepålegg!Vrooom... Sjokoladepålegg!
Vrooom... Sjokoladepålegg!

Sjokoladepålegg var en liten overraskelse til frokosten på bursdagen til Peter. Ja, skivene gikk ned i rekordfart.
Morsomt i vannetMorsomt i vannet
Morsomt i vannet

Hedda og Peter har truffet Jaxson og Sidney fra Canada. Koselige unger som var tålmodige med våre til tross for aldersforskjellen.

3rd April 2008

Gratulerer med dagen!!!!
Bedre sent enn aldri! Vi har samlet opp bursdagshilsner en stund nå og sender dem deres vei i bøttevis! Gratulerer så masse til Lin og Peter med de store dagene som har vært! Og kjempestore klemmer til dere alle samme fra Jenny og Veronica! PS god tur videre til Thailand!

Tot: 0.093s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 54; dbt: 0.0589s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb