Weinig te melden

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
March 7th 2008
Published: March 7th 2008

Aparte titel zul je denken... tsja, eigenlijk is het exact wat er gebeurd is afgelopen weken.. niets bijzonders!!! Na het mooie weekend was het snel afgelopen met het mooie weer... het is echt een week of 2 echt rotweer geweest, althans.... rotweer 😉 ... voor onze begrippen dan! Het is februari, en historisch gezien is dat de warmste maand van het jaar, maar dit jaar was het de natste en koudtse in jaaaaaaaaaaren. Dus we baalden enorm, hadden al niet veel zomer gehad door onze regentijd rond de kerst, en mijn 2 weken in NL en de VS. Nou ja, niets aan te doen.

Was op zich niet erg, want we hebben ons lekker lui gedragen zonder echt bijzondere dingen te doen. Hebben nu maar een inkomen, en daarnaast staat ons huis in NL nog steeds leeg (dus als iemand op zoek is naar tijdelijke woonruimte in Barendrecht, laat het ons weten!!!) dus is het ff rantsoeneren zeg maar. Op zich niet erg, want we kunnen lekker thuis op de bank zitten en leven een stuk gezonder! Minder uit eten, meer zelf gezond eten maken (zo maken we tegenwoordig zelf hommus voor op brood, veel lekkerder dan dat spul in de supermarkt).

Het eerste weekend was wel heel gezellig, Ange en Marco zouden lekker bij ons langskomen voor het weekend. Ze hadden er veel zin in, want ze hadden besloten om te komen fietsen... en dat is dus zo’n 50 km dus wij wnesten ze veel succes! Zeker gezien het weer, want het waaide, was erg grijs met hier en daar wat miezer. Maar goed, ze hadden geluk en met relatief weinig druppels waren ze rond 12 uur bij ons. Ff snel douchen en omkleden, en daarna met de auto naar een wijnzaak in South Melbourne, waar een wijnproeverij gaande was. Het is weer de periode van het Melbourne Food en Wine festival (is ieder jaar.. 2 jaar terug zijn we wijn wezen proeven in de Docklands waar toen ook de Volvo Ocean Race lag, vorig jaar etentje waarbij 14 soorten bier werden geserveerd) dus iedere dag culinaire evenementen te beleven. Deze zaterdag had een wijnzaak in Sth Melb dus een pinot wijnproeverij van wijnen uit de Mornington... tsja, dat is onze favoriet dus daar moesten we wel ff langs!! Was een super luxe zaak (hebben zelfs flessen wijn van $2500 zien liggen, in een vitrine dat wel, die konden we niet proeven!!) maar wij gingen voor de wijntjes die open waren. Een aantal wineries geproefd, en was erg leuk om de verschillen te zien. We eindigden aan een tafel waar de fles wijn open stond, maar niemand achter de tafel... tsja, dan maar zelf inschenken en proeven, en laat die wijn nou net zo lekker zijn dat we nog eens moesten inschenken!!!

Om 2 uur was het afgelopen, en gingen we terug naar St Kilda. Uiteraard in de sgeer gekomen besloten om zelf een wijntje te gaan drinken in een cafeetje. Toen bedachten we opeens dat er een leuk zaakje hier in de straat is waar ze clean skin wijn verkopen (goede wijnen die worden verkocht zonder merk, dus zonder naam van de winery waardoor de wijn goedkoper is maar nog even lekker) waar je aan een barretje kan zitten met een kaasje erbij. Daar dus maar heen, en het zonnetje kwam een beetje door en je kon achter de winkel zelfs in de tuin zitten. Dus Marco en ik werden op pad gestuurd om een wijn uit te zoeken, hij wilde wit ik wilde rood... moeilijke keus, dus toen maar 1 rood en 1 wit genomen!! Kaasje erbij besteld (cheddar met lokale peperbesjes) en lekker buiten zitten. We zouden een glaasje drinken en de rets bewaren tot ’s avonds... een uur later dus beide flessen leeg. Toen maar naar huis, en voorzichtig aan het eten begonnen. Had een Indiase avond voorbereid, met Indiase vis-curryl en lentil curry. Eten was zalig, en gezellg zitten kletsen.

Uiteraard blevenAnge en Marco slapen, dus volgende ochtend lekker ontbeten met eitje, champignons, avocado en gerookte zalm. M&A gingen daarna op pad, want ze moesten nog 50 km terug fietsen. Ik ging naar de voetbal voor de eerste wedstrijd van het seizoen. Was erg prettig weer eens kan ik wel zeggen, en had er echt van genoten ook al verloren we met 4-2. ’s Middags lekker thuis en samen lekker de rest van de dag doorgebracht.

Week erna weer gewoon gewerkt, en helaas niet al te veel te doen. Op zich niet erg, want ben erachter gekomen dat ze een kleine gym beneden in ons kantoor pand hebben. Dus iedere ochtend zat ik zo’n half uur in de gym, cardio, gewichten, buikspieren, etc. Al met al dus flink gesport: iedere dag 40 minuutjes op de fiets naar kantoor, dan half uurtje per dag in de gym en ook nog eens 2 /3 keer wezen hardlopen, voel me topfit! Kan natuurlijk niet achterblijven bij Jacq die 4/ 5 keer in de week gaat sporten en daarnaast nog eens een paar uur in de week aan het dansen is...

Het weekend erop was weer zalig. De maand februari was dus heel koud en onstabiel geweest, maar maart begon geweldig!!! Het weekend was echt warm, en we hadden echt zin om te genieten van de laatste mooie dagen van de zomer. Zaterdag lekke rop het gemakje naar de markt (nog ff genieten van de goedkope mango’s en passievruchten voordat het seizoen weer voorbij is), nieuwe hardloop schoenen gekocht voor Jacq en een tafeltje opgehaald op mijn werk voor in huis. Men is het kantoor weer aan het re-organiseren, en de laatste beetjes inboedel die we 2 jaar geleden niet konden meenemen (hebben toen een aantal spullen meegekregen (bed/ wasmachine/ TV/ etc) uit een huisje dat Manhattan had gehuurd maar dat niet meer werd gebruikt) konden we nu wel meenemen. Goed geregeld dus!!

’s Avonds lekker op tijd naar bed toe, om lekker naar een film te kijken die ik had gedownload, Jumper die nu net in de bios is. Die wilden we ook in de bios kijken, maar gezien de kosten en het feit dat hij volgens anderen neit echt best was maar gedownload en op de laptop gekeken. Gelukkig maar, want was idd een bout-film!!! Maar dat downloaden is toch wel makkelijk, dus ook maar een volgende gedownload van de week “Atonement” wat wel een erg goede film schijnt te zijn. En zo samen op bed achter de laptop is net zo gezellig, zo niet gezelliger dan in de bios!!

Zondag lekker op tijd wakker, want het was prachtig zomer-weer, rond de 30 , weinig wind, perfectdus. Eerst lekker ons gezonde fruitontbijtje, en daarna heerlijk samen stuk hardlopen langs het strand, km of 10 alles bij elkaar. Ik ging het laatste stuk over het strand heen, Jacq over de boulevard en dat heb ik geweten... sjezus wat had ik een moeie poten zeg toen we terug waren! Maandag ook flinke spierpijn, maar was wel erg lekker, volgende keer weer.

Nadat we flink hadden uitgehijgd thuis snel onze zwemspulletjes aan en naar het strand. We Gingen er echt van uit dat het het laatste mooie weekend zou zijn, dus we moesten het er van nemen! Lekker samen naar het strand, uurtje ge-beachballed (was weer eb dus een heel stuk van dat harde zand waarop het balletje goed stuitert) en heelrijk genoten. ’s Avonds een volgend lekker gerechtje gemaakt dat ik al een tijd wilde maken: Thaise vis-curry met mango... man man, wat was dat lekker zeg!!! Een van de heelrijkste gerechtjes die ik ooit had gemaakt, en zo makkelijk!! Heerlijke afsluiter dus van een perfect weekend, wat werd afgesloten met een gezellig telefoon gesprekje met Bas die we al een tijd niet hadden gesproken.

De week was weer als de week ervoor, al was het wat drukker voor Jacq die weer voorzichtig bezig is om part-time werk te zoeken. Gelukkig kijkt ze er nu niet meer zo tegenop als in het verleden, ben sowieso positief verrast om te merken hoe dat dansenhaar heeft veranderd.. ze is bijna een ander mens, zo gelukkig en tevreden, en geniet nu echt van het leven. Doet me goed, is lang geleden. Dus Jacq is het dansen nu een beetje aan het afwisselen met solliciteren, en ziet er op zich goed uit want er is werk zat hier, laagste werkloosheid in 33 jaar ofso. Helaas is de rente nu wel flink aan het stijgen hier doordat de inflatie onder druk staat door die lage werkloosheid. Rente staat op ruim 7% nu geloof ik, dus de huur zal binnenkort ook wel weer stijgen. De droogte helpt ook niet echt mee, want daardoor zijn alle groente en fruit een stuk duurder geworden, men moet gewoon meer moeite doen om wat te produceren. Nou ja, voorlopig komen we nog rond 😊.

Ik was weer niet echt druk, dus ging weer lekker aan de slag in de gym. Dinsdga kwam de ommekeer toen ik opeens flink aan de slag moest met IBM om een server configuratie geprijsd te krijgen van ze. Wat ene gedoe is dat zeg, zeker as je helemaal niets weet van hardware en met een solutions architect van IBM praat... nou ja, heel leerzaam dus, wel tijdrovend. Daarna kreeg ik te horen dat ik woensdag en donderdag in Sydney moest zijn voor een training. Op zich wel leuk, ff wat anders ertussendoor. Dinsdagmiddag dan ook nog eens langs een prospect voor een DC bezoek, dus de week was een stuk drukker!

De training in Sydney was leuk, maar het feit dat ik weer in Manly verbleef veel leuker natuurlijk! Na de training lekker weer wezen hardlopen op Manly beach, en blijft toch een stuk beter dan St Kilda Beach! Daarna lekker hapje wezen eten in het centrum van Manly, was prachtig weer dus lekker buiten op een terrasje gezeten met een collega met een biertje erbij. De volgende morgen op weg naar kantoor gestopt bij een klein bakkertje, waar we weer lekker op het terras in de zon hebben zitten genieten van een goede kop koffie met een stuk wortel cake en bananen brood... tsja, dat zijn toch wel mijn 2 zwakke punten geworden hoor, hier... carrotcake en bananabread... hhmmmm!!!

’s Avonds helaas laat thuis, en vrijdag een drukke dag voor de boeg. Moest mijn verslag van het bezoek van dinsdgamiddag afhebben voor een confernce call van 1 uur, dus ff doorpezen. Helaas geen gym dus. Gelukkig kreeg ik het eea net op tijd af, daarna die call van ruim 2 uur, waarna ik nog het eea moest afronden ne lekker om 4 uur naar huis ging, einde van een druk weekje met een lang weekend voor de boeg!!! Maandag zijn we hier namelijk vrij, Labour Day, en het wordt echt prachtig weer... morgen 31, zondag en maandag 35, met een kleine “cool change” op dinsdag wanneer de temp afkoelt naar 26 graden, om dan weer langzaam te stijgen tot 37 op vrijdag!! En wij maar denken dat de zomer erop zat... gelukkig dus nog een leuke Indian Summer om af te sluiten.

Maar goed, het weekend wordt zalig. Morgen gaan we naar Marco en Ange toe, gaan we bij hen bbq’en en overnachten. Zondagochtend vertrekken we dan waarschijnlijk vroeg naar de bergen, om daar 2 dagen beetje te gaan wandelen in de bossen, en lekker beetje te relaxen, om dan ook nog eens te gaan kamperen daar!! Ja ja, moet niet veel gekker worden.. maar met 35 graden heb ik Jacq eindelijk zover gekregen om te gaan kamperen. Helaas heeft ze zichzelf nu zover gekregen dat ze een flinke verkoudheid heeft opgelopen, dus wellicht heeft ze toch nog een excuus om niet te gaan... laten we hopen dat het morgen over is!!!

Nou goed, dus niet veel gebeurd afgelopen weekjes, lekker relaxed allemaal... zal foto’s maken van ons weekendje weg voor de volgende keer.

Fijn weekend allemaal!!!
JnR

7th March 2008

Hahah, je bent ook echt de enige die ik ken die in een stuk of 100 zinnen kan uitleggen dat ie eigenlijk niet veel te melden heeft!

Tot: 0.176s; Tpl: 0.021s; cc: 16; qc: 81; dbt: 0.1191s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb