Idylliske Ilha Grande..

Brazil's flag
South America » Brazil » Rio de Janeiro » Ilha Grande
January 30th 2008
Published: January 31st 2008

Endelig i Rio!! Der ble vi moett av to blide og solbrune soerlendinger som vi skulle tilbringe noen dager sammen med paa Ilha Grande. Etter en liten time med skravling og nye billettkjoep, satt vi paa bussen igjen, en to-tre timers busstur til Angra Dos Reis hvor vi igjen skulle videre med ferje til Ilha Grande. Saa etter over 30 timer med reising var vi endelig paa plass, paa denne fantastiske oeaya vi hadde hoert saa mye om.

Ganske saa slitne etter all reisinga gjorde vi ikke all verden foerste kvelden, spiste god middag med Asbjoern og Kristian, skravlet masse og drakk selvfoelgelig et par-tre caiprinhas til dessert 😊
Denne natta unnet vi oss en lang soevn og stod vel ikke opp foer kl var naermere halv to dagen etter. Naa var det tid for frokost og siden vi er 4 pizzaelskere, ble det jammen meg pizza til frokost 😊 Det var vel under froksoten vi begynte aa snakke om at vi maatte finne oss en minibank, Kristian og Asbjoern begynte bare aa le av oss og trodde vel egentlig vi bare tulla, for er det jo noe alle vet er det at det ikke finnes minibank paa denne oeya! Noe som vi overhodet ikke hadde tenkt paa en gang, og siden vi skulle vaere paa oeya en uke til maatte vi jo ha penger. Saa etter mye tull og fjas fant vi ut at vi rett og slett maatte ta ferja tilbake til Angra for aa ta ut penger.

Et par dager senere, dro vi med ferja til Angra. Vi tenkte jo at aa ta ut penger var gjort paa under 10 min og at vi hadde hele dagen i Angra til aa se i butikker, skrive noen kort, kose oss paa cafe m.m, men den gang ei. Den foerste banken vi besoekte tok ikke visa, saa de anbefalte en annen bank i naerheten. Denne banken tok for oeyeblikket ikke visa grunnet en eller annen feil. Og bankfolka her tipset oss ogsaa om en annen bank.
Vi krysset fingrene og gikk noen kvartaler for aa finne den "nye" banken.
Etter ti min kom vi fram og etter mye banning og frustrasjon kunne vi heller ikke ta ut penger her, og vi fikk igjen veibeskrivelse til en ny bank, og ble fortalt at dette var vaart siste haap.
Paa veien bort til den siste banken, begynte vi nesten aa planlegge hva vi skulle gjoere om det ikke gikk denne gangen heller.
Etter 5 min smaaloeping kom vi fram til vaart siste haap, foerste gangen vi proevde gikk det ikke, saa da maatte vi inn i selveste banken, skrudde paa sjarmen, og forklarte at vi maatte ta ut penger, og endelig fikk vi hjelp,i 1 av de 15 minibankene kunne man ta ut kontanter fra Visakortene vaare. puhh!!

Etter en hel dag i Angra var vi tilbake paa Ilha Grande der guttene venta paa oss, de hadde planlagt at vi skulle paa "rave-party" denne kvelden.. Og saann ble det, for aa komme oss paa denne festen maatte vi ta baat ut til party-oeya! Her dansa vi swing, surfedans og salsa til techno musikk, artig kveld 😊

Dagen etter dro guttene tilbake til Rio og vi skulle enda vaere her i 4 dager til, saa vi skifta plass aa bo til et hostel der vi endte opp med aa dele rom med 6 stk, fire irer, en engelskmann og ei svensk jente. Disse ble vi veldig godt kjent med og hang stort sett med dem resten av oppholdet paa Ilha Grande.

Etter aa ha vaert paa oeya i en uke med kun to soldager, fant vi ut at vi heller ville tilbringe de neste tre paa et nytt sted, saa vi endte opp med aa dra til Paraty, en koselig, gammel kystby som ligger ca 10 mil fra Angra. Her skal vi vaere fram til 31. jan, da skal vi til Rio og feire carneval!! 😊

middag med hostellgjengen vaar paa Ilha Grandemiddag med hostellgjengen vaar paa Ilha Grande
middag med hostellgjengen vaar paa Ilha Grande

fotografen er ikke med paa noe bilder denne kvelden, da hun har et hovent myggstikk pa det ene oeyet! :D
Vilde og Tess..Vilde og Tess..
Vilde og Tess..

Vilde fant ozzy 2!!

1st February 2008

Herlig
å få sjå fleire bilder og korleis de har hatt det:-) Ser berre vidunderlig ut. Kos dykk masse vidare jenter! Stor klem frå mamman til Vilde.
2nd February 2008

ABEL!!!
Savner en kommentar om godgutten, selveste innfødte ABEL-vennen vår!!!!!
4th February 2008

Jada i Afrika
Håper dere koser dere masse i Rio. Restaurant tips fåes av Kristian eller Asbjørn. Pass på kamera, hi hi Have fun

Tot: 0.153s; Tpl: 0.013s; cc: 10; qc: 55; dbt: 0.1198s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb