Iguazu falls..

Published: January 30th 2008

Da var vi endelig i Brasil 😊 Etter en 8 timers flytur med en mellomlanding i Lima var vi paa plass i Sao Paulo. Der maatte vi henge paa flyplassen noen timer foer vi kunne sjekke inn paa hostellet. Vi skulle kun overnatte en natt for saa aa dra videre til Foz do Iguazu.

Etter en dag i Sao Paulo satt vi igjen med et daarlig inntrykk av byen. Ingen kunne engelsk, og vi brukte 4 timer og en formue paa taxi for aa faa kjoept bussbillettene til Iguazu. Men, tidlig paa morgenen den 19.januar, etter en 15timers busstur var vi fremme i Iguazu.

Det ble kun to hele dager her, men til gjengjeld var det to fantastiske dager. Vi tilbrakte en dag i Iguazu parken pa brasiliansk side, og neste dag tok vi en dagstur over til Argentina og fikk sett fossene fra denne siden og. Saa naa har vi vaert i Argentina og gitt. 😊

Om Iguazu Falls er det bare en ting og si - FANTASTISK!! :D Det var rett og slett helt utrolig flott! Og mest imponert ble vi av den argentinske siden. Det var saa mye mer aa se og gjoere her, saa hvis noen har tenkt seg dit, maa dere paa den argentinske sida. Vi kasta oss paa en baattur hvor vi ble kjoert under en av fossene og ble klissbloete, og vi saa Coati.. Noen som vet hva dette dyret heter paa norsk??

I tillegg til to supre fossefall-dager havna vi paa et herlig hostell hvor vi ble kjent med noen herlige mennesker. Vi ble en liten gjeng bestaaende av oss, kanadiere, nederlendere og ei engelsk jente. Visste dere forresten at kanadiere ikke har peiling paa hva haandball er... ??
Det ble noen morsomme kvelder rundt bassenget med oel, caprinhas og bordtennis. Naa begynner vi virkelig aa bli gode i bordtennis her.

Siden vi skulle moete Vildes Dolly Sarpsborg sjef, Kristian, og Dolly Kr.sand franchisetaker, Asbjoern, i Rio den 22.januar, maatte vi dra avgaarde fra Iguazu paa dagen den 21. Da ventet en herlig 24 timers busstur. Vi skulle gjerne sett mer av det soerlige Brasil naar vi foerst var i traktene, men det ble dessverre ikke tid til..

HALLOOOO:-D
Ser ut som snuppisene har det meget bra, colgate-glis på alle bildene jo!! Noe annet enn -3 grader og masse snø... Trenger vel ikke si at dere må kose dere videre, dere får det nok helt fantastisk!! Men savner dere masse så dere må skynde dere å bli ferdige med reisen;) Klem og smask fra meg og Theodor:)

Heeeei!!!!:):)
Hei kjære søte dere:) Ååååå...ser ut som dere har det helt topp jenter:)Syns dere er veldig flinke til å oppdatere bloggen deres. Kjempe gøy å lese og se bilder..nesten som man føler at man er litt med!!Eller...nesten skyter jo ikke mannen av hesten....men,uansett. kos dere masse!!!Vær forsiktige..så ses vi om bare litt over en mnd på Cuba!!!!:):)Gleder meg sånn!!!!Love Hege<3
31st January 2008

Ille koselig å lese å se hvordan det går på tur! Fiine bilder å drømme seg bort i! Ser ut som noen koser seg, ja! Kram Lindis
1st February 2008

Vi koser oss ja.. Og savner jo dere og, men kan ikke helt si at vi savner vaeret.. ;) I dag har vi kommet oss paa Rio, bor faktisk paa ganske saa fint hotell, saa naa skal vi kose oss her i en uke. Gi Theodor en STOR klem!! og selvfoelgelig en til deg selv og. :D
1st February 2008

Vi er ganske saa fornoyde med bloggen selv egentlig.. ;) Driver allerede og koser oss med aa gaa tilbake aa se paa bildene av Costa Rica og saann.. :) Om litt over en maaned er det Cuba ja, det blir saa bra!! Vi og gleder oss masse!! Men, foerst skal vi proeve aa bli litt brune i Rio.. :D
2nd February 2008

Fantastiske bilder!
Du verden for nokre fantastiske bilder! Skjønar det har gjort inntrykk. Ja, elevane saknar deg også Vilde. Var hos dei på torsdag og helsa frå deg og dei lurte på når du kjem heim igjen? Korta har komme, så dei vil dei få på måndag. Skal helse masse frå Berit også. Ho håper du kjem tilbake som lærar på Alvimhaugen. Ei flott jente er du og flink lærar, seier ho :-) Eg er velidig enig..... Bjørnulf sit her og skal lære å skrive kommentar, men han er mest opptatt av å leike med Ozzy. Han er oppklora over alt hihi. Saknar deg masse seier han. Varm klem til begge jentene frå mamma Unni (Vilde si).
2nd February 2008

Saa moro at dere koser dere med bloggen mamma! :) Du maa hilse saa masse til baade Berit og alle i 1.klasse. :) Du maa si at jeg ihvertfall kommer og hilser paa dem naar dem gaar i 2.! :) Hehe.. Han er vel oppklora han ja, greier jo ikke aa la han vaere.. ;) Du maa gi en stor kos til alle i huset. Naa skal vi straks dra avgaarde for aa faa med oss fotballkamp paa verdens stoerste fotballstadio.. Stor kos -Vilde-
4th February 2008

Hei Vilde:-) Har sitti her i det skjulte og fulgt med på bloggen deres, og for en opplevelse! Som Unni sa over her, ungene har spurt når du kom tilbake...hihi...de er så søte... Men nå er jeg vekke fra de selv, sitter her med brukket haleben! Av alle ting :-( Kos dere videre på tur, gleder meg til neste gang det kommer reisebrev. Klem fra kollegaen din ;-)
5th February 2008

Hei!! :) Er saa moro at dere foelger med paa bloggen!! :) Naa koser vi oss masse i Rio, karneval er moro!! :) Haaper du kommer deg fort igjen. Du maa hilse saa masse til de herlig smaa, og si at jeg blir nok borte en stund, men kommer ihvertfall og hilser paa dem naar de gaar i 2.klasse. Savner dere vettu! :) Stor kos!! :)
5th February 2008

eventyrlig
For et eventyr dere er ute på jenter. Det er så arti å følge med dere på bloggen. Må innom en tur hver dag for å se om det har kommet noe nytt. Skal hilse deg Linda så mye fra bestemor og mormor, vi skriver ut alt dere legger ut på bloggen så de også får se. Kos og klem fra mamma`n te Linda

Vi har sett på bilder!
Vi savner deg Vilde. Du kommer nok aldri tilbake...Vilde er sterk og gær'n, da de såg bildene du henger i tau. Noen av kommentarene som kom når de så på bildene fra det du fortalte om på kortene. God klem fra alle i 1.klasse!!

Heisann
Hei snuppa:) Har sett på bilder dere har tatt, og er jo helt sinnsykt:) Virker som dere har det utrolig bra og det er godt å høre:) Nå er det ikke lenge til vi sees i cuba:) Gleder meg helt vilt til å dra og møte dere:) Kos dere masse videre, så sees vi om ikke så altfor lenge:) Stor kos Nina.

Naemmen a.. :)
Hehe.. Saa moro, dem er jo saa soete.. Skal faa sendt avgaarde nytt kort til dem naa.. Hilse alle!! :)

Jeg og gleder meg.. :)
Saa moro at du foelger med paa bloggen. Tida flyr jo saa fort, saa plutselig er vi paa Cuba ja. Det blir saa bra! :) Haaper alt er bra med deg snuppa! Stor kos - Vilde-

Tot: 0.109s; Tpl: 0.015s; cc: 12; qc: 58; dbt: 0.0707s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.2mb