Abu Dhabi - dan3.

January 18th 2008
Published: January 18th 2008

18.01.2008. 22.23 soba 813 Novotel Hotel, Abu Dhabi

Sto puta sam sjedao danas za laptop i svaki put mi je falilo koncentracije i volje pisati ovo kako spada, no maloprije sam se probudio nakon 3 sata sna i malo se bolje osjećam. Kasnit ću zbog toga u prime time diskokluba (ako uopće odem dok ovo sročim jer će vjerojatno biti jako kasno) ali moram se objavit za danas pa kaj Allah da. Jutros je sve prošlo kako sam si i zamislio, eksplodirao sam skoro na doručku i pokupio se iz sobe u 11, pusa pusa s tipom na recepciji, izvolite 440kn (ekvivalent u dirhamima, naravno) za dva najskromnija obroka koji se mogu kupiti u vašim restoranima, sve je bilo super da ne moze bit bolje, biste li popunili naš upitnik za poboljšanje usluge, ne bih hvala bok, bok. 5 minuta kasnije taksi i natrag u stvarni svijet, a nije mi dugo trebalo za reality check. Voznja ovdje je nešto slično voznji u većini arapskih zemalja, samo ako je uopće moguće, još malo brza. Taksiji su neko prosječno govno od auta, čak ne mogu prepoznati kaj je to jer nigdje ništa ne piše ali zamislite si ekvivalent dacie logan il tak neš. No privatni auti, ako i nisu svi porschei uglavnom su s oznakama gt, gtx, s, r ili kako se već sve označavaju sportski modeli svake marke, naravno ima i onak tipično sirotinjskih kolica, naravno da nisu svi ovdje u lovi, ali tko god nije sirotinja, kupi si sportsko vozilo. Prvo pravilo je stišći gas do poda, pa koliko ide. Drugo pravilo je trubi dok tak juriš okolo. I to je uglavnom to od pravila. Ok, poštuju semafore malo više nego npr. Turci u Istanbulu, ali kad se upali zeleno, odmah smo na 402 utrci. O benzinu ne razmišljaju, kao što rekoh plaćaju ga otprilike kolko košta da ga se dopremi od rafinerije do pumpe. U daljini se svako malo čuje (pogotovo noću) kak netko negdje zabija ferarija u crvene okretaje, ona specifična vrišteća buka koja ne moze biti od motocikla nego je sto posto od nekog super-vozila. Dakle voznja koja bi u Zagrebu koštala oko 80-100kn ovdje me ispala oko 8kn i stoga zaključujem da se jako isplati voziti taksijem što me svakako veseli. Ovaj hotel je vrlo u redu, ali ništa ekstra fensi, sa poslovičnom skrivenom lopovskom forom (uvijek mora bit nešto), ovdje se pak radi o 100 kuna za 24 sata interneta u sobi (koja je btw oko 1200 kn na noć. No nema veze, veselim se ja malo stvarnom zivotu i, veselo mašući nogicom, krenem u centar Abu Dhabija da vidimo kaj je to. Trebao sam nanjušiti i prije ali uvijek si slijep za ono kaj ti je pod nosom. Dakle, ovo je do prije 30 godina bila skupina ribarskih koliba na pijesku u blizini mora, i otkad raste, raste isključivo u smislu nebodera i hotela. Zaključak koji sam mogao i prije izvesti a nisam jer sam glup, glasi: zapravo ne nude ništa. Nema nekog prastarog dijela grada sa mističnim orijentalnim motivima, nema stare dzamije, nema ostataka palače ili nečeg sličnog. Ono što imaju su beton, beton i samo beton, i raja koja o svom poslu hoda ili se vozi od betonske točke a do betonske točke b, ili samo čuči uz cestu onak po arapski ko da će se posrat ispod haljinetine drito na pločnik (što se ne bih čudio da mozda tu i tamo naprave). Danas nisam dospio do šoping centara za koje ne sumnjam da su ogromni i super opremljeni, ali već vidim da se radi o običnim, uvijek i svugdje istim, sterilnim mjestima kojima je osnovni i jedini appeal to što su zbog nedostatka poreza jeftiniji nego u ostatku svijeta, to jest vjerojatno se radi o ogromnim duty free shopovima svoje vrste. Nahodao sam se bome po centru Abu Dhabija, prošao sam ono što su mi označili kao središte zbivanja uzdu i poprijeko, ali ili sam ja prezahtjevan ili je to što je bio petak - neradni dan - totalno ubilo tu neku komponentu koja je super u ovom gradu pa sam je propustio zamijetiti, ili je nešto treće što ne znam prepoznati, no meni je to bez veze. Pitao sam ja na recepciji prije no što sam krenuo kud da idem i kaj da radim, ali stalno su mi prodavali spiku tipa, odlično vam je na voznji po pjescanim dinama (500kn) ili idite brodom po zaljevu od marine do kraja promenade, dobijete na brodu i večeru (400kn), ili idite igrat golf (ne zelim znati koliko kuna) itd itd.. al kad sam mu rekao da to neću i da bih ja nešto autentično i nešto u centru i da zelim vidjeti malo gdje je zivot ljudi s ceste, ovaj me samo blijedo gledao. Ono što prodaju je luksuz, a iako ga nisam vidio (ne računam Emirates Palace, to je pak s druge planete no potpuno izolirano i ekipa koja tamo ide nema baš neku zelju hodati cestom i razgledavati, soba u kojoj sam ja bio bez doručka je oko 700 eura noć. Najjadnija kaj nude!), ne sumnjam da je taj luksuz kvalitetan. Ali sad mi je postalo jasno zašto su Abu Dhabi i Dubai tako silno poznati u svijetu i svi pričaju o tome. Bombardiraju nas nasilno time sa svih strana. I podsvjesno ti ga graviraju u zelje, kao tamo moram otici jer svi pricaju o tome, sigurno je super! Količina reklame koju emitiraju je strahovito velika, baš zato što se mjesto ne moze samo reklamirati. Ako ste milijuner, bit će vam super, imati ćete sav luksuz na svijetu kroz cijelu godinu i mozete pobjeći iz hladnih Londona, Tokija ili New Yorka. Kupite fino kuću na onim umjetnim otocima u obliku palme u Dubaiju, vozite se helikopterom okolo i divota! Ili odsjednete u Emirates Palace-u i još bolje. Ali kao obični xy mozete doći u dobar shopping i to je otprilike to. Sutra planiram otići na taj brod, recepcioner kaze da je to super tura kroz koju vidiš većinu toga što vrijedi vidjeti, ali već za dvije rečenice pjeva istu "pješčane dine-golf-šoping" pjesmu.
No što je tu je, 3 sam sata hodao okolo, i vidio sljedeće:
Nema nekog autohtonog lokalnog stanovništva. Uistinu domaća ekipa su oni pravi Emiratski Arapi, a oni baš ne hodaju puno gradom, tu i tamo koji prođe u nekom preludom Mercedesu ili slično, no njih je zapravo malo. Sve je puno Indijaca i raznih Azijata koji izgledaju kao poprilična sirotinja, svi su nekak šlampavi, musavi i obučeni kao da se zajebavaju ili kao da im je sad izgorila kuća pa su se obukli za prvu silu u roku od 5 minuta u caritasu. Posvuda se nešto gradi, još veći i još noviji neboderi, i potpuno mi je jasno da im radne snage ovdje treba kao nigdje, i normalno je da ih uvoze, ne bude tata Šeik miješao beton. Ali oni svi izgledaju dost jadno i tu ne mozeš ništa.
Za turiste se sve odvija u hotelima. A ja baš nisam lud za zivotom u hotelima. Nema restorana, nema baš nekih samoposluzivanja, nema birceva ni klubova, nema zapravo ničeg po cesti. Dućani sve po 5 kuna i neke zalogajnice u koje ni mrtav ne bih išao jesti, uopće nemam ideju kaj kuhaju unutra ali ne izgledaju baš zdravo. Danas sam bio malo down zbog svega toga i nisam skoro uopće ni dizao fotoaparat na ono što sam vidio, ali sutra ću malo više slikati oko sebe, baš da vidite kak ta ekipa po cesti izgleda. Sad je jasno zašto su uvijek svi kadrovi Emirata, novinski i televizijski, snimljeni iz helikoptera i na svima se vide umjetni otoci ili Burj-al-Arab u Dubaiju. Kad se spustiš u perspektivu pješaka, dobiš drek. Čak bih rekao da im se s tom lovom na raspolaganju ne bi trebalo događati da imaju nasred pločnika rupu duboku metar a široku pet kao da je pala bomba od sto kila i na kojoj se vidi da je tu već sto godina, ili općenito toliko smeće okolo. Ok jasno mi je zašto smo u Egiptu na Sinaju bili u smeću do koljena, ali oni se bar ne prave da su nekaj ekstra. Ali i to je ovdje dio mentaliteta valjda. Ne znam.
Okolo hodaju sve sami tipovi. Tisuće i tisuće frajera i svakih 500 metara jedna zena, uvijek zamotana i nikad sama. Pardon, vidio sam i jednu zgodnu ali nije izgledala baš lokalno, tamnoputa al više crnački tip nego arapski. Uglavnom, zene doma, frajeri u grad. Mislite o tome kaj hoćete. Uhvatila me poprilična deprica zbog sveg, a već mi malo i samoća ide na zivce, tak da sam po povratku u hotel počeo zijevati i bedirati se nekak čudno. Otišao sam u Starbucks preko puta i kupio najveću kavu koju su imali (oko 40kn), ali ni to mi nije pomoglo pa sam zaspao i probudio se maloprije. Pitao sam recepcionera kam se ide van - naravno da mi je nabrojao tri hotela. Petak je navečer i odlučio sam ipak ići, jadno mi je ovak solo ali idem iskustva radi, upad je oko 100kn navodno no dobro. Vec je pol 12 tak da trčim, javljam se sutra, drago mi je ako čitate i slobodno komentirajte nešto, čisto da znam da ne pišem sam sebi, a mozete mi poslat i sms da se ne osjećam ko Pale sam na svijetu hahaha suza mi već u oku kak sam patetičan :D Znam da ovaj post nije baš bogznašto no nisam danas mogao bolje, obećajem da ću se vratiti na staru razinu sutra. cya 😉

18th January 2008

Jucerasnji tekst je vrhunski, podsjetio me koliko znas biti hilerijus. Well done! Danasnji... vidljiva deprica. Nadam se da ce te nocni zivot ugodno iznenaditi i oraspoloziti. Mozda se sve te zamotane dame pocinju odmotavati poslije ponoci ;) x
19th January 2008

Dobro nosis depru.. realisticniji je od jucerasnjeg. Sto jel citam.. stiskam F5 svakih 10 minuta da slucajno nisi sto novo napisao.

Tot: 0.057s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0328s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb