Sukkula kierros Swan Riverin rannoilla!

Oceania » Australia » Western Australia » Perth
December 7th 2007
Published: December 7th 2007

No niin tanaan herattiin jalat ja nena huurussa 12 aikaan, talosiivoojan yrittaessa repia imurilla Michaelin kalsareita palasiksi. Siina normaalit aamutoimet eli suihku, 12paahtista unkarilaisella salamisiivuilla kuorrutettuna, ihanaa!

Ja sitten olikin suurien askelien aika ja siirryimme sukkulavarastoon (autotalli) jossa urheat ratsumme odottivat kuola valuen ohjaustangoistaan. Meilla oli tarkoitus siis lahtea pyorailemaan kaupungille puistoihin joen rannalla. Ratsujemme paalle laitetut Syoksylaskijan Turbo 2000 vahan ilmanvastusta tuottavat potat (pyorailykyparat) kiilsivat kauneuttaan. Hetki oli koittanut ja oli aika avata lahto siilomme ovet, joka oli vahan liian vaikeaa jopa niin viisaalle kuin Me. Siina meni useampi sekuntti (20min) etta saimme edes ovet aukeamaan. Ovet oli auki ja Michael jai oven valiin yrittaessa urheasti selviytya tallista ulos, alas liukuvien ovien alta. Niin ja tietysty kun matka alkoi, kyparat siirtyivat kiltisti pyoralaukkuun. (illalla meille kerrottiin etta laki maaraa etta on PAKKO pitaa kyparaa pyoraillessa) Matka alkoi ja siirryimme urheasti kohti Swan riverin rantaa. Rannalla ensimmaisena naimme taas mustia Joutsenia, oli muuten vahan lammin. Siella me sitten vedettiin kuin Clint Eastwood lannen elokuvissa, tukka hulmuten pitkin joen rantaa muiden pyorailijoiden vaistaessa suosiolla.

Suuntasimme kohti Kenguru saarta, jossa asustaa kuulemma 10 harmaa kengurua. Teippasimme pyoramme porttiin kiinni ja kaivoimme kamerat ja houkuttimet esiin. Aidassa oli kyltti jossa luki turvamaarayksia joista pari jai mieleen, esim "Kengurut voivat kayttaytya agressiviisesti ja kayda paalle ilman varoitusta." Kyltin alareunassa oli pieni teksti jossa luki nain: "Perthin kaupunki ei vastaa mistaan vaurioista joita kengurut aiheuttavat ihmisille tai laitteille. Omalla vastuulla." Siirryimme sisaan aitaukseen Tupla ovien lapi ja olo oli kuin olisi siirtynyt Jurasic Parkiin. Sitten vaan kamera esiin ja saalistamaan noita tappajia. Kavelimme ympari saarta ja oli paahtavan kuuma. Olimme jo luovuttamassa kuumuuden kaydessa sietamattomaksi kunnes Anna otti repustaan LIMU pullon ja saimme virkistavaa juomaa. Ja taas mentiin lapi puskien ja kolojen, ei jalkeakaan. Yhtakkia kuin salamanteri ullavanjoesta naimme suuren tosi suuren linnun, josta otettu videopatka tietysti epaonnistui. Matka jatkui ja puskista alkoi kuulua aania, kummia vauhkoontuneen elaimen aania. Aluksi saikahdimme mutta uteliaisuus voitti oli pakko menna katsomaan, kurkistimme tihean puskan sisaan, mutta emme nahneet mitaan. Oli pakko menna syvemmalle royheloon, sitten naimme sen, aito Saksalainen pyorailija pumppaamassa "pyoran" kumeen ilmaa. Sitten kuulimme jonkun seuraavan meita ja lahdimme juoksuun kohti portteja minne olimme pyoramme jattaneet, se jokin tuli aina vain lahemmaksi ja lahemmaksi, tunsimme sen karmean hajuisen hengityksen jo kauniissa kullanruskeissa niskoissamme. Sitten oli pakko kaantya katsomaan mika siella oli, 10cm 30g pikkulintu joka soi siemenia. Siina vasta scary movien aihetta. Se siita reissusta ei kenguruita ei rusketusraitoja eli suuntasimme ruokaostoksille Woolworths kauppaan. Kaupan loytaminen kesti noin 1h ja sisalla emme sitten tienneet miksi sinne oltiin edes menty, mutta tuli ostettuu kevytta purtavaa: 2l mehua, karamalli sakki, !kg pizzaa ja tietysti jalkiruoaksi 6patonkia. Ei muuta kuin kotiin pain.

Illalla perhe oli tilannut pizzaa ruoaksi Ciao Italia ravintolasta. Ihanaa. Vesikielella odotimme etta laatikot avattaisiin ja saisimme kokea tuon valtavan makuelamyksen. Laatikot auki ja pizza esiin, sielta paljastui Vegekauramango pizza ja toinen Myrkkysienihaukimakaroni pizza. Yrita siina sitten hymyilla ja ojentaa sellasta valkoisten,korjaan kauniin valkoisten hampaidesi valiin irvistamatta. No siita selvittiin, ainakin melkein.

Loppu illasta kavimme viela kavelemassa Swan Riverin rannalla, katsomassa yollista kaupunkia ja sen ihania vareja, kippis. Ensimmaisena rannalla meita vastassa oli Kali Peeni suuressa komeudessaan ja suurella suullaan se huuteli rivouksia herkalle ja lumoavalle Michaelille ehka annallekkin, ei oo ihan varma, ehka. No joo vahan sillekkin. Sellanen se ilta sit oli, paitsi etta tassa odotellaan muiden nukkumaan menoa etta paastaan tekemaan kunnon ruokaa ettei kuihduta pois talta galaxilta.

Toivottavasti kaikille teilla lukijoilla on kumikengat ja jussipaita ettei tuu kylma siella :P

Kippis Michael & Anna

7th December 2007

Kateeks käy!
Hei taas! Kyllä näyttää ihanalta nuo maisemat siellä. Aurinkokin paistaa niin lämpimän näköisesti. Erikoisia nuo ruuat siellä on. Vegekauramango pizza ja toinen Myrkkysienihaukimakaroni pizza. Ei kuulosta oikein hyvältä. Kyllä suomen läskisoossi ja potut aina nuo ruuat voittaa. Tuossa yhdessä kuvassa luki, että kissoja. En kyllä nähnyt yhtään kissaa missään???Vettä ja rantaa :) Lähetä Miksu Samuelille kans se linkki tänne sähköpostiin. Osoite on savierq@luukku.com. Kävin muuten lukemassa kommentteja Perthistä. Kehuvat kovasti ja pitivät parampana kuin monia noita muita suosittuja Aussin kaupunkeja. Jään taas mielenkiinnolla odottelemaan, kun kirjoitatte uusia juttuja. T: Päikkä

Tot: 0.077s; Tpl: 0.012s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0502s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb