Wijn, kangoeroes, dolfijnen, wijn, koala, wallabies, wijn, possums, ow ja, en wijn

Oceania » Australia » South Australia » Kangaroo Island
November 9th 2007
Published: November 9th 2007

Winery WhistlerWinery WhistlerWinery Whistler

De eerste winery, zeg nou zelf, zag er toch mooi uit, niet :)
Sorry voor de ietwat verlate update, maar we waren er lekker effe een lang weekend tussenuit :-). Laten we het er maar op houden dat jullie ff genoeg gelezen hadden na alle verhalen over Tonga en Nieuw Zeeland, dus niemand die het erg jammer zal vinden om ff een pauze te hebben gehad!! Helaas is die pauze weer voorbij en moet iedereen weer aan de bak met lezen!! Maar goed, voordat we aan de grandioze verhalen over wijnproeven, eten en enorme hoeveelheden wildlife beginnen eerst even kort recappen over wat we de weken ervoor hebben gedaan.

We waren gebleven bij het mooie weekend toen Jacq haar cursus had het hele weekend en ik lekker aan het genieten was van het mooie weer en het strand. Het genieten is erna wel ff minder geworden, want het werd stervensdruk op mijn werk... de woensdag erna ging ik voor het eerst in 2 jaar (!!!!!!) weer eens met de auto naar mijn werk toe, dat was wel weer ff wennen na 2 jaar enkel de fiets en de tram te hebben gepakt. Was wel weer f flekker, muziekje op, beetje over de snelweg heentuffen (was gelukkig de stad uit dus geen last van
Winery WillowWinery WillowWinery Willow

Wijn was minder en winery ook, dan maar foto van onszelf
file, de afstanden blijven hier enorm groot, moest ff naar de andere kant van de stad, maar alsnog 55 minuten eer ik er was....). daar een meeting met een mogelijk nieuwe klant waar ik mijn eerste presentatie meost geven in mijn nieuwe rol. Nou, het was voor een mogelijk groot project dus dat moest goed gebeuren, en ging op zich wel redelijk. Probleem was dat exact de week erna we voor diezelfde klant een demo moesten geven, en alles moest nog worden voorbereid. Nou goed, vanaf de donderdag ochtend t/m dinsdag avond erna heb ik er ruim 70 uur ingestopt om de demo goed te krijgen en een bijbehorende presentatie. Merk dat deze nieuwe functie toch wel wat lastiger is idd, omdat je nu veel meer moet inspelen op wat de klant zou willen ipv dat je uren de tijd hebt om zaken tot in detail met ze door te spreken. Is dus erg veel nadenken en proberen in te leven in hun proces. Complex maar wel interessant en uitdagend, keeps you on your toes! Helaas dus ook in het weekend een flink aantal uur moeten werken, zaterdag tot na middernacht bezig geweest, maar gelukkig beteknde dat we op zondag
Barossa ValleyBarossa ValleyBarossa Valley

Uitzicht vanaf een mooie heuvel met een beeldentuin
het grootste gedeelte van de dag samen hadden. Die dag du sgebruikt om beetje rond te hangen in St Kilda en lekker ergens wat te drinken/ snacken (ons tapas restaurant waar we vorige zomer bijna wekelijks zaten is weer zowat onze wekelijkse hang-plek... lekker in het zonnetje met Spaanse muziek en een lekker wijntje/ biertje, kom maar opmet de zomer! Maandag en dinsdag na het weekend ook stervensdruk, met de dinsdag als uitschieter toen ik pas om middernacht thuis was. Helaas de volgende dag weer om 6 uur op om de demo te gaan geven bij de klant. Nou goed, om een lang verhaal kort te maken: de demo was erg goed, alleen was er geen tijd meer voor mijn gedeelte omdat het andere gedeelte veel te interessant was voor ze. Erg fijn dus, maar goed, wel veel geleerd.

De woensdag was dus ff uithijgen, watuiteraard gepaard ging met een lekker etentje bij de Indier :-), flesje wijn erbij en ff bijkomen hoor... volgens mij ook nog ergens de week ervoor bij de Maleis gegeten, dus dat kwam er gelukkig nog wel van. Helaas was de rust van korte duur omdat we op donderdag het volgende verzoek kregen van
Tsja...Tsja...Tsja...

ach, de wijn steeg naar ons hoofd zeg maar
een mogelijke klant, waarvoor we binnen een week of 4 een officiele offerte moeten afgeven die weer gepaard gaat met een demo... deze keer nog veel uitgebreider omdat dit een nog groter project zou worden dan die vorige. De stress kwam donderdag ochtend dus gelijk terug jammer genoeg. Dat begon al met een vragenlijst van 700 vragen die ik moest beantwoorden, en dat mochten geen ja en nee antwoorden zijn, maar een gedetailleerd antwoord en uitleg bij iedere vraag. Dit document zal gebruikt worden om evt het project te starten, dus daar mag geen bullshit in staan. Dat document ben ik nog steeds mee bezig, en dat zal nog wel ff duren. Hopelijk wel maandag klaar, omdat ik dan 3 dagen naar Nieuw Zeeland moet voor een site-visit bij die klant (een hele dag met hen hun proces bespreken en het warehouse bekijken) en nog een demo moet geven bij een andere, en ook nog een vergadering bij weer een andere met die griet van sales. Kortom: lekker druk...

Jacq heeft zich ook lekker druk gemaakt afgelopen weken. Het is nu dus zeker dat ze weggaat bij Kraft en ze zijn met de procedure begonnen om een vervanger te
Barossa B&BBarossa B&BBarossa B&B

Kijk, dat is nog eens lekker thuiskomen met een kouwe fles bubbels in de koelkast
vinden. Helaas wil dat niet erg lukken, omdat de huidige werkloosheid op het laagste peil in ruim 30 jaar staat hier. Ze hebben dus enorme moeite om iemand te vinden, wat dus eigenlijk betekent dat Jacq nog van werk verzekerd is tot ze iemand vinden. En aangezien de kerst er aan zit te komen is de kans groot dat ze er t/m de kerst nog wel zal zitten. Ze is al wel voorzichtig begonnen met om zich heen te kijken en wat briefjes te sturen, maar is nog meer in een orienterende fase zoat ze kan bekijken wat ze precies wil. Het gaat vast goed komen, want de eerste uitnodiging heeft ze al gehad voor ene functie in de mode industrie waar ze in zou willen werken. Helaas was er al iemand aangenomen op die functie, maar toch een goed gesprek en positief signaal. Blijft toch raar hoor, dat solliciteren hier. De uitzendbureaus behandelen je als oud vuil, en je mag blij zijn als ze uberhaupt contact opnemen met je. Als je hen niet belt of achter de broek aanzit gebeurt er gewoon nix, zo anders dan in NL, ongelooflijk... als iemand ooit eens met een kandidaat-vriendelijk uitzendbureau komt hier,
Vriendje...Vriendje...Vriendje...

En het is natuurlijk weer gelukt om een vriendje te vinden :)
moet dat volgens mij heel goed ghaan lopen!

Nou ja, dat waren de doordeweekse werk-beslommeringen eigenlijk wel. Gelukkig hadden we na alle stress en drukte een lekker weekend voor de boeg: 4 dagen Zuid Australie om te gaan wijnproeven en te genieten van mooie natuur! En dat is zeker gelukt hoor...

Zaterdag vroeg op om de vlucht van half 8 te nemen, dus waren half 9 al in Adelaide. Daar snel de auto opgehaald en naar d Barossa Valley gereden, een van de grote wijnregio’s in Australie (we hebben de grootste nu wel ongeveer gehad na de Hunter Valley in NSW en de Yarra Valley in VIC). Daar zijn we eerst een aantal wineries afgegaan, en de eerste was al gelijk raak! Enorm mooie tuin, met een lange oprijlaan door de wijnranken, die eindigde bij een oud gebouwtje met mooie bloemen en oude bomen. De mensen waren heel vriendelijk, het was een familie winery, waar broer en zus ons hielpen. We waren de eerste van de dag (het was pas half 12, perfecte tijd voor een wijntje... ahum) dus ze hadden nog alle tijd. Die vrowu heeft ons veel verteld van de wijnen, en van de regio in
Fietsen door de wineriesFietsen door de wineriesFietsen door de wineries

Aparte ervaring, en mooi ook zo door de wijnranken
het algemeen en heeft een flinke tijd met ons besteed om aan te geven waar we heen moesten gaan voor meer goede wijn, goed eten en welke route te nemen, tsja... met meer dan 70 wineries is het anders moeilijk kiezen, dus we waren haar erg dankbaar!! De Barossa staat bekend om de goede rode wijnen (Shiraz en Cabernet Sauvignon) en dat was te merken!! Daar een heerlijke wijn geproefd, en dus gelijk maar een paar flesjes gekocht... toen door naar de volgende beetje geproefd, en weer door, etc etc. Na een aantal wineries ergens wat gegeten, en toen naar onze B&B’tje gegaan. Ange was de Bob, dus die ondertussen ook wel trek in een paar wijntjes. De B&B was helemaal geweldig... schitterend oud gebouwtje, mooie tuin met bloemen en bloeiende bomen (de hele streek was overigens veel groener en frisser dan Victoria... hier in Melbourne is het een dorre en droge bedoening, daar was het redelijk groen allemaal), en als mooie extra’s een doosje chocola, en een fles champagne in iedere kamer... met als klap op de vuurpijl een aparte ruimte met sauna en 4 persoons bubbelbad!!!! Nou goed, dat kwam later wel... eerst lekker de champagne opengetrokken en
De tigste wineryDe tigste wineryDe tigste winery

Het werd gezelliger en gezelliger
geproost op het lekkere weekend. De huiskat kwam er ook gezellig bij, dus Jacq had weer een vriendje!! Wat een heerlijk beest was dat toch zeg... na de champagne zijn we snel op de fiets gestapt (de B&B had fietsen die we konden gebruiken, erg fijn al waren er maar 2 volwassenen fietsen, en vindt Jacq het niet zo erg om een kinderfiets te hebben... ik vond een kinderfiets iets minder fijn met mijn knieen in mijn nek) en naar de winery om de hoek gefietst. Die was echt 2 minuten fietsen, dus net ver genoeg om dorst te krijgen!!! Daar weer een super winery gevonden, een soort bar-idee waar een flink aantal mensn om heen hingen te kletsen en te drinken, net of je echt in een bruine kroeg zat! De wijn was super, en ze hadden veel keus... dus we bleven nog wel ff hangen, zeker omdat Ange ff goed gebruik wilde maken van de fiets!!! Daar weer een heerlijke fles bubbel Shiraz gekocht, en weer op de fiets naar de volgende... de volgende was een iets sjiekere en duurdere winery, en dus ook een beetje meer ‘posh’. Zag er super mooi uit, mooie lange houten bar, mooie
FietsenFietsenFietsen

Hhhmm... iets te kleine fiets
glazen, schitterende open haard en kunst aan de muur... en erg lekkere wijn!! Helaas gingen ze net dicht, dus konden we er maar een paar proeven, jammer hoor.. we merkten toen dat het fietspad nog een stuk verder ging (door de wijnranken en bossen) dus we hadden eerder nar de B&B moeten gaan om de fiets te pakken, helaas. Toen we de winery waren uitgekickt maar snel terug naar de B&B, om daar de 2e fles sjampers open te maken en het bubbelbad in te gaan met zijn 4-tjes!! Super gezellig, en best wel beetje decadent gevoel... daarna ff saunaatje in, en toen snel omkleden om hapje te gaan eten. Het centrum was best ver, en we waren allemaal best een beetje aangeschoten, maar ze hadden geen taxi’s... dan maar lopen dus. Daar knapten we vcan op want was zo’n 25 minuutjes, en het was zo’n mooi dorpje dat het wel ee fijne wandeling was. Op de terugweg een mooie possum in de boom gezien, dus mooi einde van een mooie eerste dag!

Zondag begon minde rleuk, want we moesten om 7 uur vertrekken om de veerboot van 10 uur te hebben . het was ruim 2 en een
Kangaroo IslandKangaroo IslandKangaroo Island

Het hutje op KI, proost
half uur rijden, dus tijd genoeg...ware he tniet dat marco zonodig een omweg door de bush wilde nemen ipv rechtstreeks over de snelweg te gaan... dat vond hij te druk... hij zal vast mooi geweest zijn, maar nadat we 25 minuten terugwaren waar we begonnen waren, werd het spannend... dus toch maar wel de snelweg genomen, en flink moeten racen om de boot t ehalen. Gelukkig hadden een berg schapen de veerboot ondergescheten dus had e boot vertraging en waren w op tijd!!! Echt gebeurd, geen woord gelogen.. toen we aankwamen stonden alle auto’s nog te wachten en stond men het dek te schrobben. De vrachtwagen met schapen die naar het slachthuis gingen reed net de boot af... eienlijk wel heel triest overigens, zo zieje maar weer dat meer mensen vegetarier moeten worden, of in ieder geval minder vlees moeten eten..... zegt het voort, zegt het voort...

De overtocht naar KI was snel voorbij, en onderweg kregen we gezelschap van een aantal dolfijnen die uit het water sprongen!! We kwamen op zondag ochtend aan in KI, en daar waren dus maar 2 winkels open... KI is een groot eiland (70 bij 55 km) maar er wonen amper mensen. Maar
MarronsMarronsMarrons

Hhhmm... lekkur hoor, water loopt in de mond
gelukkig wel een goede supermarkt waar we lekker wat spulletjes hadden gehaald voor ons hutje. Ze hadden daar veel lokale dingen te koop: lekkere honing/ jam/ kaas/ WIJN.. leuke combinatie tussen supermarkt en lokaal delicatessen winkel.

Vandaar naar ons hutje aan de zuidkust gereden, uur rijden. Het hutke was helemaal super... was groot, nieuw, wel redelijk modern dus niet echt warm ofso, maar wel op een super mooie lokatie. 5 minuten lopen van het strand, en van alle gemakken voorzien, en nog belangrijker: mooie veranda om het hele huisje heen, kortom: goed ekeus!! Daar een lekkere makkelijke lunch gemaakt, en een van onze Barossa wijntjes erbij... en toch maar weer ff proostn om het af te leren! Iedereen was erg moe en het auto rijden wel zat, toch weer in de auto gestapt om naar de dichtbijzijnde winery en zoetwater-kreeft farm te gaan. Vraag niet of we gingen voor de wijn of de kreeftjes voor avondeten, want was allemaal even lekker!!! De wijnboer was een echte boer, lekker plat en iemand van het land, dus de wijntjes die hij ons liet proeven waren niet van die bodempjes zoals je in de ‘posh’wineries krijgt... huppekee, gewoon een half glas!! Hoe
StrandStrandStrand

Strand bij het hutje
meer we proefden hoe lekkerder ze werden, haha!! Daar wel een paar flesjes gekocht voor tijdens diner en rest van de trip, en een kilo zoetwater kreeften gekocht... die werden daar ook gekweekt en die schijnen bekend te staan als een delicatesse. Uiteraard wel ff slikken om dat we ze levend moesten koken... nou ja, een keer dan. Maar goed, daarna snel terug naar de hut om te genieten van een rustige avond met veel eten en wijn. De kreeftjes waren geweldig, Jacq haar uitvinding met de aardappel in de oven geweldig, en de wijn maakte het extra gezellig. Toen we ook nog eens bezoek kregen van een possum en een aantal wallabies die we konden voeren was het feest perfect!! De wildlife in OZ blijft geweldig, vooral als jet het van dichtbij mag zien. Iedereen was moe, dus we keken uit naar een heerlijke nachtrust, de wijn zou daar wel voor zorgen.... ware het niet dat onze achterburen op het idee kwamen om een feest te geven met een band dat tot 6 uur in de ochtend duurde... daar werden we niet blij van, en verwacht je helemaal niet op zo’n natuur lokatie. De volgend ochtend niemand dus echt
Dinner!Dinner!Dinner!

Jacq d'r culinaire uitspanning werd gewaardeerd!!!
blij, maar op tijd weer de deur uit om te genieten van het moois dat KI te bieden heeft. En dat is wel gelukt... wat een schitterende, SCHITTERENDE plek om vakantie te houden. 2 dagen is natuurlijk veel te kort, zelfs een week is te kort. We hebben schitterende dingn gezien, 2 kolonies met zeeleeuwen als hoogtepunt!! De Australische zeeleeuwen ware de sterren, vooral de babietjes die op een paar meter afstand lagen te spelen, maar de Nieuwzeelandse zeeleeuwen waren ook super, dikker en met een leivere snoet, al stonken ze wel wat meer! De KI kangeoroe’s 9ondersoort van de kangoeroe’s op het vasteland) waren ook heel lief en mooi, vooral tijdens zonsondergang op de mooie grasvelden met de wildbloemen... wallabietjes bij de vleet, een koala in het bos, op speurtocht naar vogelbekdieren die we helaas niet hebben gezien, en schitterende natuur... mooie oude bossen, en een ruige kustlijn met een flinke wind en hoge golven. Kortom: helemaal geweldig. Enige minpuntje was de koffie bij de lokale “general store”. Tsja, het “dorpje”was 60 km verder, dus dat doe je niet voor een kopje koffie. Probeer je dan maar de general store... maar die had nog nooit van latte of cappucino
MarronsMarronsMarrons

Hhmmm... de "after" foto... best zielig eigenlijk achteraf
gehoord geloof ik, want we kregen allemaal warme melk met een beetje opgewarmde oploskoffie geloof ik..w algelijk... nou ja, de charme van een verlaten lokatie zeg maar. ’s Avonds weer bezoek van de possum, en die ging zo op in zijn eten wat we hadden neergelegd, dat we hem zelfs mochten aaien!!!!!!! En wat is een possum zacht zeg... onvoorstelbaar... en ja, weet dat het niet goed is om wildlife te voeren en al helemaal niet om ze te aaien... maar wat doe je zelf als je een eekhoorntje van zo’n 3 kilo op je veranda ziet zitten die je zit aan te staren met zijn zwarte kraaloogjes...

Volgende morgen meer uitgeslapen gelukkig, en vroeg op pad om de ferry om 10 uur te halen. Onderweg werden we nog vrrast door het zien van een troep zwarte kaketoe’s, een heel zeldzame vogel die bijna enkel nog op KI voorkomt, mooi afscheid! Op de ferry eindelijk weer terug in de beschaving.. lekkere koffie!! En ook weer uitgezwaaid door 2 dolfijntjes die langs kwamen zwemmen/ springen. Terug aan het vasteland bleek dat we nog 5 uur hadden om terug te gaan naar Adelaide wat slechts 3 kwartier rijden was. En laat
Visite!!Visite!!Visite!!

Dat is nog eens wat anders op je gazonnetje
het nou net heerlijk weer zijn (eindelijk blauwe lucht na 4 dagen bewolking) en kwamen we door een andere, kleine wijnstreek.. de mcLaren Vale. Een stuk kleiner dan de Barossa, iets minder bekend, maar veel knusser achteraf. Toen we daar binnen reden waren we het er allemaal over eens: het is er mooier, groener, en veel knusser en gezelliger. Tsja, wat wil je... klein dorpje, omgeven door heuvels vol met wijnranken en wineries, mt uitzicht op de oceaan... de eerste winery waar w ekwamen was in een woord super (leve de Lonely Planet!!). het was dinsdagochtend, dus extreem rustig bij de winery waar we kwamen, en de griet achter de balie verveelde zich duidelijk en leefde op toen we binnenkwamen!! Ze sneed extra kaas aan om t laten proeven, liet alle wijntjes proeven en proefde zelf vrolijk mee, vertelde ons de verhalen over waar je kon eten en wat je van de wijn moest denken, erg gezellig. Vooral toen ze een fles wijn van $50 tevoorschijn haalde die een gouden medaille had gewonnen en niet beschikbaar was om te proeven... ach, ze verveelde zich dus en het was haar favoriete wijn... en dat konden we merken, wat een zalg wijntje....
ZeeleeuwenZeeleeuwenZeeleeuwen

Het strand met de kolonie Australische zeeleeuwen
we waren niet van plan er nog een te kopen, maar deze moesten we meenemen. ... en ze gaf er nog een mooie wijnkoeler bij ook, perfect adresje! En de tuin... we voelden ons in Zuid Frankrijk of Italie... schitterende bloemen, oud bakstenen huisje, uitzicht op de oceaan, en een hele berg wijntjes van Italiaanse druiven en de bekende druiven... wat een heerlijkheid! Daarna door naar een andere winery waar ze lunch serveerde... daar moest een flesje wijn bij om het af te leren dus Marco en ik gingen maar ff proeven om er eentje uit te zoeken... een aantal glaasjes later kwamen we tot de conclusie dat we er maar 2 moesten nemen, 1 witte en 1 rode... om het af te leren zeg maar.... en het weer was zalig, dus lekker buiten op het terras, in het zonnetje, met 2 borden met kaas en andere lekker hapjes, perfecte afsluiter!

Daarna terug naar Adelaide en laat terug in Melbourne. En toen weer werken de voglende dag.. was niet fijn, ken je dat... zo’n “dag na Koninginnedag gevoel”... niet prettig om wakker te worden en naar je werk te gaan zeg maar. Kortom: nu zijn we moe, en gaan
ZeeleeuwenZeeleeuwenZeeleeuwen

Zijn ze niet schattig
we slapen dus het verhaal is uit!! Morgen de foto’s erbij...

Slaap lekker...
JnR

ZeeleeuwenZeeleeuwen
Zeeleeuwen

Kun je je bedenken dat er mensen zijn die zulke beestje zouden willen doodknuppelen???
KI - de wegKI - de weg
KI - de weg

De weg was lang op KI...
ZeeleeuwenZeeleeuwen
Zeeleeuwen

De Nieuwzeelandse zeeleeuwen waren NOG luier dan de Ozzie
Visite!!!Visite!!!
Visite!!!

En dit keer mochten we hem aaien... ja ja, don't feed the wildlife, we weten het....
McLaren Vale

Zeg nou zelf, je voelt je toch zo in Toscane?

Zucht...
McLaren Vale

Nog ff een galgen maaltijd voordat het echte leven weer op ons wachtte

10th November 2007

:o) :o) :o) :o) :o) :o)
Citaat: en naar de winery om de hoek gefietst. Die was echt 2 minuten fietsen, dus net ver genoeg om dorst te krijgen!!! Als het 1 minuut fietsen was, had je dan een extra rondje gefietst?? Wel mooi hè al die beesten in de natuur, zonder angst voor de mens.....

Tot: 0.259s; Tpl: 0.02s; cc: 21; qc: 84; dbt: 0.1913s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb