Fotoshoot

Poland's flag
Europe » Poland » Masovia » Warsaw
October 7th 2007
Published: October 7th 2007

Dinner @ Lisa en Adam'sDinner @ Lisa en Adam'sDinner @ Lisa en Adam's

vlnr. Jule, Almut, Jannie en Katrine
Zo. Namiddag hou ik het rustig. Ik ga wat dingetjes in orde brengen en wat vertellen over de laatste paar dagen.

Vrijdagvoormiddag heb ik ontdekt dat een tweede vak dat ik moet volgen afgelast wordt en van een ander vak, Geoenvironmental Engineering, heb ik een eerste les gevolgd. Slecht en goed nieuws dus. Ach, ik heb daarna uit gevoelens van wanhoop een mail gestuurd naar Leuven maar daar stelden ze me gerust dat dat iedereen overkomt.

De middag heb ik doorgebracht op de website van De Standaard in een poging de Belgische actualiteit bij te houden. Wat me is bijgebleven is het proces Van Themsche en Tom Cruise die een ondergrondse bunker bouwt om zich te weren tegen een aanval van Aliens onder leiding van de galactische heerser Xenu.
Sinds ik heb begrepen dat een lesuur hier maar 45 minuten duurt en ik dus meer en meer de indruk krijg dat ik hier helemaal niet zoveel les ga hebben dacht ik iets te doen dat ik al lang wil doen, terug gitaarles volgen. Ik ben hier in Ursynów naar de gemeentelijke basisschool gegaan om er mij in te schrijven maar de directrice was niet aanwezig en dus zal ik
Groepsfoto!Groepsfoto!Groepsfoto!

vlnr. Adam, Pieter, Katrine, Lisa, Frank, Jannie, Almut en Jule
volgende dinsdag teruggaan, dus over dit avontuur later meer. Ik heb wel de juffrouw voor gitaar al gesproken en zij spreekt perfect Engels en leek geïntereseerd toen ik vertelde dat ik eigenlijk al 11 jaar gitaar speel. Ik zou wel, net zoals ik vroeger deed, ook theorielessen moeten volgen. Kijk ik al naar uit! In een klasje met Poolse kinderen, misschien kan ik zo mijn Pools wat opkrikken!

Nadien ben ik naar een fryzjer, kapper, gegaan om er mijn puntjes te laten doen want ik vond dat mijn haar er zo flutterig begon uit te zien. Mijn woordenschat is echter nog niet zo uitgebreid en het draaide erop uit dat ze er misschien het dubbele vanaf deed dan ik wenste. Maar, ik ben heel tevreden. Ze heeft ook mijn nek gedaan met een tondeuse, maar ik vind het beter zoals Ann het doet met zo'n krabbertje. Ik heb net een fotoshoot gehouden in mijn kamer, dus aanschouw mijn nieuw kapsel. Zowel Brecht als Jasmijn vertelden me trouwens dat je op Erasmus als het ware opnieuw kan beginnen, je creëert jezelf een parallel leven met een nieuwe thuis met nieuwe vrienden. Een nieuwe look past daar perfect bij.

Vrijdagavond
Het terrasHet terrasHet terras

Jannie, Katrine en Almut
hebben we samen gekookt in Adam en Lisa's apartement. Ik had voor de gelegenheid cake gemaakt en Frank had koekjes bij en het bleek allemaal heel gezellig. Een beetje koken, eten, drinken, babbelen, op het terras buiten staan en uitkijken over de rivier en Warschau. Tegen halfeen zijn we nog een koffie gaan drinken in Warschau en om 3 uur namen we de laatste metro naar Ursynów.

Zaterdag bezochten we met enkelen de koninklijke zomerresidentie in Wilanów. Eigenlijk ga ik in de eerste plaats naar elke mogelijke bijeenkomst gewoon om mensen te ontmoeten. Het paleis was mooi en al wat je wilt maar het draait toch vooral om de warme chocolademelk achteraf.

Gisterenavond, zaterdagavond, ben ik dan met Lisa, Adam en Ulrike naar Wpadka (Knocked Up) gaan kijken in de Multikino in Warschau. Ik was onder de indruk van zo een gigantisch complex, supertrendy bars en een algemene Vegas indruk. We hebben maar liefst 7 roltrappen moeten nemen om tot in onze zaal te geraken. Wow.

Vandaag houd ik een rustdag. Of we zien wel.

Liefs!

WilanówWilanów
Wilanów

Jule en Almut dragen nog steeds de blauwe slofjes die we binnen kregen

7th October 2007

ik ben erg voor je nieuwe puntjes, sportief en sexy en zo
9th October 2007

geschrokken
Je Belgische kapster is toch wel geschrokken .... je zo kort knippen ! Ik zou het niet durven ..:) veel plezier nog en tot spoedig
9th October 2007

Kapster
Ik stel je Nederlandstalige bediening dan ook zeer op prijs! Is toch handig hoor. Oh en hoe maakt het meneertje het in je buik? Jasmijn vertelde me enthousiast van je telefoontje!

Tot: 0.089s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 56; dbt: 0.0618s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb