Nog even geduld!!!!

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
September 10th 2007
Published: September 10th 2007

Hardlopen in Albert ParkHardlopen in Albert ParkHardlopen in Albert Park

Bij gebrek aan spannende tripjes maar eens foto's gemaakt van Albert Park tijdens een rondje hardlopen om een beeld te geven van dit prachtige stukje Melbourne... en waarom wij het zo geweldig vinden hier te kunnen hardlopen! Allereerst: de zwaantjes!
Daar zijn we dan weer… de ‘bijna-vakantiegangers’ ;-)!
Tsja.. je hoort het alweer, ons leven staat momenteel enkel in het teken van de vakanties... vakanties zul je denken? Gaan komende vrijdag toch weg? Ja ja, maar vergeet deze belangrijke les van Mr “Vakantieman“ Robin T niet: “Ga nooit op vakantie zonder nagedacht te hebben over je volgende vakanties, zodat je bij terugkomst niet hoeft te treuren over de afloop van je vakantie, maar al kunt vooruitkijken naar de volgende”. Ja ja, weet het… niet overdrijven… maar goed, we zitten nu ff in zo’n lekkere vakantie sfeer dat we bijna aan nix anders kunnen denken dan vakanties!! Gaan komende vrijdag dus lekker op pad naar NZ en Tonga, maar hebben ondertussen alweer de volgende trip geboekt ook... met Marco en Ange 4 dagen naar Zuid Australie toe: Adelaide/ Barossa Valley (wijnregio, uiteraard….) en Kangaroo Island! KI is een groot eiland ten zuiden van Zuid Australie, waar amper mensen wonen maar dat voor een groot deel natuur-reservaat is. Er zitten daar bergen beestjes, met als hoogtepunt een groot aantal zeeleeuwen waartussen je schijnt te kunnen wandelen op de stranden! Dus daar kijken we ook alweer naar uit… en het dagje Barossa Valley is
Hardlopen in Albert ParkHardlopen in Albert ParkHardlopen in Albert Park

En dan: het meer...
puur uit algemene interesse in het verder ontdekken van de Australische cultuur hoor, we hebben het helemaal niet zo gepland dat we daar met een fiets de wineries afgaan zodat we genoeg kunnen proeven en niet meer in de auto hoeven te stappen en door kunnen gaan… ECHT niet…!!! Kortom, dat is alweer iets om naar uit te kijken! Tsja… het lijkt wel alsof ik het gewoon niet kan laten om tripjes te plannen.. merk dat me dat zoveel plezier geeft, lekker ideetjes verzinnen en dan op internet en de Lonely Planet gaan rondstruinen om te zien wat er allemaal te doen valt, opties vergelijken en jezelf voorstelling maken van hoe het zal worden! Wat dat betreft klopt het dan wel weer dat ik graag Fantasy boeken lees, daar kun je toch ook een beetje bij wegdromen en je eigen voorstellingen maken… grappig, zo leer je jezelf nog eens kennen haha! Maar goed, in november hebben we dus weer een lang weekend vrij vanwege de Melbourne Cup (je weet wel: die grote paardenrace… “The race that stops the nation” waar ik het de afgelopen 2 jaar al over heb gehad) en dat weekend gebruiken we dan voor de KI trip:
Hardlopen in Albert Park Hardlopen in Albert Park Hardlopen in Albert Park

Tenslotte: uitzicht op de stad tijdens je buikspier oefeningen
zaterdag vroeg naar Adelaide, dan gelijk door naar de Barossa, hup de fiets op en wijn zuipen… uhm.. pardon, wijn proeven natuurlijk :-), dan de B&B in om onze roes uit te slapen, vervolgens zondag vroeg de deur uit om om 10 uur de ferry naar KI te pakken, daar 2 dagen tussen de wallabies en zeeleeuwen te vertoeven, en dan dinsdag weer terug richting Adelaide voorde vlucht terug naar Melbourne. Gezellig zo met Marco en Ange, die dan ook net een week terug zijn van hun 3-weekse vakantie naar Indonesie en we dus een tijd niet hebben gezien! Wij gaan komende vrijdag weg, dan gaan zij weg als wij een week terug zijn voor 3 weken, en de week daarna dus met ons 4-tjes de hort op. Kunnen we 4 dagen de duikvakanties doornemen (zij gaan ook duiken in Indonesie) en foto’s bekijken van elkaars tripjes onder het genot van een wijntje en mooie natuur, prima geregeld!

O ja… de trip daarna staat ook al vast… al is die nog niet geboekt! Geert uit Costa Rica komt dan langs in OZ!! De meesten weten het wel, maar Geert hebben we een jaar of 7 geleden ontmoet in Costa
Hardlopen in Albert Park Hardlopen in Albert Park Hardlopen in Albert Park

Jacq had geen zin om te lopen, wel in een kopje koffie bij de Franse bakker vlak voor het park... ieder zijn meug, en ik had een ontvangst comite!
Rica, hij was onze reisleider tijdens onze eerste trip daarzo. Een geweldige vent, Belg en een echte wereldreiziger! Was ooit van plan om van Mexico naar het zuidelijke puntje van Argentinie te trekken, maar is blijven hangen in Costa Rica en er nooit meer vertrokken. Is er ondertussen al 10 jaar reisleider, net 40 geworden en als kado heeft hij zichzelf een sabbatical gegeven waarin hij in een jaar de wereld gaat rondreizen! Aangezien hij ons al een keer op reis heeft genomen in Costa Rica (onze 2e trip daarheen) en we hem nog een aantal keer in NL hebben gezien, lijkt het hem geweldig om ons hie rin OZ te ontmoeten zodat we hem mee op reis kunnen nemen!! Nu hebben we dus afgesproken dat we elkaar ontmoeten in Brisbane rond de kerst (hij zit dan al 3 weken in OZ en is ondertussen van Cairns naar Brisbane afgezakt) waarna we met zijn 3-tjes naar Sydney reizen om daar een van onze droomwensen te vervullen: het vuurwerk op Sydney Harbour Bridge met Oud en Nieuw bij te wonen! Dan gaat Geert weer een aantal weken alleen op pad waarna hij eind januari naar Melbourne komt en hier nog het
Dandenong RangesDandenong RangesDandenong Ranges

"Wat is dat voor rare vogel?"... denkt de kaketoe
eea gaat doen. We gaan o.a. met ons 3-tjes naar het concert van The Police hier in Melbourne en we zullen vast nog wel het eea gaan doen. Om een lang verhaal kort te maken: er staat genoeg op de planning de komende maanden! Aan ontspanning geen gebrek…

Maar goed, dat is dus de toekomst… wat is er de afgelopen weken allemaal gebeurd… nou ja, eigenlijk niet zo heel veel nieuws. Jacq heeft het nog steeds niet naar haar zin op kantoor.. die afdeling waar ze zit lijkt wel een begraafplaats zegt ze wel eens. Er zitten daar in totaal 9 mensen, van wie er 2 al zon’n jaar of 20 zitten en het niet goed kunnen vinden met een andere vrouw die er een jaar of 8 zit. Die 2 die er al zo lang zitten terroriseren die afdeling een beetje: er mag geen muziek aan, als iemand zijn mobiele telefoon afgaat vragen ze naderhand of die voortaan uitmag, als iemand praat dan vragen ze of het wat stiller mag, als mensen met een iPod op zitten vragen ze of die afmag, etc. en de baas van de afdeling doet er niets aan, waardoor er echt een rot-sfeer
Dandenong RangesDandenong RangesDandenong Ranges

Blijft leuk, cockies voeren... :-) Die ene met zijn grote kuif schrok alleen beetje van zijn buurman die aan kwam vliegen, ze haren gingen er van overend staan, haha!
ontstaat. Moet je dus vooral Jacq hebben… over het algemeen doet ze wel rustig aan, maar zoals je Jacq kent vindt ze het ook wel eens leuk om ff lekker te stoken… zet ze dus een muziekje aan op d’r mobiele telefoon om aan iemand te laten luisteren wat een lekkere muziek het wel niet is.. om dan 2 minuten verbouwereerd te zeggen: Oeps, sorry.. mag geen muziek aan he hier. Of zet ze d’r Ipod op en staat ze dansend midden op de afdeling… of roept ze keihard naar een collega met wie ze het wel goed kan vinden: “Peter, ben jij ook zo toe aan het weekend?”… tsja… met sommigen maakt ze wel vrienden (vooral iedereen behalve die 2 secreten), met die secreten gaat het beduidend minder, haha!! Dus ja, die vermaakt zich wel… al gaat het niet automatisch en van harte. Ze heeft nu nog een contract voor 3 maanden, dat wil ze wel uitdienen maar daarna moet er wel wat veradneren wil ze er blijven, want het werk vindt ze ook maar nix. Dus hopelijk vragen ze haar te blijven waarna ze wellicht zo kan spelen dat ze part-time zou kunnen werken, zou wel zo fijn zijn. Nou ja, to be continued… verder gaat het met het ijzertekort ook nog steeds niet goed. Vorige week bloed wezen prikken en nu maar afwachten wat er uitkomt. Het gaat er in ieder geval wel steeds meer naar uitzien dat Jacq’s dagen als ‘volledig’ vegetarier geteld zijn… zo af een toe een stukje vlees voor de broodnodige ijzeraanvulling lijkt bijna noodzakelijk. We moeten dan wel ff een bio-slagerij zien te vinden omdat dat het enige is wat ze uberhapt wil proberen… en het zal waarschijnlijk toch maar 1x in de 2 weken worden dat ze het eet, dus komt goed.

Met mij gaat het verder wel goed. Heb vorige week eindelijk een telefoontje gehad van de grote baas over mijn nieuwe functie… hij heeft nu met zoveel woorden gezegd dat hij een nieuw soort sales-team wil gaan opzetten dat zich enkel gaat richten op het binnenhalen van de echt grote klanten. Een van de functies in dat team moet ingevuld worden door een ‘Solutions Consultant” die met de klante in gesprek moet om te kijken wat er bij ze speelt, om o pdie manier te kijken hoe wij ze kunnen helpen met onze software. Die functie moet officieel worden aangeboden binnen de organisatie, maar hij vertelde me al dat hij zich niet kon voorstellen dat er iemand zou reageren met betere papieren dan ik, dus zodra we terug zijn van vakantie zou ik per direct kunnen beginnen volgens hem. Erg interessant, omdat die functie normaal enkel wordt aangeboden aan mensen die 5+ jaar bij het bedrijf werken… en ik zit er nog geen 2! Daarnaast komt een groot aantal mensen in de raad van bestuur van Manhattan uit dezelfde functie vandaan, dus er zit een heel duidelijk groei-perspectief in. al met al dus een super goede uitdaging, en iets volledig nieuws. Zal ook veel meer moeten gaan reizen omdat het een functie betreft in de hele Azie regio. Volgens hem moet ik denken aan een week op pad (India/ China/ Japan/ Thailand/ etc.) en dan 3/ 4 weken thuis en dan weer op pad, etc. redelijk goede verhouding reizen/ thuis in ieder geval. En de tijd dat ik thuis ben zou ik ook thusi kunnen werken, of op kantoor in de stad moet ikz elf maar kijken. Helaas nog steeds niets gehoord van een officieel contract tot nog toe, dus we blijven een slag om de arm houden helaas… to be continued! Heb al wel mijn laatste dag bij Coles gehad vorige week.. in voorbereiding op mijn nieuwe functie (en door de vakantie en cursus die ik nu doe) ben ik al vervangen door een collega uit India die hier 3 maanden zit. Ik ben dus al lekker vrij!!! heb vorige week maandag die nieuwe vent ingewerkt, en daarna 2 dagen cursus gevolgd. Was een tijdje terug opgegeven voor een cursus Project Management omdat het er toen nog naar uitzag dat dat mijn nieuwe functie zou worden voordat dat hele Solutions Consultant verhaal ging spelen. Maar goed, cursus al geboekt dus ik ga er gewoon heen, kennis is macht en hoe meer kennis hoe beter! Dus dinsdag en woensdag daarheen, donderdag laatste dag bij Coles, en vrijdag en vandaag (maandag) thuis ‘studeren’… oftewel: code-woord voor verkapt vakantie hebben en geen klote doen… maar goed, had mijn baas zelf gezegd: we hadden de afgelopen 2 jaar zo hard gewerkt dat ik die tussenliggende dagen maar lekker rustig aan moetst doen! Vanaf morgen nog 3 dagen cursus, en dan vrijdag avond lekker op het vliegtuig naar NZ, heerlijk!

De weekends zijn verder ook lekker geweest. Eerst vorige week zaterdag zijn we op visite geweest bij Marco en Ange. Het was (nog steeds) zalig weer, en zij vroegen of we lekker bij hen wilden komen om wat te eten / drinken in de tuin. En dat wilden wel wel! Dus lekker wijntje gehaald, en wat lekkere hapjes en dingetjes bij een Italiaans delicatessen winkeltje (olijfjes, dipjes, kaasje) en lekke rnaar hen toe. Daar lekker in het zonnetje gezeten (met zonnebrand want de zon was alweer godvergeten warm en ‘verbrandend’) en lekker zitten genieten. Ik zou naar huis rijden omdat ik niet zo’n zin had om wijn te drinken… en dat heb ik geweten, haha!! Voor iedereen die jacq nog kende als dat lieve, geheelonthoudende meisje uit NL: stel vooral je beeld bij voor als je haar volgende keer weer ziet!!!!! Die zuiplap heeft gewoon VIER glazen wijn op in d’r eentje…. Bijna een fles!! Dat moet toch niet mogen… haha!! Nee hoor, zonder dollen… ze had idd 4 glaasjes op, en het was zalig! Ze werd er niet vervelend van, enkel beetje melig, en nog gezelliger dan anders.. en nu kan ik tenminste ook eens een keertje rijden en zij een drankje drinken, goed geregeld. Zijn daarna nog een lekker stuk wezen wandelen bij Ange en Marco in de omgeving. Die wonen dus redelijk buiten de stad, en je kan daar schitterend wandelen in een semi-natuurgebied. Dit keer geen kangoeroes gezien, maar van Marco en Ange de verzekering gehad dat ze die regelmatig tegenkomen op die wandeling! Maar goed, bleef evenzeer een erg mooie wandeling, en met dat heerlijke lente-weer kon het niet stuk natuurlijk. Daarna op tijd naar huis om ‘s avonds naar de nieuwe Bourne Identity film te gaan. Zoals de eerdere 2 delen uit de serie een absolute aanrader, zal er niet teveel overuitwijden!

Zondag lekker gevoetbald, laatste wedstrijd van het seizoen alweer… door die droogte is het een erg kort seizoen geweest.. slechts 4 maandjes, erg jammer. Maar goed, wel gezellig. Sinds ik heb besloten bij het 3e te gaan spelen heb ik het veel meer naar mijn zin. Leuker elftal waarin minder vriendjespolitiek speelt, meer een vriendenteam. Was daarom des te jammerder dat een van de leukste gasten uit het team (‘Big’ Tony ‘Ladykiller’ Sheehan… een toffe Ierse gozer die hier een jaartje of 2 was… hij had 2 bijnamen ‘Big’ en ‘Ladykiller’ dus dan weet je wel dattie goed in de groep lag! Wereldgozer, altijd lachen en geinen, en met dat Ierse accent komt ie al gelijk over als een toffe peer) had besloten om OZ te verlaten en te kijken of hij terug in Europa zou kunnen wennen of toch terug zou willen naar OZ. hij gaat voor 2 jaar naar Londen toe, om te kijken of hij uiteindelijk in OZ zich wil vestigen of toch in Europa wil blijven… zo zijn er wel veel bij ons op de club, dus er zullen er volgend jaar nog wel meer volgen. De kern van de club zit er nu zo’n 2 jaar of langer (ik zit er pas 2 jaar) dus het zal nu wel gaan kriebelen bij de meesten.. nou ja, we zien wel. Maar goed, Tony had dus zijn laatste wedstrijd, en het was een perfecte wedstrijd… zalig weer, goede tegenstander (onderste op de ranglijst, altijd lastig) dus de omstandigheden waren perfect voor een goede afsluiter! En die kwam er hoor… we kregen in de laatste minuut van de wedstrijd een penalty mee (stonde al 1-0 voor) en uiteraard zou Tony hem nemen… iedereen natuurlijk hopen dattie hem zou missen zodat we hem nog lekker konden zieken op zijn laatste dag… wat doet die eikel.. schiet hem snoeihard in de kruising, en de scheids fluti gelijk voor het einde van de wedstrijd, geloof je toch niet!! Laatste bal van het seizoen, en dan zo’n goal van de gozer die ons gaat verlaten… tsja, zou bijna denken dat het een film was! Maar goed, iedereen natuurlijk toch proberen Tony te zieken, niet gelukt dus maar besloten om iedereen een blikje bier over hem leeg te sproeien… ja ja, je moet wat he!! Kortom, was erg leuk maar jammer dat hij weggaat. Daarna nog ff lekke rin het zonnetje staan kijken naar het 2e elftal, maar gauw daarna weg om lekker met mijn vrouwtje in het zonnetje te genieten op het terrasje bij Spuntino van eenlekker drankje! Dat was het weekend dan weer, lekker hoor! O ja, ‘s avonds nog happie wezen eten biji de Indier…

Afgelopen weekend was ook van hetzelfde soort.. lekker genieten van de zon op het terras, boekje meegenomen en op het gras bij het strand gaan liggen, ‘s avonds lekker pizzaatje met flesje wijn op… zondag besloten om maar wat actiefs te gaan doen. De andere optie was om weer te gaan boozen bij Spuntino op het terras in de zon, maar zelfs dat gaat op een gegeven moment vervelen :-). Dus we zijn lekker naar de Dandenog Ranges gegaan waar we een wandeling hebben gemaakt van een kleine 2 uur door het bos, heerlijk, ff weg uit de stad. Daarna terug naar St Kilda, bappies gehaald en de sociale contacten opgehaald zo vlak voor de vakantie! Al met al 4 uur aan de bel gehangen geloof ik met nog een kleine 2 uur MSN erbij… tsja, heel belangrijk! Jacq had tussendoor nog heerlijk gekokkereld… had een receptje gezien bij Jamie Oliver op TV vrijdag, en dacht: dat kan ik ook! Dus we hadden canneloni op, gevuld met een mix van spinazie/ knoflook/ uitjes en ricotta kaas, in een ovenschaal met bechamelsaus, daarop tomatensaus en dan op de canneloni nog parmezaanse kaas, en dat lekker half uur in de over.. mjam mjam! Met wat gekibbel heen en weer (ja Ans, dat doen wij af en toe :-)!!!) is het allemaal goed gekomen, al dreigde het soms even verkeerd te gaan!!

Nou, dat was het denk ik allemaal wel weer… is nu maandagmiddag, ga zo ff terug naar de duikwinkel omdat het duikpak van Jacq dat we afgelopen zaterdag hebben gekocht een beetje lijkt los te laten op de lijmrand. Ff kijken wat ze te melden hebben.. en dan gelijk maar ff gesprekje aanknopen met die vent van de shop. Die komt net uit Tonga terug, en volgens de eigenaar van de shop die ik zaterdag sprak had hij een ervaring meegemaakt daar die wij ook hopen te mogen aanschouwen… hij lag in het water met op een paar meter afstand een bultrugwalvis moeder met een kalfje dat aan het drinken was bij zijn moeder!!! Dat geloof je toch niet… o… wij hopen enkel dat we er eentje mogen zien, durven niet eens te hopen zoiets te mogen zien… volgens haar had hij tientallen walviseen gezien tijdens zijn verblijf op Tonga, en wij zitten op dezelfde plek als hij, dus duim voor ons!!

Nou allemaal, het ga jullie goed… geen update meer voor de vakantie, en hopelijk kunnen we jullie verrassen met schitterende walvis foto’s zodra we terug zijn, wat een super-gedachte… nu ja, niet teveel hopen maar, kan alleen maar tegenvallen dan…

Tot dan en nou, de groeten maar!!!
Jackie en Robin

10th September 2007

Wow wat een rotleven hebben jullie toch zeg. Alleen maar vakanties en leuke tripjes. Ik heb medelijden! (of ben ik gewoon een beetje jaloers?) Hihihi... Anyways... fijne vakantie. Ik duim voor veel moois!

Tot: 0.148s; Tpl: 0.023s; cc: 18; qc: 86; dbt: 0.0805s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb