Aftellen naar de vakantie

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
August 28th 2007
Published: August 28th 2007

Hoi allemaal!
Nou, dan alweer tijd voor een volgende update. Deze keer eigenlijk niet al teveel gebeurd, zitten eigenlijk te wachten totdat de vakantie aanbreekt… tot die tijd niet al te veel. Het was wel een periode van uitersten de afgelopen 2 weken. De eerste week na mijn terugkomst uit Shanghai had ik helaas pieperdienst… we hadden met zijn allen een tijdje geprobeerd om dit tegen te houden… het is eigenlijk een taak die de medewerkers van Coles moeten uitvoeren. Omdat het echter te zwaar is voor het team dat zij hiervoor hebben, hadden ze aan Manhtaan gevraagd of die wilde bijspringen… nou ja, een paar collega’s en ikzelf die dus vanuit Manhattan bij Coles werkten waren dus slachtoffers… nou ja, helaas konden we er niet aan ontkomen en moesten we dus wel. Gelukkig konden we wel een goede afspraak maken: kregen een vergoeding voro elke dag dat we die k*t-pieper op zak hadden en daarnaast kregen we een uur tijd voor tijd voor elk telefoontje dat we kregen. Nou ja, om ene lang verhaal kort te maken was ik de eerste week de lul, en kreeeg gelijk een lekkere week met een hoop ellende, problemen en dus veel telefoontjes midden in de nacht en in het weekend… aan het eind van de week kon ik gelukkig wel een extra 3 en een halve vakantie-dag bijschrijven.. dus dat was dan wel weer een voordeeltje. Maar goed, was het ook wel waard want het was niet fijn.. slaap je net een paar uur, word je wakker gebeld, 10 minuen later in bed, uur later weer telefoon en zo gaat dat door… geloof dat dus weer bewezen is dat we nog niet toe zijn aan kinderen, haha!!

Het weekend hebben we wel gewoon lekker ons eigen ding gedaan, en niet teveel van die pieper aangetrokken. Vrijdagavond kwamen Ange en Marco langs en hadden we lekker Indiaas gehaald en lekker een wijntje gedronken. Gelukkig geen telefoontjes, dus was goed! Zaterdag overdag lekker de stad ingegaan, wel mijn laptop meegenomen dus als ik zou worden gebeld kon ik gelijk het kantoor inlopen. Weer geen telefoontjes, dus lekker middagje waarin we lekker konden shoppen. ‘s avonds niet veel gedaan, en ‘s nahts begon het feest…. Al met al 3 uur geslapen en bijna nog ‘s morgens de voetbal gemist omdat er een groot probleem ontstaan was in een van de DC’s. gelukkig kon ik een collega bereiken, die het overnam van me. Maar goed, al met al geen fijn weekend. En dat ging ‘s avonds nog lekker ff door, dus was als een kind zo gelukkig toen ik maandagochtend naar kantoor fietste!

Het was echt zalig weer… we kunnen nu echt merken dat het lente begnt te worden, dus ik fietste lekker door het park, was al graadje of 15 zo in de ochtend, zag de kaketoe’s overvliegen, hele groepen zwanen met babietjes in het meer zwemmen, blauwe lucht met op de achtergrond de skyline van Melbourne… en vooral de gedachte dat ik die pieper kon teruggeven, ben in tijden niet zo gelukkig geweest!!! De week was verder dus lekker relaxed, beetje rustig aangedaan om bij te komen van de week ervoor, en gewoon lekker genoten van het lekkere weer. Doordeweeks wezen eten bij een Thais restaurant dat we al een tijdje wilden proberen. Was erg lekker en weer eens wat anders na al dat Indiaas. Zijn verder weer paar keer wezen hardlopen, en ook dat kan weer gewoon in een korte broek, zalig! Het weekend was echt een unicum hoor… zaterdag 22 graden en zondag zelfs 26 graden, en dan te bedenken dat het nog steeds winter is!!! We hadden onszelf dus al goed voorbereid door vrijdag de bappies te halen.

Toen we zaterdag dus wakker werden hoefden we maar een ding te doen: hardlopen, en verder genieten!! En dat is wel gelukt.. eerst naar een Frans bakkertje hier in de buurt gegaan (dit bakkertje hadden we ontdekt toen we net hier aankwamen, waarbj we toen de belofte maken om vaker te komen… sinds die tijd eigenlijk niet meer geweest …) waar we lekker in het zonnetje hebben zitten genieten van een goede kop koffie, een gebakje en een broodje…. Zalig!! Van het bakkertje zijn we naar het strand gewandeld, waar we wat hebben zitten drinken in een leuk café aan het strand… toen vonden we het te warm worden (vooral Jacq want die koukleum had d’r Ugg-boots aangedaan….) en zijn we ff naar huis gegaan om ons om te kleden. Dus in een korte broek en t-shirt terug de zon in en de rest van de middag op een terrasje gezeten, genietend van een biertje/ wijntje…. Life is good! ‘s Avonds pizzaatje wezen eten in Acland Street, en lekker van een wijntje zitten genieten met de deuren van het restaurant open… wat een genot zeg die temperatuur… en zondag werd het allemaal nog beter… om 10 uur voetballen en toen was het nog een beetje bewolkt omdat het had geregend ‘s nachts. Na het voetbal trokken de wolken echter weg, was de BBQ aangestoken en was de bar open… lekker met zijn allen in het zonnetje beetje slap zitten ouwehoeren met een biertje… en om 1 uur thuis moest de dag nog echt beginnen, erg geod. ‘s middags nog ff lekker naar Acland Street gegaan waar we lekker op hetzelfde terrasje als zaterdag (Spuntino - zijn we van de winter eigenlijk niet geweest, maar nu de zomer er weer aan komt is dat toch wel de perfecte plek om te genieten van het weer op een terras!) van een kop koffie hebben genoten. Daarna lekker op tijd naar huis, en ‘s avonds lekker gekookt en wat sociale contacten in NL opgehaald. Allemaal goed dus! En de temperaturen van deze week beloven nog steeds veel goeds, wordt morgen weer 25 graden, jahoe!

Verder dus spulletjes gekocht voor de vakantie.. vorig weekend de duikspulletjes naar de duikwinkel gebracht voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt, en gelijk duikpakken gekocht. Dan ook nog een nieuwe camera gekocht.. de oude digitale begon wat kuren te vertonen na de vele foto's die ermee geschoten zijn de afgelopen 2 jaar! En aangezien we toch graag tijdens het duiken foto's/ filmpjes wilden maken, maar besloten een nieuwe camera te kopen met een onderwaterhuis! Dus met wat geluk kunnen we jullie allemaal laten meegenieten van het moois in Tonga... laten we maar hopen dat de bultrug walvissen willen poseren voor ons!!
Daarna ook weer op een site in de VS een aantal andere duikspullen gekocht die we nog nodig hadden (nieuwe bril voro Jacq, en tassen voor onze adem-automaten en vinnen) samen met Marco. Die had nog wat andere spulletjes gekocht, en dan scheelt het toch wel heel veel geld. Het masker van Jacq hadden we bijvoorbeeld voor $160 in de duikwinkel gezien, en was $49 op internet… en als je het dan ook nog eens binnen 3 dagen thuis krijgt bezorgd via UPS is het niet raar dat we daar nu al voor de 3e keer spulletjes hebben gekocht!! Dus nu is het alleen nog maar aftellen tot de vakantie… nog 2 weken en een paar dagen… kunnen niet wachten!

Onze eerste dagen in Nieuw Zeeland beloven ook erg leuk te worden. We zouden dus die vrienden ontmoeten in Aukland voor een etentje, maar die verrasten ons door een heel weekend te regelen met ons! Ze komen ons nu ophalen op het vliegveld, en rijden dan naar hun ouders in het noorden van Nieuw Zeeland. Zijn vader heeft geloof ik een boot, dus we kunnen lekker een stuk gaan varen op zee, en verder gewoon genieten van de mooie omgeving. Grote verrassing dus, en zal vast leuk worden, wat kan je beter hebben dan meegenomen worden door locals in hun eigen land! Op zondag huren we dan een auto, en rijden we ‘s avonds naar Roturoa toe, een dorpje op een paar uur rijden van Auckland dat heel mooi schijnt te zijn met geisers, allerlei vulkanische activiteiten, mooie natuur en niet te vergeten veel avntuurlijke dingen! Zo wil Jacq in een grote plastic bal van een helling afrollen, willen we wellicht in zo’n supersnelle hydro-boot over een rivier ehen scheuren, en zit ik toch wel te twijfelen of ik niet zou gaan bungy-jumpen… NZ is toch DE plek om dat te doen ipv een grote hijskraan op een parkeerplaats bij een kermis… nou ja, moet er maar ff over nadenken. Het weer in Tonga wordt ook steeds beter… regende het een maand geleden nog zowat dagelijks, nu is het gemiddeld 28 graden met een nachtelijke temperatuur van zo’n 25 graden… weer is goed, dus laat de bultrug walvissen maar komen en de vakantie kan niet meer stuk!!!!

Nou, dat is wel een mooi eind voor deze keer… laat het aftellen maar beginnen…

Tot snel allemaal!
Groetjes Jackie en Robin

28th August 2007

Aftellen naar de vakantie
Hoi Austr aliens, Nou dat aliens kan er vanaf, jullie zijn inmiddels de specialisten en inside kenners van Australië geworden. Jullie vakantieplannen klinken aanlokkelijk en jullie zullen er vast in slagen er weer een prachtige vakantie van te maken en het is jullie gegund. Geniet met volle tuigen en tot het volgende bericht. Groetjes Ernst en Inge.
4th September 2007

veel moois in Tonga en NZ
He pikkies, als ik jullie niet meer spreek voor jullie vertrek >>>> HEEEEEEEEEL VEEL PLEZIER !!!!!!! en kietel die humpback maar even onder zijn/haar kinnetje. Dikke knuf !!!

Tot: 0.14s; Tpl: 0.01s; cc: 18; qc: 88; dbt: 0.0939s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb