kratermeer, nevelwoud, folklore

Published: August 24th 2007

Hola!
Nou, de antibiotica heeft zijn werk goed gedaan en we hebben de afgelopen dagen alweer een hoop ondernomen.
Eerst dinsdag nog een rustige dag in Granada zelf, waarop we o.a. het oude treinstation, wat kerkjes en de begraafplaats hebben bezocht. Ook zijn we van hostel gewisseld om weer even wat anders te hebben.
Woensdag zijn we met een pick-up naar een kratermeer, Laguna de Apoyo, geweest. Een supermooie plek! Het water was erg helder, beetje blauw/groen van kleur en in de omgeving alleen maar beboste hellingen met veel vogels, vlinders en brulapen!!! (die hebben we alleen maar gehoord...)
We konden gebruik maken van kayaks, tubes en wat relaxen op een steiger of in een hangmat. Op het water dreven ook heel veel stukjes lavagesteente. Ik kan niet zo snel een dag stil zitten, maar dat lukte daar toch erg goed. Vooral een beetje ronddobberen in zo'n tube (grote band) is erg relaxed. En dat kratermeer is ook nog eens goed voor je huid.
Na deze ontspannende activiteit hebben we donderdag weer wat meer actie ondernomen. We zijn naar de Mombacho vulkaan geweest. Deze ligt ten zuiden van Granada en kijken we al bijna een week tegenaan. De soort van safari-truck waarmee we omhoog gereden werden was wel heel erg toeristisch, maar ja, kan ook wel een keer, niet alles hoeft heel avontuurlijk..
We werden netjes afgeleverd bovenop de berg bij 1 van de kraters. Een gids leidde ons rond om de krater. Erg mooi nevelwoud met bromelia's orchideen, vlinders (ook 1 met doorzichtige vleugels), heliconia's en wederom het geluid van brulapen. Ook vlogen er wat gieren rond. Het was supermooi zo tussen de wolken en hoewel de vulkaan slapend is, kwam er ook nog uit wat gaten stoom.
Bij een uitzichtpunt hadden we uitzicht over Granada en het meer, Laguna de Apoyo en zelfs in de verte het meer van Managua.
Vandaag (vrijdag) zijn we alsnog naar Masaya gegaan, waar ik vorige keer ziek vandaan kwam. Nu hebben we wat meer gezien dan de rommelige markt met etenswaren. We hebben nu ook de echt toeristische markt bezocht met hangmatten, tasjes en allerlei andere zooi. Ook nog wat dansoptredens gezien op het Parque Central. Dus toch nog wat meegekregen van het folklorische.
Vandaag voor het eerst lijmsnuivende kinderen gezien. Je merkt toch echt dat dit 1 van de armste landen van Midden-Amerika is, hoewel de verschillen ook erg groot zijn. Naast een prachtige villa met hekken eromheen staat gerust een krot met golfplaten. Ik denk dat dit wel heel kenmerkend is voor heel Latijns-Amerika.

Morgen gaat Judit terug naar Nederland en heb ik nog vier reisdagen over. Isla de Ometepe ligt dan in de planning. Een eiland, bestaande uit twee vulkanen gelegen in een groot zoetwatermeer. Alles schijnt daar erg traag te gaan, ook internet, dus don't worry, als er de komende dagen geen bericht verschijnt. Misschien nog eentje als ik dinsdagavond terug in Granada ben, waar vandaan ik dan woensdagochtend een transfer naar het vliegveld neem. Kan ik tenminste Managua een beetje omzeilen.
Tot later!

25th August 2007

genieten
Hei, geniet nog van je 4 vakantiedaagjes en tot in holland dan maar weer. Ha det bra, Fraukje
27th August 2007

contact
He Af, Ik had je tig keer gebeld na dat afgebroken telefoongesprek. ik weet dat je een druk sociaal leven hebt en keek er dus niet van op dat ik je nooit te pakken kreeg. toen bedacht ik opeens dat je misschien wel op vakantie was. aan martine gevraagd en zij stuurde me het linkje naar travelblog. hier had ik me eerst voor opgegeven, maar er is denk ik iets mis gegaan, want ik heb nooit bericht gehad van nieuwe mails snik... net al je verhalen gelezen. geweldige ervaringen weer.

Tot: 0.045s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.017s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb