Mellakoita ja maailman 7. ihme

South America » Peru » Cusco » Cusco
July 17th 2007
Published: August 13th 2007

OllantaytamboOllantaytamboOllantaytambo

Mielenosoittajien tielle kantamat kivet katkaisivat taksimatkan tähän.
Matka Cuscosta Ollantaytamboon sujui mutkaisissa merkeissa, mutta silti paastiin melkein perille asti. Mutkia matkaan toivat mielenosoittajien teille kasaamat kivet, lasinsirut ja kaktukset. Paatiet olisivat vissiin olleet tukossa, mutta meidan taksi tiesi onneksi kiertoreitin. Vahan ennen Ollantaytambon kylaa mielenosoittajat tulivat tiella vastaan kivia levitellen, joten meidan oli otettava rinkat selkaan ja kaveltava loppumatka.

Itse kyla oli kuin aavekaupunki edelliseen visiittiin verrattuna. Autot, mukaan lukien turistibussit, eivat paasseet kaupunkiin lainkaan, koska tie oli tukittu isolla kokolla, ja kaupat pitivat ovensa suljettuina. Myos junarata oli tukittu kivilla, joten sitakaan pitkin ei paassyt kylaan. Meille oli vahalla kayda hassusti, kun juna-asemaa etsiessamme meinattiin jaada poliisin ja mielenosoittajien jalkoihin. Vähän piti tiivistää tahtia, jotta ehdittiin ajoissa rautatiekiskoja pitkin aseman turviin. Asemalla yritettiin ostaa liput Aguas Calientesiin, mutta lipunmyynti oli suljettu mielenosoitusten vuoksi. Ei auttanut kuin palata takaisin keskustaan ilman lippuja.

Keskustassa vastassa oli paljon poliiseja täysissä rynnäkkövarustuksissa, ja paikalliset kantoivat jotakuta loukkaantunutta kohti terveyskeskusta. Me turistit puolestamme istuttiin kahvilassa kahvia juoden ja kakkua syöden. Poliisit olivat kuulema taas hajoittaneet mielenosoittajien joukkoja kyynelkaasun avulla, mutta me ei sitä tällä kertaa päästy (tai jouduttu) maistamaan.

Travelblog otti ja kaatui pahemman kerran elokuun alussa. Meikalainen kadotti kaikkiaan 26 merkintaa. Niista olen onnistunut saamaan 25 kokonaisina takaisin,
OllantaytamboOllantaytamboOllantaytambo

Ei auttanut kuin heittää rinkka selkään ja kävellä loppumatka kylään.
mutta tama merkinta on vajaavainen. Paivitan sen jahka paasen takaisin kotiin... No nyt se on taas alkuperäisessä muodossaan - tai ainakin melkein. Siinä osassa, minka kirjoitin kotona uudestaan ovat nyt mukana noi ä ja ö kirjainten pisteet.

Machu PicchuMachu Picchu
Machu Picchu

Chinchilla

18th July 2007

video
Moikka! Hauska video :) Amandakin ihan alkoi hytkyä ja taputtaa käsiä!

Tot: 0.073s; Tpl: 0.014s; cc: 7; qc: 25; dbt: 0.0515s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb