Skt. Petersborg til Moskva

Russia's flag
Europe » Russia
June 25th 2007
Published: August 6th 2007

Togturen fra Skt. Petersborg til Moskva blev foretaget med tog paa foerste klasse. Ingen af os havde foer proevet at koerer i tog i Rusland eller at koere paa foerste klasse, saa det var en oplevelsesrig tur.

Vores vaertinde paa hostel sagde at der ville komme en taxa ca. klokken 22:45, selvom vores tog foerst koerte kl. 23:59, men grundet festival for de 'hvide naetter' saa skulle vi koerer i god tid. En gaest fra hostlet tog telefonen da de ringede fra taxaselskabet og sagde at det ville vaere en Volga (paa russisk Волга). Dertil svarede jeg (Claus) om det var Lada's storebror, men han fattede den ikke og sagde lidt nedsaettende at det var en ny bil - yeah right! En Volga er den tidligere omtalte gangsterbil...

Vi gik ned paa gaden, steg ind i den afskyelige bil og satte saa igang. Vores chaufoer havde et inderligt doedsoenske eller en form for kompleks, for han koerte som han ville have os, ham selv og alle andre slaaet ihjel.

Vores kupeVores kupe
Vores kupe

...og der er gulvtaeppe!
Der var en lille taske til os hverDer var en lille taske til os hver
Der var en lille taske til os hver

Med bl.a. sutsko, skohorn og saadan en maske man bruger for oejnene.
og der var et lille morgenkomplet til os hverog der var et lille morgenkomplet til os hver
og der var et lille morgenkomplet til os hver

Dertil en masse russisk magasiner og aviser
Os i kupeenOs i kupeen
Os i kupeen

Laeg maerke til vodka flasken. Saadan en fik vi hver (10 cl) - gratis selvfoelige

27th June 2007

Hilsen fra Greve
Hej begge to, Vi følger med spænding alt det I indtil nu har oplevet - og hvor lyder og ser det spændende ud! Vi kan godt forstå at bilerne ikke helt lever op til Claus' forestilling om lækre biler, men så meget desto mere vil du (Claus) jo sætte pris på Det Grønne Lyn når du kommer tilbage :-). Det lyder som om I begge hygger jer volsomt, og vi glæder os til at læse/se mere. Her er alt vel og vi skulle hilse fra gæsterne fra Canada. Knus fra os alle 4 (og de to små lømler).
27th June 2007

Hilsen fra Greve II
Hej med jer I to gamle krager. Jeg ved ikke hvorfor vores tidligere hilsen ikke blev vidresendt, men her er så én til. Vi har lige fundet ud af at vi på denne måde kan sende beskeder, så vi samler lige alle kommentarerne i én lille blok. 'Det lyder som om I rigtig hygger jer, og som om I allerede nu har fået én på opleveren - Billederne er rigtig flotte og I ser begge hamrende godt ud, selv om man ikke kan se jeres neglelak og høje sko :-) Kun Claus' bule på maven frestår ganske tydeligt.... men det er måske i virkeligheden skudsikkert mavebælte, hvis I skulle møde andre KGB representanter? Vi har ikke hørt meget om maden og om toget luger som I havde frygtet? Her er alt vel og vi skal hilse rigtig mange gange fra gæsterne fra Canada. Fortsat god tur og drik nu ikke alt for meget vodka - det ville jo være synd, hvis I blev blinde før i nåede Japan :-) og de billeder som vi alle nyder ville måske heller ikke blive helt så skarpe. Knus og kys fra os alle 4 (inkl. de to små bøller) (Vi skriver snart igen)
28th June 2007

Hej Greve
Vi skal acceptere kommentarerne foer de vises paa siden.... saa derfor! Skal nu lige sige at der ind imellem er RIGTIG leakre og storer biler. faktisk er der er del her i Moskva, hvor de rige i Rusland holder til. Bare rolig vi skal nok holde lidt igen paa vodkaen.

Tot: 0.052s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0299s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb