Endelig i La Paz

Bolivia's flag
South America » Bolivia » La Paz Department » La Paz
June 22nd 2007
Published: August 7th 2007

Vi fløj fra Miami til La Paz om natten, så da vi ankom i La Paz kl. 05:30 var vi naturligvis godt trætte efter 30 timers rejse (jeg tror aldrig jeg kommer til at sove rigtigt godt i flysæderne - og en upgrade var vist ikke inden for rækkevidde med AA).
Desværre manglede min bagage ved ankomsten. American Airlines oplyste, at det var meget almindeligt at bagagen bliver sat af i Miami, hvis flyveren er fuld, da den ikke må være for tung når man lander i El-Alto lufthavnen i omkring 4050 m. Større fly skal bruge 5km startbane for at lette i den tynde luft.
Nå, jeg håber bagagen dukker op i aften eller i morgen - ellers skal jeg virkeligt på indkøb. Vi har en forsikring der dækker forsinket bagage, så det kan være jeg skal have købt lidt nyt tøj.

Vejret i La Paz er solrigt og omkring -1 grad. Det skal nok blive dejligt i løbet af dagen.

Vi har installeret os i en herlig hotellejlighed med stue, køkken, to soveværelser og to badeværelser. Her er virkeligt dejligt. Den ligger i den lavere del af La Paz, så måske er luften ikke helt så tynd
her.

Nu ligger begge piger og Annette og sover - efter et overdådigt morgenmåltid.

Der er computere i receptionen på hotellet, så det bliver nemt at skrive videre. Jeg har købt et bluetooth keyboard til min telefon så vi kan skrive undervejs, og så lægge det på Travelblog når vi kommer forbi en internetcafé en gang i mellem.

Vi har gået en tur op ad hovedstrøget i La Paz. Det er helt vildt hårdt at gå i højden. Pigerne kikkede på de små bolivianerbørn der sad i boderne - og lignede dem selv som små (Tania og Cristina syntes de er totalt nuttede).

Nu er vi på hotellet og er alle svimle og har ondt i hovedet af højden. Det var dejligt varmt midt på dagen men nu hvor solen er ved at gå ned bliver der hurtigt koldt på hotellet. Vi nyder en fantastisk udsigt til Illimani 6439m.
Til aften gik vi ud og handlede i et stort supermarked - og derefter på restaurant og spiste pizza - på det tidspunkt var pigerne totalt udkørte af jetlag og højden.

24th June 2007

hilsen fra Vietnam
Kære Peter, Annette, Tania og Cristina. Jeg ønsker jer alt mulig held og lykke på jeres spændende tur. Det er spændende at følge jeres tur ”på sidelinien” Jeg håber du fik brugt din forsikring for forsinket bagage, så du har lidt at fylde i jeres kufferter. Det er vist lige før vi er på hver sin side af jordkloden. De bedste hilsner Bjarne - Hanoi

Tot: 0.037s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 25; dbt: 0.0195s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb