BANFF TO JASPER

North America » Canada » Alberta » Jasper
August 8th 2005
Published: August 8th 2005

Hola a tothom!! doncs si , si les vistes que us havia pogut explicar en l'anterior episodi ja m'havia deixat impressionat el que he vist de cami cap a Jasper es increible...De Banff a Jasper si arriba per una carretera la Icefields Parkway (Hwy 93) despres d'uns 200 km que atravessen part de les Canadian Rockies de sud a nord i ho fan enmig de les propies muntanyes, o sigui que vas passant i a banda i banda es veuen tot de cims amb geleres realment espectaculars.. Perque us feu una idea de l'extensio...durant 150km no paren de veure's muntanyes a quina mes alta, amb mes neu, amb forma mes increible...es extasiant.....Per agafar aquesta carretera primer s'arriba al Lake Louise (un dels llacs mes fotografiats del mon..) i que val molt la pena veure...amb el seu color blau fucsia....

A uns 120 km del Lake Louise hi ha l'Athabasca Glacier, una de les geleres que arriben a peu de carretera provinents del Columbia Icefield (un tros de gelera que engloba ple de pics i que te una extensio d'uns 325 km quadrats...si, si, de nou no m'he equivocat amb les mides.....i que amb diversos operadors pots recorrer en uns autobusos especials que et porten fins a dalt d'aquest inmens camp de neu i gel...)...

El recorregut dura tot un dia, doncs les distancies son grans i a mes cada cop anem parant en un dels moltissim llocs per gaudir de vistes espectaculars, de unes altres cascades espectaculars (tangle falls, athabasca falls..) o d'impressionant llacs glaciars(Peyto Lake, Moraine Lake) que degut a la sedimentacio constant que tenen al estar envoltats de geleres tenen uns colors d'un blau super brillant....

Vam tenir la mala sort de punxar a 40km de Jasper (in the middle of nowhere..), i esperar-nos 2hores a que uns paios ens vinguessin a arreglar i canviar la roda...pero es dona per ben empleat doncs el dia en si va valdre molt la pena....Ahir vam fer nit a un hostel enmig de la montanya(sense dutxes i amb ossos rondant aprop..) on despres de fer un foc de camp vam tenir unes vistes impressionants dels estel i de la Northern Light (AURORA BOREAL) (una especie d'arc de llum blanca que atravessava el cel enmig de les estrellesss.........guau....again...).

Ja de tornada a Banff, un altre cop per la impressionant Icefields Parkway vam tenir la sort de veure un altre os negre amb dues cries molt a la vora al costat de la carretera (ja veureu les fotos..)...

Avui he fet un jump off del bus i m'he quedat tot un dia complert a Banff on he aprofitat per fer waterrafting en el famos, ondulat i ple de rapids Kicking Horse River.....

Dema de tornada a Vancouver fare nit a Reveltoke...enmig de la Okangan Valley...

See you doncs!!!

10th August 2005

tio aixo pinta de conya
Nosaltres estem disfrutant de Vancouver, la veritat q ens esta agradant moltissim i d`aqui 2 dies anem cap a banff i jasper tambe... i veient el q dius ens estan agafant unes ganes de l'ostia!!!! Salut

Tot: 0.202s; Tpl: 0.011s; cc: 13; qc: 50; dbt: 0.0523s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb