Paa en stille, elektrisitetsfri oey

Laos' flag
Asia » Laos » South » Si Phan Don
April 18th 2007
Published: April 18th 2007

Jada. Livet er ganske greit.
Husker ikke hva jeg skrev om sist, saa den roede traad maa du lete etter i hoeystakken, slik man gjoer med naalen.

Forlot Pakse en nydelig dag. Stakk til oeya Kon Dong. Paa turen moette jeg to franskmenn. En gutt og ei jente. Koselige, men ganske laidbacke, kan du si.
Han spiser aldri, og hun roeyker hele tiden. Han ogsaa.
Men ingen klaging. De ble med meg da jeg fikk hetetokter en dag.
Hetetokt!
Hallooo. Jeg er riktignok over halvveis til 50, men hvem skulle tro jeg var saa i daarlig form.
Eh.
Jeg tror det.
Det er naa bevist og slaatt fast i bordet.

Vi befant oss hos noen Laos-folk. I speokelsesbyen. Nesten litt skummelt.
Alt stengte kl 19. Veldig moerkt. Oeya var laget for turister, men turistene var ikke der.
Jeg sier det igjen: Skummelt.
Waeaeaeaeae

I gaar, paa vaar reise til en annen oey, kom vi i kontakt med en Lao-storfamilie. De festet selvsagt. Feiringen av nyttaarer ennaa ikke over.
Vi danset og lo og drakk oel, ble vaate og malte i trynet i mange timer.
Skal ikke overdrive.
Men dette var en droem.

Naa er vi paa Si Phan Don-oeyene. De 4000 oeyene. Masse, masse oyer i Mekongelven.
Don Det heter denne soete oeya.
I dag har vi gjort ditt og datt.
Og jeg har laant sykkel og syklet over paa en annen oey.
I morgen faar jeg se hva som skjer.

Laos er annerledes enn Thailand.
Veldig, veldig gjestfrie folk. Alltid et langt smil paa lager.
Alltid et hallo.
Soer-Laos er som...Hmm.
Boken om de tre smaa griser.
Et straahus her og der. Slik den foerste lille grisen bygde. De er rammeskeive, kan du si.

Flest bygger det med tre, slik den andre grisen.
Og de bygger det paa paaler, slik at de faar en etasje under selve huset. Her ligger de og slapper av, og nyter det kjoelige vaer.
Kjoelig og kjoelig, Fru Blom.

Av og til ser du den tredje grisens hus.
Ulven kan ikke blaase ned det, nei.

Har forresten ikke sett en ulv.
Saa jeg tror trehus gaar greit.
Rammeskeive, de ogsaa.

Men naa babler og buldrer jeg i vei.
Har hoert rykter om en nydelig vaar der hjemme.
Heldiggriser!

Men jeg var den heldigste grisen.
I de tre grisers hjemland.
Eller noe.

Blabla.

18th April 2007

Som du skjønner, streber jeg etter å bli den med flest kommentarer!!! -Selv om jeg egentlig ikke har noe å kommentere..... Dette vil vise seg mer og mer tydelig etterhvert. Her hjemme er det vår, ja. Men med våren kommer pollen. Skriiiiiiiiiik! Jeg blir gal!!!!! DET KLØR SÅ I ØYNENE!!!! Jeg er i alle fall ikke den heldigste grisen.
23rd April 2007

Jeg vil også være med
Nå er jeg også med. Endelig. Har ikke så mye å melde kjenner jeg. Har ikke fått opp nett hjemme ennå, så sitter her på jobb og kommenterer. Det er ikke så stas for ute skinner solen. Tror jeg skynder meg hjem. kos deg videre!

Tot: 0.314s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.203s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb