Resan borjar

Venezuela's flag
South America » Venezuela » Capital » Caracas
February 7th 2007
Published: February 7th 2007

Antligen framme. Resan via Paris gick bra tills jag kom fram till Caracas flygfalt. Hur kan man missa en passkontroll? Hursomhelst, jag promenerade automatiskt efter alla andra passagerare och kom till bagage upplockningen, sedan genom tullen och ut fran terminalen. Sedan slog det mig att jag inte hade fatt nagot stampel i mitt pass, for att inte tala om att nagon skulle ens ha tittat pa det! Eftersom jag inte ville vara en olaglig immigrant borjade jag reda ut saken pa min annu lite handikappade spanska, och efter tre timmar pa flygfaltet hade jag fatt mitt stampel. Jag hade bara pa nagot satt lyckats undvika immigrationen. Tur for Venezuela att jag inte ar en skurk.

Problem 2: Mitt VISA kort fungerar inte i bankautomaterna. Jag maste ga in till banken for att lyfta pengar, och efter otaliga byrokratiska telefonsamtal samt kontroll av min identitet lyckades jag lyfta 80 euro.

Humoret och entusiasmen har anda inte lidit av motgangarna. Varre kunde det ha varit. Imorgon styr jag mot karibiska kusten!

7th February 2007

Roligt att höra att du åtminstone har kommit fram :) Ha det bra!

Tot: 0.064s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 48; dbt: 0.0378s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb